Gå til innhold

Vil du ha godt liv som kvinne, forbli singel til du har jobb, og eier egen bolig, vær 100% selvstendig- ikke la en mann komme i veien

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil anbefale alle kvinner å komme seg opp få en ordentlig karriere, kjøpe egen bolig betale ned på den til du gar godt grep på egen økonomi. 

Ikke ha kjæreste, kun elskere, ikke få barn før du er 100% sikker på at mannen du har valgt er perfekt for deg. 

Ikke del eierskap over ting med mannen. Tenk på kun deg selv. Forelskelse er vare en distraksjon!! Menn vil prøve å få deg til å vike fra ditt stø kurs, eie deg... mange forhold ender opp i katastrofe. 

Tro meg ung kvinne. Det beste er å eie egen bolig og kun ha elskere. Ikke mann og barn. Mann og barn er gammel myte. 

Anonymkode: 98ae6...da0

• Liker 1
  • Nyttig 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uenig i det med barn. Ellers fornuftig og være selvstendig. 

• Nyttig 2
Skrevet

Enig, vent til du er ca 40 med å prøve å få barn slik at du med 99% sannsynlighet ender opp som ensom og forlatt på et sykehjem. Ikke mange menn vil date 40-åringer.

Anonymkode: 5d000...cb2

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Enig, vent til du er ca 40 med å prøve å få barn slik at du med 99% sannsynlighet ender opp som ensom og forlatt på et sykehjem. Ikke mange menn vil date 40-åringer.

Der beviste du med èn gang menns retorikk og måte å trykke damer ned. Poenget er at mange, mange damer har det bedre uten en mann eller etter at de har flyttet fra mannen, så dette er en oppfordring til å aldri bli avhengig av menns "godkjenning", ergo det du skisserer er aldri et problem. Og om en mann på 40+ ikke er interessert i date en dame på 40+, så er han virkelig ikke noe å samle på uansett. 

Anonymkode: 6ef63...864

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

De mest fornuftige kvinner vil ikke date før de er fylt 40. 🤷‍♀️

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker said:

Og hva baserer du det på? Personlige preferanser? 
Jeg kjenner veldig mange damer på 40+ som dater jevnaldrende, har funnet seg mann i jevnaldrende mann, men selvfølgelig - så har du de 40-åringene som lever i en fantasiverden om at de kan få en strøken 20-åring. 

Anonymkode: 55ba6...2a3

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker said:

Vil anbefale alle kvinner å komme seg opp få en ordentlig karriere, kjøpe egen bolig betale ned på den til du gar godt grep på egen økonomi. 

Ikke ha kjæreste, kun elskere, ikke få barn før du er 100% sikker på at mannen du har valgt er perfekt for deg. 

Ikke del eierskap over ting med mannen. Tenk på kun deg selv. Forelskelse er vare en distraksjon!! Menn vil prøve å få deg til å vike fra ditt stø kurs, eie deg... mange forhold ender opp i katastrofe. 

Tro meg ung kvinne. Det beste er å eie egen bolig og kun ha elskere. Ikke mann og barn. Mann og barn er gammel myte. 

Jeg er enig med at man som kvinne ikke skal kaste bort alt for en mann. Selvstendighet, karriere og dette med å bygge et eget liv er ekstremt viktig.

Mann skal tilføre livet ditt noe positivt, noe godt, og du skal på samme måte tilføre livet hans noe godt. Man kan fint date, men finn noen som deler samme moral, samme verdier, samme syn og samtidig tar hensyn til at du har din selvstendighet, din karriere og ditt liv. 

• Nyttig 2
Skrevet

Fullstendig uenig med TS. Vil du være lykkelig kvinne? Følg ditt egne indre kompass og lev i tråd med egne verdier så langt du bare klarer. Det er ditt liv du skal leve. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Helt flott! Jeg heier på at alle kvinner kan finne sin egen vei. Jeg ville ha barn og jeg ville at barnet mitt skal ha en far. 

Jobber så klart 100% og om noen av oss skal jobbe redusert blir det faren. 

Anonymkode: 8e071...f63

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Menn vil prøve å få deg til å vike fra ditt stø kurs, eie deg...

Høres ut som du har et usunt forhold og syn på menn. 

Det du skriver er ikke særlig riktig, og kan ikke akkurat betraktes som oppskriften på et godt liv. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Menn på 40-50 vil date kvinner på 30-35. Og det betyr abosolutt ingenting av kvinnen er "selvstendig" eller eier bil og bolig. Ikke noe mer attraktivitet pga av det.

Skrevet

Er uenig i det med mannen.. Menn kan jo byttes ut. Økonomisk sikkerhet skaffer man ved å skaffe seg en godt betalt jobb, ikke ved å avstå fra å date menn.

Men helt enig at man bør holde seg unna barn hvis man ønsker full frihet og god økonomi, særlig som singel.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Menn på 40-50 vil date kvinner på 30-35. Og det betyr abosolutt ingenting av kvinnen er "selvstendig" eller eier bil og bolig. Ikke noe mer attraktivitet pga av det.

Jeg har ei venninne som sier sånt. Hun er gift, klager stadig på mannen sin, men vil ikke skilles antagelig fordi hun frykter 60 åringer... Hun behandler mannen sin som dørmatte. Når jeg ble singel ble hun tydelig misunnelig, sa at jeg må da ta til takke med 60 åring. Hun og mannen har ikke hatt sex på årevis. Hun er tydelig ulykkelig, men påstår de er forelsket i hverandre. Jeg syns synd i mannen hennes, fordi hun kommsnderer ham og kjefter på han rett foran meg. Hun virker som ei bitter kjerring rett og slett. 

Så jeg vet hvaslags folk sier sånt. Finnes sexy snille fine 60 åringer også. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Selvstendige kvinner skaffer seg ikke bil og bolig for å bli attraktive for menn 😂 

Anonymkode: b3e71...996

• Liker 6
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Du snakker ikke på vegne av alle menn. De er forskjellige, har forskjellige smak og preferanser. (Og jeg må si at det mest kleine jeg opplever er menn i midten eller slutten av 40-årene som legger an på meg. Det er over 15 års aldersforskjell.)

• Liker 4
Skrevet

Herregud, så elendige "råd" dere eldre restekvinner gir til yngre kvinner som fortsatt kan velge og vrake. Det er nesten så dere gjør det bare så dere skal ha selskap i sorgen, og få bekreftet at dere "valgte rett" da dere endte opp som barnløse, ensomme og miserable sistesorteringer. Jeg kan ha mye sympati med at noen endte opp der, men å gå aktivt inn for å videreføre den arven er rett og slett ondskapsfullt overfor deres yngre medsøstre. 

Anonymkode: eedf3...923

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Herregud, så elendige "råd" dere eldre restekvinner gir til yngre kvinner som fortsatt kan velge og vrake. Det er nesten så dere gjør det bare så dere skal ha selskap i sorgen, og få bekreftet at dere "valgte rett" da dere endte opp som barnløse, ensomme og miserable sistesorteringer. Jeg kan ha mye sympati med at noen endte opp der, men å gå aktivt inn for å videreføre den arven er rett og slett ondskapsfullt overfor deres yngre medsøstre. 

«Restkvinner» 🤣🤣🤣
Har mann jeg, og han har jeg hatt i 20 år, men jeg har også god utdanning, fin jobb samt hus, hytte og bil som jeg eier 100 prosent alene. Går an å få i pose og sekk, ser du.

Anonymkode: b3e71...996

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Er ikke noe restkvinne, men eldre og klokere enn de unge kvinnene. Klok av skade. 

• Liker 3
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Restkvinner faktisk. 😅 Nå ble det lagt ut et innlegg i en annen tråd at andelen menn er betraktelig høyere enn andel kvinner i Norge. 

Poenget står faktisk ganske greit. Man er nødt til å ta vare på seg selv opp i alt også. Ta utdanning, gjør deg økonomisk sikker, lag deg et eget liv. Det ser jeg mange dating-eksperter anbefaler på nettet og, både for menn og kvinner, - en partner skal være en bonus til det livet du har bygd for deg selv, og dersom det blir brudd så vil du fortsatt ha nære relasjoner, et sted å bo og noe som stimulerer deg mentalt - som gir deg mestring og glede i hverdagen. 

Jeg sier at unge kvinner absolutt kan date, men gå ikke på kompromiss for deg selv for en mann. Det er en to-veis kommunikasjon, der man bør ha lik respekt, omsorg og kjærlighet for hverandre. 

• Liker 2
Skrevet

Ble mor som 35 åring. Hadde da egen bolig, jobb og god økonomi. Trente daglig og var superpigg. 
Etter barn har jeg fått store psykiske og fysiske problemer, holder det så vidt i sjakk og klarer heldigvis å ta meg godt av barnet , samt jobbe 100%. Har mye fravær på jobb, var aldri borte før barn. Utseende mitt har forfalt kraftig og jeg har aldri tid til meg selv. Nå er barnet 3 og det blir enklere og enklere. Men det å få barn er en helt vill omstilling. Viktig å ha en god partner da. 

Anonymkode: b849e...935

• Liker 2
  • Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...