AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #1 Skrevet 29. januar 2024 Der sa jeg det.. skulle ønske det ikke var slikt. Jeg har vert sammen med kjæresten min i 2 år. Han er en utrolig skjønn mann som viser på alle måter hvor mye han bryr seg om meg. Han besøker ikke moren sin ofte. Jeg likte moren hans veldig godt! Men trodde aldri hun kunne være så slem og ufølsom. Hun er slik som vil ha ting på sin måte. Jeg er 25 og uføre. Helt ut av det blå begynte hun å skrive til meg ca kl 10-11. At vi burde få oss valp! Fordi hun avlet hunden hennes med kollega sin hund, og vet kjæresten min eeeelsker hund, jeg gjør ikke det da. Og kjæresten min har jo ikke tid pga jobb. Men uansett. Tydeligvis tok hun dette veldig til seg. (hun drakk tydeligvis denne kvelden) Som jeg tenker hun ikke var så fan av meg fra før utenom dette temaet. Fordi jeg tydeligvis «snylter fra norge» og hun og datteren og mora hennes synes jeg ser helt frisk ut til å jobbe! Og skrev mye dill og dall til kjæresten min at jeg «snylter fra han». Jeg prøvde å være så høflig som mulig tross det hun sa til meg. Men da var det plutselig jeg som var den store stygge ulven.. for hvordan kunne jeg si at hun oppførte seg helt motbydelig mot meg nå! Og at han aldri skulle ta meg med bort til henne igjen aldri! (Like så greit sikkert, slipper den irriterende hoppe/gneldre bikkja hennes også) Min kjæreste ignorerte henne i fa 2 måneder etter det. «Da det funker bedre en å svare henne..» Men nå tenker/tror hun at vi er ferdige og gjerne vil ha oss på middag bort igjen og jeg har vert ærlig med kjæresten min at han får gå dit men jeg står over og håper han står opp for meg om hun snakker dritt om meg.. jeg er jo uansett stemplet som snylter i hennes øyne. Etter alt det hun sa så føler jo jeg meg ikke velkommen hos henne. Som gjør at det går utover søsteren og mormoren hans da jeg vil unngå henne mest mulig, da kjæresten min vil jeg skal være med på sånne bursdager osv hos dem.. jeg er jo med til faren hans og konen hans. Men vil unngå mest mulig moren hans. Uffa meg, kom kanskje litt mer ut som en sutre tråd men måtte få det ut. Besøker dere svigermoren deres? Anonymkode: 77f47...322 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #2 Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Der sa jeg det.. skulle ønske det ikke var slikt. Jeg har vert sammen med kjæresten min i 2 år. Han er en utrolig skjønn mann som viser på alle måter hvor mye han bryr seg om meg. Han besøker ikke moren sin ofte. Jeg likte moren hans veldig godt! Men trodde aldri hun kunne være så slem og ufølsom. Hun er slik som vil ha ting på sin måte. Jeg er 25 og uføre. Helt ut av det blå begynte hun å skrive til meg ca kl 10-11. At vi burde få oss valp! Fordi hun avlet hunden hennes med kollega sin hund, og vet kjæresten min eeeelsker hund, jeg gjør ikke det da. Og kjæresten min har jo ikke tid pga jobb. Men uansett. Tydeligvis tok hun dette veldig til seg. (hun drakk tydeligvis denne kvelden) Som jeg tenker hun ikke var så fan av meg fra før utenom dette temaet. Fordi jeg tydeligvis «snylter fra norge» og hun og datteren og mora hennes synes jeg ser helt frisk ut til å jobbe! Og skrev mye dill og dall til kjæresten min at jeg «snylter fra han». Jeg prøvde å være så høflig som mulig tross det hun sa til meg. Men da var det plutselig jeg som var den store stygge ulven.. for hvordan kunne jeg si at hun oppførte seg helt motbydelig mot meg nå! Og at han aldri skulle ta meg med bort til henne igjen aldri! (Like så greit sikkert, slipper den irriterende hoppe/gneldre bikkja hennes også) Min kjæreste ignorerte henne i fa 2 måneder etter det. «Da det funker bedre en å svare henne..» Men nå tenker/tror hun at vi er ferdige og gjerne vil ha oss på middag bort igjen og jeg har vert ærlig med kjæresten min at han får gå dit men jeg står over og håper han står opp for meg om hun snakker dritt om meg.. jeg er jo uansett stemplet som snylter i hennes øyne. Etter alt det hun sa så føler jo