AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #1 Skrevet 29. januar 2024 Synes dere dette er en grei matplan til ei på 7.5 mnd? Eller tror dere det er noe jeg bør endre på? Synes dette her med måltider er så vanskelig, da melk skal være hovedernæring, er det nok med 4 måltider med amming hvert døgn utenom fast føde? Har jeg for få måltider? Dere med baby på 7-8 mnd, hvilke måltider får han/henne? ❤️ 06:00- amming 09:00- grøt og smaksprøve 12:00- amming 14:30- middag og frukt/smoothie 17:00- grøt 19:00- amming 00:00- amming Anonymkode: 3d652...399
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #2 Skrevet 29. januar 2024 Jeg tenker at det ikke finnes en fasit, og at hvor mange måltider barnet spiser i den alderen vil variere litt. At mor skal ut i jobb igjen, spiller gjerne en del inn for hvordan en skal legge det opp også. Min første ville absolutt ikke ha grøt, eller egentlig bli matet med skje i det hele tatt, i den alderen. Og vi stressete fordi jeg skulle begynne å jobbe da hun var 8 mnd., og jeg klarte ikke å pumpe. Vi hadde ikke så faste tider på amming. Men vi innførte 4-5 måltider på den tiden. Brødskiver, omelett, myk frukt og overkokte grønnsaker som babyen klarte å spise selv, for da ville hun ha. Hun spiste små mengder, det gikk veldig sakte og mye havnet på gulvet og i håret, men det ble stadig mer og mer. Og innen jeg skulle på jobb, så spiste hun nok til at det gikk greit. De første ukene kom mannen til jobben min med henne i 12-tiden (fordi jeg altså ikke fikk til å pumpe), og jeg tok ammefrien da. Og så ammet jeg til hvert måltid, etter at hun hadde spist. Nr. to var eldre før jeg begynte i jobb igjen, så da tenkte vi lite over det. Men vi gjorde det på samme måte, med vanlig mat først, og så ammet jeg når hun var ferdig å spise. For hvis jeg ammet først, ville hun ikke ha den andre maten. Anonymkode: 0de95...c6b 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #3 Skrevet 29. januar 2024 Planen din ser grei ut for meg, hvis det passer med babyens behov og rutinene deres. Vi fokuserte tidlig på å involvere baby i vår middag, fordi det gjorde det lettere for oss voksne. Baby fikk derfor smaksprøver og middag samtidig som oss. Hvis jeg husker rett var måltidene på dagen tettere, men alltid med amming rett etterpå. Jeg husker ikke hvorfor, men det var det som fungerte for mine babyer. Dette ble gjort litt forskjellig i barselgruppa, etter hva som fungerte best. Anonymkode: 7a72e...e20
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå