Gå til innhold

Foreslått bryllupsbudsjett fra brylluppssnakk

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva tenker dere om dette foreslåtte Bryllupsbudsjettet?

samsvarer det med hva dere brukte? Om ikke, hav brukte dere og hvilket år gifta dere dere i?

Screenshot_20240129_095713_Instagram.jpg

Anonymkode: 2f2d2...3c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi skal ha ganske mange gjester (ca 90) og forsøker å komme under 300 000. Har absolutt måttet ofre ting, samtidig som vi har brukt penger på ting andre kanskje ikke har. Føler jeg jobber med et budsjjettbryllup når jeg planlegger, samtidig som at jeg synes 300 000 for et bryllup er helt latterlig mye. Så den listen der er sikkert ikke urealistisk selvom det virker sinnsykt ved første øyekast. 

(Ja, vi hadde spart mye med færre gjester, men vi hadde ikke mer å kutte på gjestelisten, så har inngått kompromiss andre steder. Skal f.eks ikke ha profesjonell fotograf.) 

Anonymkode: ac91f...c4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hva tenker dere om dette foreslåtte Bryllupsbudsjettet?

samsvarer det med hva dere brukte? Om ikke, hav brukte dere og hvilket år gifta dere dere i?

Screenshot_20240129_095713_Instagram.jpg

Anonymkode: 2f2d2...3c3

Det kommer sikkert an på hvor du bor altså.  Ifht priser på lokaler. Men jeg synes opptil 300.000 for et DIY bryllup er en vill pris. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir jeg deprimert av. 300 000 kr er helt villt mye penger.. jeg har en drøm om å komme under 100K for 50isj gjester..mest fordi det er absolutt maks jeg synes det er verdt å vurdere å bruke, ellers kan det egentlig være det samme.. 🙊

Anonymkode: f0046...79b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tenker å ha en mini feiring med sånn 10 stk, kun de aller nærmeste. Så tror ikke det blir i nærheten av 300.000 kr altså 😅 

Anonymkode: 31d36...a0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper i det minste folk bruker disse pengene fordi de selv ønsker denne store feiringen. Ikke for å imponere andre eller fordi "alle andre hadde store bryllup".

Anonymkode: 061be...878

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sykt å kalle 300-700K for «mid». Det er jo hinsides. 

Anonymkode: 81882...171

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, det er jo helt voldsomt hva man liksom skal prestere i samfunnet? Den lista der hvor alt under 300 000 liksom er et budsjettbryllup (?) setter standarder som er vanskelige å nå opp til for andre brudepar.
Vi velger alle så klart selv hvordan vi skal gifte oss, pengene som skal brukes og antall gjester. Den sørgelige sannheten er at mange velger bort egenkapital til bolig, eller setter seg i gjeld for denne festen. Som en ekteskapsinngåelse så klart er. Det tristeste er kanskje de som så skiller seg etter relativt få år. 

Greit nok hvis man får hjelp/har råd, utrolig trist om det setter privatøkonomien tilbake flere år. 

Vi gikk for det vi anså som budsjettbryllup, 15 gjester og ca 15 000,- inkl klær til oss. Er noen år siden. 

Anonymkode: 10b61...d7e

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad jeg giftet meg før covid. Virker som om prisene har tatt helt av. Vi hadde en blanding av "mid" og "diy". Gjorde mye selv, men leide kokker, brukte mye på god drikke, hadde profesjonell fotograf, felles transport og slike ting. Men lagde dekor selv og en del slike ting. Kom på rundt 200.000. Rett under 100 gjester

Anonymkode: 6cff9...3b2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil si det stemmer ganske bra, og det står også på storyen at bryllupsplanlegger bare er med på de høyeste budsjettene. Vi hadde 70 gjester og et budsjett på 180.000. Jeg har også hørt om grendahusbryllup som kostet omtrent det samme uten at det var luksus på noen måte.

Jeg bakte bryllupskake selv, vi hadde proff fotograf, aperitiff og 3-retters middag + nattmat og transport. Pynt var DIY, musikk på Spotify. Så for vår del stemmer det, selv om lista kan være misvisende siden flesteparten som gifter seg hører til DIY-kategorien. Med en sånn liste kan det se ut som at brudepar fordeler seg utover, selv om de i realiteten bare blir færre for hver kategori.

Anonymkode: 3c24e...42f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt avhengig av antall gjester og om man er på et lokale som tillater medbragt drikke eller ikke. 

En tre retters med vinpakke og kaffe/kake koster jo fort 2000 per person på en vanlig restaurant. 50 gjester blir da 100.000 før baren åpner og før man har begynt å tenke på kjole, dekorasjoner, fotograf etc. 

Anonymkode: 3d233...ae0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi brukte 60 000 kr.

22 gjester, flott lokale, kanapér og sjampanje etter vielsen, tre-retters middag, fri bar hele kvelden, bryllupskake, profesjonell fotograf (men han tok kun bilder av oss og forlovere, ikke hele dagen), og det inkluderte brudekjole (kjøpt brukt), dress (ny) og frisør for meg.

Det er selvfølgelig antallet gjester som holdt prisen så lav for oss, men 50 gjester ville fortsatt ikke blitt mer enn kanskje 100 000 kr totalt. 

Anonymkode: 049bc...19d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Vi brukte 60 000 kr.

22 gjester, flott lokale, kanapér og sjampanje etter vielsen, tre-retters middag, fri bar hele kvelden, bryllupskake, profesjonell fotograf (men han tok kun bilder av oss og forlovere, ikke hele dagen), og det inkluderte brudekjole (kjøpt brukt), dress (ny) og frisør for meg.

Det er selvfølgelig antallet gjester som holdt prisen så lav for oss, men 50 gjester ville fortsatt ikke blitt mer enn kanskje 100 000 kr totalt. 

I Norge? 

Anonymkode: de304...f09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt tullete!
Jeg hadde et meget generøst budsjett, og selv om jeg tok helt av, så var ikke jeg i nærheten av de prisene der.

Anonymkode: ebb3f...69a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.1.2024 den 21.56):

I Norge? 

Anonymkode: de304...f09

Ja. Dette var i 2008, så det tilsvarer ca. 88 000 kr i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit! 300.000 er for meg helt vilt mye å bruke på bryllup. Vi skal snart gifte oss og fordi om vi sånn sett har råd så er jeg overhode ikke villig til å bruke 300.000, ikke 200.000 heller! Vi skal ha 60 gjester og god mat og drikke, men jeg håper og tror vi kommer på under 100.000,- Men jeg skjønner det blir dyrt om man ikke begrenser seg på mat, drikke, pynt, kjole osv. Jeg kjøpe blant annet mye brukt(pent brukt) og har som mål å gjøre det så billig som mulig, men likevel gjøre alt jeg har drømt om i et bryllup. 

Anonymkode: 70946...0ff

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde i overkant av 50 gjester, 3 retters middag, fotograf som fulgte oss hele dagen, leide eget lokale til vielsen (et spesielt hus her vi bor), bryllupskake, levende musikk, osv osv. Vårt bryllup kom på ca 30.000, og da var det også inkl brudekjole og slør kjøpt i Danmark, sminke og frisør. Det som var "diy", var at bordene ble pyntet med mange buketter med liljekonvall (som jeg også hadde i brudebuketten), så vi hadde ikke utgifter til blomster annet enn brudebuketten og knappehullspynten til brudgom , hans forlover og corsage til min forlover. Invitasjonene laget vi selv, og som litt over snittet hobbyinteressert laget jeg også mitt eget smykkediadem. Da dette er noen år siden, er det omregnet til dagens "valuta" ca 50.000 (Norges Banks priskalkulator).

Syns det har blitt et helt vanvittig prisnivå på alt som har med bryllup å gjøre, og syns synd på de som har lyst til å ha et fint (ikke overdådig, ikke luksuriøst, men bare fint) bryllup i dag, og så må de ut med 300.000....!!! Det er jo helt vilt!

Anonymkode: 89dcc...627

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...