jeg meg ikke velkommen hos henne. Som gjør at det går utover søsteren og mormoren hans da jeg vil unngå henne mest mulig, da kjæresten min vil jeg skal være med på sånne bursdager osv hos dem.. jeg er jo med til faren hans og konen hans. Men vil unngå mest mulig moren hans. Uffa meg, kom kanskje litt mer ut som en sutre tråd men måtte få det ut. Besøker dere svigermoren deres? Anonymkode: 77f47...322 Du drar dit, også reiser du deg opp, sier nå er det nok, denne dritten sitter jeg ikke å hører på mer. Jeg skjønner du tåler ikke trynet på meg. Sorry det får jeg ikke gjort noe med. Også tar du på deg sko og jakke og drar hjem Anonymkode: 8e8a9...84d 1 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #3 Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du drar dit, også reiser du deg opp, sier nå er det nok, denne dritten sitter jeg ikke å hører på mer. Jeg skjønner du tåler ikke trynet på meg. Sorry det får jeg ikke gjort noe med. Også tar du på deg sko og jakke og drar hjem Anonymkode: 8e8a9...84d Glemte å nevne at dette ble sagt via melding. Så har unngått henne ca 3-4 måneder nå Anonymkode: 77f47...322
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #4 Skrevet 29. januar 2024 Hun er korttenkt også, som prøver å presse valper på noen som ikke har interesse av hund. Vanligvis er det omvendt; at de som har valper prøver å sikre for dem hjem der de er ønsket og der det er tid og økonomi til å ta seg av alt et dyr trenger. Anonymkode: db342...3ce
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #5 Skrevet 29. januar 2024 Jeg skjønte ikke hva hun gjorde. Hun sa at dere burde skaffe dere hun. Du takket nei. Hun klikket og sa at du snylter på Norge. Du sa at hun oppførte seg motbydelig. Hun sa at han aldri skulle ta deg med til henne igjen. Evnt du sa at du aldri ville dit igjen? Uansett er du glad til siden hun har en gneldrebikkje. Nå vil hun late som ingenting har skjedd. Du er ferdig med dama. Var det sånn? Anonymkode: e48d0...dd3 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #6 Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg skjønte ikke hva hun gjorde. Hun sa at dere burde skaffe dere hun. Du takket nei. Hun klikket og sa at du snylter på Norge. Du sa at hun oppførte seg motbydelig. Hun sa at han aldri skulle ta deg med til henne igjen. Evnt du sa at du aldri ville dit igjen? Uansett er du glad til siden hun har en gneldrebikkje. Nå vil hun late som ingenting har skjedd. Du er ferdig med dama. Var det sånn? Anonymkode: e48d0...dd3 Ja veldig nære, jeg sa ikke at jeg ikke ville bort men de skrev hun til kjæresten min at hun ikke ville han skulle ta meg med dit. Men plutselig spør han om vi skal være med på middag etter 3 måneder det har skjedd Anonymkode: 77f47...322
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #7 Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja veldig nære, jeg sa ikke at jeg ikke ville bort men de skrev hun til kjæresten min at hun ikke ville han skulle ta meg med dit. Men plutselig spør han om vi skal være med på middag etter 3 måneder det har skjedd Anonymkode: 77f47...322 Høres ut som en voksen som ikke er voksen. Sikkert greit å holde avstand. Kommet an på hvor mye det koster deg å være med og spille skuespill. Jeg hadde ikke orket. Men hvis det betydde mye for kjæresten min hadde jeg gjort det en veldig sjelden gang. Du får kjenne etter, og snakke med kjæresten. ❤️ Anonymkode: e48d0...dd3
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #8 Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Glemte å nevne at dette ble sagt via melding. Så har unngått henne ca 3-4 måneder nå Anonymkode: 77f47...322 Målet bør alltid være å få det til å fungere. Derfor er det veldig viktig at du markerer dine grenser. Det blir aldri hyggelig når noen skal diktere på litt ufyselige måter hvordan et forhold skal være. Så ved å dra dit, gir du henne en sjanse til å oppføre seg. Ikke alle ber m unskyld, sånner det. Men etter 3-4mnd kan det være mulig at hun har insett at dette ikke fungerer. Men hun kommer til å ikke klare å holde kjeft, før du markerer deg veldig tydelig, men gjør det ordentlig og høflig. Si fra til din mann at du kommer til å gjøre det , fordi denne markeringen er viktig, og da ekstra viktig at han evnt sier til henne, når hun klager på deg til han. At ja jeg skjønner hvorfor hun gikk, fordi du er aldri hyggelig mot henne og viser motsatt av å like henne. Og hun skal selvsagt slippe å sitte her å høre på din misnøye over henne. Og bør skjerpe deg og be om unskyld Anonymkode: 8e8a9...84d
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #9 Skrevet 29. januar 2024 Forresten, folk som dømmer uføre etter hvordan de ser ut, er smålige og lite intelligente mennesker. De burde heller spurt deg enn å anta. Anonymkode: e48d0...dd3
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #10 Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Målet bør alltid være å få det til å fungere. Derfor er det veldig viktig at du markerer dine grenser. Det blir aldri hyggelig når noen skal diktere på litt ufyselige måter hvordan et forhold skal være. Så ved å dra dit, gir du henne en sjanse til å oppføre seg. Ikke alle ber m unskyld, sånner det. Men etter 3-4mnd kan det være mulig at hun har insett at dette ikke fungerer. Men hun kommer til å ikke klare å holde kjeft, før du markerer deg veldig tydelig, men gjør det ordentlig og høflig. Si fra til din mann at du kommer til å gjøre det , fordi denne markeringen er viktig, og da ekstra viktig at han evnt sier til henne, når hun klager på deg til han. At ja jeg skjønner hvorfor hun gikk, fordi du er aldri hyggelig mot henne og viser motsatt av å like henne. Og hun skal selvsagt slippe å sitte her å høre på din misnøye over henne. Og bør skjerpe deg og be om unskyld Anonymkode: 8e8a9...84d Glemte å skrive, at hvis hun da møter deg på dette, så vær åpen for at det skal fungere. Dette blir vrient om dere får unger og hun faktisk er bestemor her. Jeg hadde ikke blitt i et forhold om det var slik i min svigerfamilie. Fordi det utelukkende går utover felles barn Anonymkode: 8e8a9...84d
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #11 Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Forresten, folk som dømmer uføre etter hvordan de ser ut, er smålige og lite intelligente mennesker. De burde heller spurt deg enn å anta. Anonymkode: e48d0...dd3 Dette, bare fordi man ser helt frisk ut (utsende) betyr ikke det at man er i stand til jobb.. Ja jeg kan bevege meg, jeg kan snakke. Men synes det blir for dumt og dømme om hvem som burde jobbe og ikke være utføre utifra utsende deres. Har ingenting med saken å gjøre. Anonymkode: 77f47...322
Januar2 Skrevet 29. januar 2024 #12 Skrevet 29. januar 2024 Jeg besøker min svigermor hun er herlig, snill, hjelpsom, hun har tatt i mot mine barn som sine egne barnebarn, og er en fantastisk bestemor for dem. min mamma og ungenes farmor er borte men i din situasjon, jeg ville møtt opp, og i det hun begynte å gneldre så ville jeg sakt høyt og tydelig nå er det nok
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #13 Skrevet 29. januar 2024 Jeg ville ikke sagt at hun oppførte seg motbydelig. Vi trenger ikke å si alt som er sant, og selv om hun oppfører seg barnslig, så kan du oppføre deg voksent. Du trenger ikke å synke ned til hennes nivå. Kanskje du kan gi henne en siste sjanse (uten å forvente en unnskyldning). Og hvis hun slenger dritt mens dere er der, så vet du at du ikke har noe der å gjøre. Men la kjæresten din ha et godt forhold til familien. Ikke go han dårlig samvittighet og sett han i en lojalitetskonflikt. At han er glad i familien sin betyr ikke at han godkjenner det de gjør mot deg. Anonymkode: 63841...28e
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #14 Skrevet 29. januar 2024 Januar2 skrev (3 minutter siden): Jeg besøker min svigermor hun er herlig, snill, hjelpsom, hun har tatt i mot mine barn som sine egne barnebarn, og er en fantastisk bestemor for dem. min mamma og ungenes farmor er borte men i din situasjon, jeg ville møtt opp, og i det hun begynte å gneldre så ville jeg sakt høyt og tydelig nå er det nok Ja men nå har du en snill svigers.. helt annerledes' en noen som ser ned på deg og sikkert bare tolererer deg siden du er sammen med deres sønn. Jeg blir bare sliten av tanken av å være rundt henne, forholdet mellom meg og henne blir ikke og aldri det samme, da jeg vet hva hun egentlig synes og tenker om meg og ser meg som en som snylter på norge og hennes sønn. Så klart elsker hun mannen til datteren hennes da han er en hardhendt jobber.. Anonymkode: 77f47...322
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #15 Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg ville ikke sagt at hun oppførte seg motbydelig. Vi trenger ikke å si alt som er sant, og selv om hun oppfører seg barnslig, så kan du oppføre deg voksent. Du trenger ikke å synke ned til hennes nivå. Kanskje du kan gi henne en siste sjanse (uten å forvente en unnskyldning). Og hvis hun slenger dritt mens dere er der, så vet du at du ikke har noe der å gjøre. Men la kjæresten din ha et godt forhold til familien. Ikke go han dårlig samvittighet og sett han i en lojalitetskonflikt. At han er glad i familien sin betyr ikke at han godkjenner det de gjør mot deg. Anonymkode: 63841...28e Her er det mora hans som gir han dårlig samvittighet. At hun er vert «moren hans i 26 år og jeg bare dama hans i 2 år» da vi hadde planer for 1 måned siden fordi han ikke kunne gå til middags selskap hos henne.. Jeg tørr å stå opp for folk som snakker dritt til meg i melding. Hun tøyer med datteren sin og kjæresten min og sin egen mor, hun får ikke gjøre det med meg. Hun er bare sur fordi hun ikke kunne manipulere meg. Da hun liker å få ting i egen vilje. Ikke rart faren til kjæresten min gikk fra denne dama for 10 år siden med null kontakt hun er jo gal. Jeg nekter ikke at han besøker moren sin men det blir uten meg og det har jeg sagt tydelig til han. Anonymkode: 77f47...322
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #16 Skrevet 29. januar 2024 Drit i henne Anonymkode: babce...900
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #17 Skrevet 29. januar 2024 Syns dere høres ut som noen kranglefanter hele gjengen. Anonymkode: 1f86b...cc2 6
PM75 Skrevet 29. januar 2024 #18 Skrevet 29. januar 2024 Er dette en enkeltstående hendelse? Hvis hun har vært en ålreit svigermor i 2 år og dette er en enkeltstående hendelse, så synes jeg du skal være voksen nok til å ta imot invitasjonen til middag. Svigermor strekker ut en hånd for å fikse dette. Alle relasjoner kan få en knekk iblant og da er det reparasjon som gjelder. Vi kan ikke unngå alle mennesker grunnet en enkelt episode. Er det gjentakende, derimot, så ville jeg vurdert det annerledes. Det høres uansett ut som ingen av dere er spesielt gode på kommunikasjon, så jeg ville unngått tekstmeldinger fremover. Prat heller direkte sammen for å unngå misforståelser.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #19 Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Syns dere høres ut som noen kranglefanter hele gjengen. Anonymkode: 1f86b...cc2 Deg om det Anonymkode: 77f47...322
Nymerïa Skrevet 29. januar 2024 #20 Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Men nå tenker/tror hun at vi er ferdige og gjerne vil ha oss på middag bort igjen AnonymBruker skrev (5 timer siden): Men plutselig spør han om vi skal være med på middag OK, har hun invitert dere begge eller har hun invitert han og så vil han dra deg med for å glatte over? Hvis dere ikke snakker sammen så må du ha fått overlevert beskjeden fra han. Akkurat dette ville jeg ha fått klarlagt fordi det kan bli mer bråk hvis hun ikke vil ha deg der men han skal rydde opp med å overrumple henne. Hvis hun genuint ønsker at du skal komme på middag så tror jeg faktisk jeg hadde tatt en telefon til henne først og fått ting opp i lyset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå