Hyoscyamus Skrevet 2. februar 2024 #21 Del Skrevet 2. februar 2024 Jeg kjenner INGEN som har brukt 300K på bryllup. Skjønner at jeg tydeligvis vanker i fattige kretser 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 4. februar 2024 #22 Del Skrevet 4. februar 2024 Ja, bryllup er ikke billig, men det er også hva man gjør det til selv. Ting har blitt mye dyrere på ganske få år, men det fordyres når man ikke har et DIY-bryllup. Det sagt, da jeg giftet meg i 2011 trengte man heller ikke så mye DIY heller og fikk allikevel en del inkludert. Vi har tatt i en del og satt av 400 000 til bryllup i år. Vi blir mellom 90-100 gjester. Vi har heldigvis god råd. Og selvfølgelig tatt i litt når det gjelder budsjettet for å slippe å få noen overraskelser. Uansett. Har vært gift før. Det var et bryllup som endte på ca 90 000 kr, i 2011. Det inkluderte både fri bar og profesjonell fotograf. Vi merker jo at ting man før betalte noen tusenlapper for fort koster mye mer. Bare kirken vi skal gifte oss i år koster over 10 000 kr. Vi ville gifte oss i min forlovedes familiekirke, men fordi vi ikke sokner til kirken koster det litt over 10 000 kr. Det er ca 8000 kr mer enn hva jeg betalte i 2011 (dog annen type vielse). Prisene er noe annet i 2024 enn i 2011 (naturlig nok, skal sies, men økningen er voldsom på enkelte punkter). Så har antall gjester noe å si. Maten og lokalene er ikke det jeg synes er dyrest. Det blir 750 kr kuverten (3-retters), som er en veldig god pris når den også dekker personalet, pynting, 5 kaker osv. Det blir spennende å se hva det faktisk ender på. Kjolen min kostet f.eks 10 000 kr, så det er ikke den som trekker opp liksom. Samboer bruker bunaden sin. Vi skal også ha alkoholfritt bryllup. Noe som derimot trekker opp er liveband til 20 000 kr og fotograf/videograf til 55 000 kr. Fototjenester er ganske mye dyrere enn da jeg giftet meg sist, da var det halvparten av prisen. Forstår dog at de må leve de og, så betaler det som kreves. Klart, vi har ikke valgt noe budsjettbryllup. Vi har et gjennomgangstema (50-60-tallet møter fjellgård), så klart at det er jo selvvalgt og gjør ting dyrere. F.eks koster bilen fra 50-tallet 10 000 kr å leie inkl. sjåfør. Ja, nei, det er mye penger, men heldigvis er det selvvalgt. Man kan jo gifte seg tilnærmet gratis i Rådhuset, men det ville ikke vi. Vi skylder ikke på andre, men forstår hvor bryllupssnakk vil hen. Det er ikke helt urealistisk. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #23 Del Skrevet 4. februar 2024 SPOCA skrev (1 time siden): Ja, bryllup er ikke billig, men det er også hva man gjør det til selv. Ting har blitt mye dyrere på ganske få år, men det fordyres når man ikke har et DIY-bryllup. Det sagt, da jeg giftet meg i 2011 trengte man heller ikke så mye DIY heller og fikk allikevel en del inkludert. Vi har tatt i en del og satt av 400 000 til bryllup i år. Vi blir mellom 90-100 gjester. Vi har heldigvis god råd. Og selvfølgelig tatt i litt når det gjelder budsjettet for å slippe å få noen overraskelser. Uansett. Har vært gift før. Det var et bryllup som endte på ca 90 000 kr, i 2011. Det inkluderte både fri bar og profesjonell fotograf. Vi merker jo at ting man før betalte noen tusenlapper for fort koster mye mer. Bare kirken vi skal gifte oss i år koster over 10 000 kr. Vi ville gifte oss i min forlovedes familiekirke, men fordi vi ikke sokner til kirken koster det litt over 10 000 kr. Det er ca 8000 kr mer enn hva jeg betalte i 2011 (dog annen type vielse). Prisene er noe annet i 2024 enn i 2011 (naturlig nok, skal sies, men økningen er voldsom på enkelte punkter). Så har antall gjester noe å si. Maten og lokalene er ikke det jeg synes er dyrest. Det blir 750 kr kuverten (3-retters), som er en veldig god pris når den også dekker personalet, pynting, 5 kaker osv. Det blir spennende å se hva det faktisk ender på. Kjolen min kostet f.eks 10 000 kr, så det er ikke den som trekker opp liksom. Samboer bruker bunaden sin. Vi skal også ha alkoholfritt bryllup. Noe som derimot trekker opp er liveband til 20 000 kr og fotograf/videograf til 55 000 kr. Fototjenester er ganske mye dyrere enn da jeg giftet meg sist, da var det halvparten av prisen. Forstår dog at de må leve de og, så betaler det som kreves. Klart, vi har ikke valgt noe budsjettbryllup. Vi har et gjennomgangstema (50-60-tallet møter fjellgård), så klart at det er jo selvvalgt og gjør ting dyrere. F.eks koster bilen fra 50-tallet 10 000 kr å leie inkl. sjåfør. Ja, nei, det er mye penger, men heldigvis er det selvvalgt. Man kan jo gifte seg tilnærmet gratis i Rådhuset, men det ville ikke vi. Vi skylder ikke på andre, men forstår hvor bryllupssnakk vil hen. Det er ikke helt urealistisk. 750 pr. kuvert, 10 000 kroner for kjolen, 20 000 for musikk, etc - alle prisene du nevner er jo i nedre sjiktet av pris, så jeg vil absolutt si at du har fått til et "budsjettbryllup". Anonymkode: ebb3f...69a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 4. februar 2024 #24 Del Skrevet 4. februar 2024 Giftet meg i 2002, vi var ikke i nærheten av de 300.000 ihvertfall. Betalte rundt 7000 kr for 3retters til ett-par-og-femti gjester, 3000 for lokalet, 4500 for klær... Dette er jo ingenting i forhold til nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 4. februar 2024 #25 Del Skrevet 4. februar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (50 minutter siden): 750 pr. kuvert, 10 000 kroner for kjolen, 20 000 for musikk, etc - alle prisene du nevner er jo i nedre sjiktet av pris, så jeg vil absolutt si at du har fått til et "budsjettbryllup". Anonymkode: ebb3f...69a Ja, jeg føler jo vi har vært relativt flinke, men mange gjester trekker selvfølgelig opp prisen. Ville bare vise at jeg forstår hvorfor listen til Bryllupssnakk er som den er. Endret 4. februar 2024 av SPOCA Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #26 Del Skrevet 4. februar 2024 On 2/1/2024 at 9:46 PM, AnonymBruker said: Ja. Dette var i 2008, så det tilsvarer ca. 88 000 kr i dag. Anonymkode: 049bc...19d Jeg giftet meg i 2010 og selv om mitt bryllup kom. På under 150000 hadde jeg ikke klart det samme under 250000 i fjor. Hjalp en venninne med planlegging og det vi valgte den gang er mye dyrere i dag. Anonymkode: cd079...6b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #27 Del Skrevet 10. februar 2024 Vi brukte under 100k for alt (lokalet inkludert mat, klær, pynt). Hadde 28 gjester. Anonymkode: 07ae8...c55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #28 Del Skrevet 5. april 2024 Vi endte på rundt 330 000 og var ca 50 gjester. Men det var ikke antall gjester som dro prisen. Lokalet vårt var desidert dyrest. Vi leide Hoel gård en hel helg pluss 3-retters med fri sjenk under middagen. Kostet rundt 160 tusen for lokaler og middag. brudekjolen min etter skredder osv. endte på rundt 40k mannen sin dress ca. 10k profesjonell dj: 20k profesjonell fotograf heldags: 30k kake: 6k Profesjonell stylist: 5k Leie av lydanlegg og rigg til vielsen utendørs: 5k Ringene våre: 12k Vigsler som kom ut til gården for å vie oss: 5k Blomster (blomsterbue, pynt på alle bordene, brudebukett og knapphullsblomster) inkludert at floristene kom og pyntet alt for oss: 16k og deretter masse småbeløp til ting som trykksaker (save the date kort, invitasjoner, dagsprogram, bli-kjent hefte, sittekart, velkommen-skilt) konfetti, nattmat, sko, veske og øredobber, overnatting i brudesuiten til gjengjeld ble alt som jeg hadde ønsket meg og vi hadde virkelig drømmebryllupet 😍 Fantastisk vakkert ved gården og angrer ikke på valget Nå i ettertid har vi hatt utgifter til takkekort og fotobok 😊 Så det blir fort dyrt om man ikke «gidder» å gjøre ting selv eller spare penger på å velge en annen kjole enn den man elsker osv. Vi kjente heller ingen som kunne være dj eller fotograf for oss Anonymkode: b1f3a...717 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #29 Del Skrevet 5. april 2024 Oi, det var store summer! Det kommer vel an på om du skal ha 50 gjester eller 150? 🙈 Men alt i alt tror jeg det er vanskelig å komme under 100.000kr hvis du skal kjøpe kjole, ringer, fotograf og 3-retters til 50 personer… Vi brukte 100.000kr for over 10 år siden, da var det ganske «spartansk». Anonymkode: fdeaa...c11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #30 Del Skrevet 5. april 2024 AnonymBruker skrev (På 30.1.2024 den 13.48): Vi tenker å ha en mini feiring med sånn 10 stk, kun de aller nærmeste. Så tror ikke det blir i nærheten av 300.000 kr altså 😅 Anonymkode: 31d36...a0f Det hadde vi, og ca like mange gjester. Det dyreste i bryllupet var 9-retters gourmetmiddag på restaurant og stor suite på bryllupsdagen og -natten. Bryllupet ble akkurat slik som vi ønsket ❤️❤️❤️ Anonymkode: 64654...aa4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 7. april 2024 #31 Del Skrevet 7. april 2024 Vi har landet noen avtaler nå og ser på budsjett. Lokalet koster 7000, klær til oss begge blir på 6000 til sammen. Ca 50 gjester og 450,- pr kuvert. Musikk blir anlegg på festen, mulig solist i vielsen, det vil dra opp prisen. Vi vurderer også fotograf, 6000,-. I tillegg blir det drikkevarer, som vi vurderer å kjøpe i Sverige. Vi har valgt de løsningene vi vil ha, har invitert litt stramt på vennesiden bare. Ganske milevis fra 300 000. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #32 Del Skrevet 7. april 2024 Gifter oss i sommer. Invitert 580 gjester. Summen på feiringen er ca.150000 Anonymkode: ef5f0...784 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #33 Del Skrevet 8. april 2024 AnonymBruker skrev (På 7.4.2024 den 11.00): Gifter oss i sommer. Invitert 580 gjester. Summen på feiringen er ca.150000 Anonymkode: ef5f0...784 580 gjester? Hvor i alle dager skal dere feire hen?! 🙈 Anonymkode: e9505...533 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #34 Del Skrevet 11. april 2024 Brullupshelg til 360 000kr i 2019 for 75 gjester (fredagsmiddag, selve bryllupet lørdag og søndagsbrunch) Anonymkode: 3b42b...e10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #35 Del Skrevet 11. april 2024 Vi lander på ca 150' i 2018 med ca 70 gjester. Vi kuttet ut så å si ALT som het noe med brude-/bryllups-, og sparte en formue på det. Vi kjøpte for eksempel en tre-etasjes kake, ikke brudekake. Tusenlapper spart. Jeg kjøpte kjole på et motehus i høyere kvalitet enn jeg har sett mine venninner sine brudekjoler. De betalte 15-20 000, jeg betalte 250 Euro. Mange tusenlapper spart. Mannen kjøpte dress. Vi hadde fotograf hele dagen, og jeg fikk hjelp med sminke og hår. Vi giftet oss i Nederland, så det gjorde mat og alkohol betydelig billigere, men vi sparte altså store penger på å holde oss unna produkter som var rettet mot dette markedet. Anbefales👍🏻 Anonymkode: 2148e...c77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #36 Del Skrevet 15. april 2024 Eg griner blod om eg vipper 60000, og vi HAR penger😂😂 syns igrunn det er høl i hue å bruke 60000 på en fest og... men sånn blir det vist😇 Men vi har alt kjøtt selv, og dyrker forhåpentligvis det meste av grønnsakene. Bekjent lager mat uten kostnad. 500 i leige av lokale. Leier duker, stoltrekk. Dyrker blomstene selv, og det blir myye blomster. Både inne og ute. Brukt kjole. Dress har mannen. Familie baker. Eneste eg ikkje vil fire på er fri bar, men det tar vi i sverige. Bygger bar, og andre rekvisitter av egen tømmer. Hår fikser eg selv, sminke fikser en i familien. Eg hadde og fint klart meg uten fotograf, men har godtatt en runde etter vielsen(er ingen linselus🤦♀️😂) og siden vi er bønder koster transporten kun polish til traktoren😇🚜 Anonymkode: 2e7e4...305 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #37 Del Skrevet 15. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Eg griner blod om eg vipper 60000, og vi HAR penger😂😂 syns igrunn det er høl i hue å bruke 60000 på en fest og... men sånn blir det vist😇 Men vi har alt kjøtt selv, og dyrker forhåpentligvis det meste av grønnsakene. Bekjent lager mat uten kostnad. 500 i leige av lokale. Leier duker, stoltrekk. Dyrker blomstene selv, og det blir myye blomster. Både inne og ute. Brukt kjole. Dress har mannen. Familie baker. Eneste eg ikkje vil fire på er fri bar, men det tar vi i sverige. Bygger bar, og andre rekvisitter av egen tømmer. Hår fikser eg selv, sminke fikser en i familien. Eg hadde og fint klart meg uten fotograf, men har godtatt en runde etter vielsen(er ingen linselus🤦♀️😂) og siden vi er bønder koster transporten kun polish til traktoren😇🚜 Anonymkode: 2e7e4...305 Vi lander på 90-100 gjester. Anonymkode: 2e7e4...305 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BBB12345 Skrevet 15. april 2024 #38 Del Skrevet 15. april 2024 AnonymBruker skrev (På 29.1.2024 den 10.00): Hva tenker dere om dette foreslåtte Bryllupsbudsjettet? samsvarer det med hva dere brukte? Om ikke, hav brukte dere og hvilket år gifta dere dere i? Anonymkode: 2f2d2...3c3 med dagens kuvertpriser så du fort på 1000 kr / hode for maten, så kommer sikkert noe av det samme for vin.. så antall gjester x 2000 kr = hva koster dette i mat/vin. så kommer kjole og alt annet i tillegg.. Vi gjorde det i Italia med 3 dager til ende med overnatting for 95ish gjester osv osv.. så da kommer du ganske høyt opp på den skalaen.. 🙃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #39 Del Skrevet 15. april 2024 Prisen blir jo etter hvor dere legger lista hen da. Ei jeg kjenner laget et hageselskap med færre gjester. Med grillmat og papptalerkner. Det ble veldig søtt, intimt og koselig. Anonymkode: 18da6...5ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå