Gå til innhold

Jeg vil ikke gå i bryllupet..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det blir enormt dyrt for oss å møte, typ 15.000kr bare i fly, hotell etc. 

Jeg kjenner dette er enormt mye penger for å møte i et bryllup en helg til noen jeg ikke har så mye kontakt med lenger. Og om vi reiser i bryllup har vi kanskje ikke råd til å ta med barna på ferie, da sambo mest sannsynlig får smell på skatten.

Trenger en gyldig grunn til å melde avbud, bruden er en dramaqueen og orker ikke hennes overreaksjon. Trenger derfor en genuin grunn til å melde pass. 
Frykter hun begynner med «da må dere spare, bla bla» 

Er dette en god nok grunn i seg selv?? Føler sykdom er dumt da det blir så tett opp lot bryllupet for å kunne bruket det. 

Anonymkode: dea4b...a3a

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du allerede sagt ja?. Får visst ikke så kan du allerede ha en avtale 😊

Anonymkode: edd43...ce5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, det passer ikke. 

Trenger ikke å oppgi en konkret grunn. 

Anonymkode: a95dc...bf5

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare takk nei til invitasjonen. De har ingen ting med hvorfor dere ikke kommer. Om dere ikke har kontakt lengre er det vel heller ingen grunn til å utbrodere om hvorfor heller.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har du allerede sagt ja?. Får visst ikke så kan du allerede ha en avtale 😊

Anonymkode: edd43...ce5

Vi har svart ja, skatten kom opp nå da sambo tok et overblikk over ting.. nor han burde gjort før så klart, men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, det blir for dyrt for oss. 

Hvis ei venninne ikke forstår det, ville jeg vurdert vennskapet. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kålrota skrev (5 minutter siden):

Beklager, det blir for dyrt for oss. 

Hvis ei venninne ikke forstår det, ville jeg vurdert vennskapet. 

Dette!

Anonymkode: 408ba...e5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sant det ikke er bare dager igjen, så kan du ringe å takke nei. Jeg tenker at i disse dager er ikke økonomi noe flau begrunnelse, og de fleste aksepterer det uten å tenke noe mer på det. Det er noe alle kan forstå. 

Anonymkode: 69d0b...e36

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dårlig stil å melde avbud når man først har takket ja. Det ble ikke dyrere å delta natten over. 

Anonymkode: 6be7f...2cd

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Vi har svart ja, skatten kom opp nå da sambo tok et overblikk over ting.. nor han burde gjort før så klart, men..

Det gjør det jo en del vanskeligere. 
Hadde dere ikke svart ennå, ville jeg svart "Nei" uten videre begrunnelse. Hadde jeg blitt presset, hadde jeg sagt "Det passer ikke" 

Når dere nå har svart "ja" og ikke kan likevel, så ville jeg vært mer åpen og ærlig, og sagt at det har kommet opp en del uforutsette utgifter, som gjør at dere ikke har mulighet til å reise likevel. 

Anonymkode: fce80...ae6

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hadde dere ikke svart ennå, ville jeg svart "Nei" uten videre begrunnelse. Hadde jeg blitt presset, hadde jeg sagt "Det passer ikke" 

Når dere nå har svart "ja" og ikke kan likevel, så ville jeg vært mer åpen og ærlig, og sagt at det har kommet opp en del uforutsette utgifter, som gjør at dere ikke har mulighet til å reise likevel. 

Dette 👆🏻 

Anonymkode: f4c98...143

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Enig, og smurt på litt ekstra. Feks bilen trenger en ny og dyr del, varmtvannsbereder må repareres eller lignende så det faktisk er mye utgifter.

Når er bryllupet?

Anonymkode: 90daa...f80

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke gjør det mer avansert enn det behøver å være. Takk for invitasjonen og begrunn med at dere dessverre ikke har anledning. I ordet anledning ligger det mye. Alt fra at man er opptatt, ikke har råd, ikke får fri, ikke vil osv. 
Blir bruden dramaqeen så holder du deg til svaret «som jeg har informert om har vi ikke anledning». Fortsetter hun så ville jeg ansett dette bekjentskapet som over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Hei, vi har dessverre ikke anledning til å delta på. Du får ha lykke til i bryllupet, det ser romantisk ut!»

Hennes valg av reaksjon, ts, er et valg hun tar - det er ikke et valg du verken må ta hensyn til eller engasjere deg i. Du kan når som helst bare velge å slutte å engasjere dine følelser i hennes valg av respons. 

Anonymkode: 01416...8b3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Det er ekstremt dårlig gjort å trekke seg etter først å ha sagt ja. 

Anonymkode: 26f9d...5c7

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Det er ekstremt dårlig gjort å trekke seg etter først å ha sagt ja. 

Anonymkode: 26f9d...5c7

Nei, det er det ikke. Det er ekstremt dårlig gjort å forvente at folk skal bruke tosifret antall tusen på å feire at man gifter seg. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, KatteLatte said:

Nei, det er det ikke. Det er ekstremt dårlig gjort å forvente at folk skal bruke tosifret antall tusen på å feire at man gifter seg. 

Jo. 

Det er dårlig gjort å først takke ja til en invitasjon, og deretter melde avbud på grunn av noe man burde hatt styr på helt fra begynnelsen. 

Anonymkode: 6be7f...2cd

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/29/2024 at 10:00 PM, KatteLatte said:

Det er enda verre å takke ja for så å takke nei.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...