Gå til innhold

Mascara som ikke drysser, rare øyevipper

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror det må være noe med øyevippene mine som gjør at mascara drysser ekstremt lett. Går nesten konstant med svarte merker under øynene og ser litt trashy ut pga det.

Sist jeg skulle kjøpe ny, ba jeg spesifikt om en som ikke drysser, men som ikke er vannfast. Fikk anbefalt den ekspeditøren brukte selv, og hun hadde ingenting under øynene. Men på meg så drysset den så mye at jeg bare har kasta den etter en uke. Etter en time så jeg ut som et spøkelse. Kan det være noe med vippene mine?

Vannfast mascara funker ganske bra mot dette, men jeg syns det sliter så på vippene.

Så, er det noen som kan anbefale en ikke-vannfast mascara men som drysser lite? 

Anonymkode: 95acc...ab2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan anbefale dior sin mascara, den er allergivennelig og drysser ikke. koster litt men holder lenge. selges på parfymerier 

• Nyttig 1
Skrevet

Du har sikkert oljete hud? Det løser opp mascara. 

Tubemaskara er eneste som fungerer. Sensai 38 grader eller Tind tubemascara 

Anonymkode: b6e68...29f

• Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du har sikkert oljete hud? Det løser opp mascara. 

Tubemaskara er eneste som fungerer. Sensai 38 grader eller Tind tubemascara 

Anonymkode: b6e68...29f

Oi, det har jeg ikke hørt om. Jeg har litt oljete hud ja! Det må jeg prøve! 

Anonymkode: 95acc...ab2

Skrevet

Jeg må også ha tubemascara, har oljete hud og tunge øyelokk og ser ikke ut under og over øynene hvis ikke.
Jeg har brukt Clinique High Impact Curling Mascara i årevis (ser ut som den er døpt om til Zero Gravity nå). 

Skrevet

Jeg kjøpte nylig Sensai sin 38 grader (vaskes av med varmt vann over 38 grader, kjempeenkelt) og den funka dritbra. Ikke et eneste hint av panda under disse øynene hele dagen, selv om jeg glemte meg og gnikket i øynene flere ganger (bruker aldri sminke, så tenkte ikke på det).

Skrevet

Jeg synes alle som ikke er vannfaste drysser. Derfor bruker jeg nesten alltid vannfast mascara, eller vannfast topcoat over en vannløselig.

Min erfaring er at vannfast ikke sliter på vippene, snarere tvert i mot. Jeg synes jeg må gni mer for å fjerne vannløselig og det sliter mer på vippene. Når jeg skal fjerne vannfast mascara, bruker jeg olje (vanligvis kokos) eller oljeholdig fjerner, og lar den sitte på vippene et par minutter. Da løses mascaraen opp på en skånsom måte og samtidig får vippene pleie fra oljen. 

Det er selvsagt en smaksak om man foretrekker vannfast eller vannløselig, men mitt tips er å prøve vannfast for å unngå dryssing.

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker L'oreal Paris air volume vannfast. Dette er en tubemaskara. Jeg sliter med dryss under øynene på andre maskaraer, men ikke med denne.

Anonymkode: b924c...caa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...