Gå til innhold

Hvorfor er Synnøve ost så billig ift de andre ostene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fant ut av Synnøve revet ‘ost’ inneholder mye annet enn ren ost, så derfor er den billig pga det. Av samme grunn har de unngått å skrive ost på den pakken og nøyer seg med å skrive ‘Synnøve revet’. Kan derimot ikke se på pakken at dette gjelder vanlig Synnøve ost og den er jo også relativt mye billigere enn feks Norvegia?

Og hva med Jarlsberg?  Den er jo nesten dobbelt så dyr som Synnøve igjen hva er det med den som gjør at den ‘er verdt’ prisen?

Anonymkode: d39a4...0bb

• Liker 1
Skrevet

Den er jo ikke god. Den smaker ikke ost, sånn som Norvegia og Jarlsberg og de andre. Syns heller ikke de andre billige variantene smaker godt. Jeg kjøper aldri ferdig revet, tar heller jobben selv om jeg vil ha den slik. Vet ikke helt hvorfor Jarlsberg er så mye dyrere. Kanskje fordi den også er mer populær i andre land/eksport?…

Anonymkode: 3679c...1c6

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Jarlsberg har bygget opp en merkevare og bruker store beløp på reklame, de er markedsledende og da kan de ta de prisene de vil så lenge de ikke taper store markedsandeler, om den er verdt prisen er det sikkert delte meninger om. :)

• Liker 7
Skrevet

Mange er så lettlurte at de betaler mer for emballasjen og navnet som er trykket utenpå på enn for innholdet.

• Liker 3
Skrevet

Synnøve Revet er ikke ost, og gir seg hellet ikke it for å være det. Naturligvis mye billigere enn ost.

Synnøve Gulost etc er ost, på lik linje som Norvegia, Jarlsberg og Sveitser. Lengre lagring gir dyrere ost. Her i huset går det mest i Østavind og Vellagret Sveitser, samt noen gode, faste nederlandske oster.

Anonymkode: 1fdcf...c1d

• Liker 5
Skrevet

Tja. Fordi Synnøve rett og slett ikke er noe god?

#teamjarlsberg

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Fant ut av Synnøve revet ‘ost’ inneholder mye annet enn ren ost, så derfor er den billig pga det. Av samme grunn har de unngått å skrive ost på den pakken og nøyer seg med å skrive ‘Synnøve revet’. Kan derimot ikke se på pakken at dette gjelder vanlig Synnøve ost og den er jo også relativt mye billigere enn feks Norvegia?

Og hva med Jarlsberg?  Den er jo nesten dobbelt så dyr som Synnøve igjen hva er det med den som gjør at den ‘er verdt’ prisen?

Anonymkode: d39a4...0bb

Fordi den smaker helt forferdelig. Den smuldrer også veldig fort,samt blir mye fortere dårlig en f.eks norvegia😍

Altfor myk...smuldrer alltid...

Anonymkode: 81956...17c

Skrevet

Je liker bedre myke oster: brie, blåmuggost, kremost. I toast er Jarlsberg best. Nøkkelost er godt i perioder.

Anonymkode: b8d13...5ec

• Liker 1
Skrevet

Ostetråd? Ostetråd.

Verken Jarlsberg eller Norvegia kan vel egentlig ikke kalles ordentlig oster heller. De som mener noe annet kan lite om ost. Ganske mange oster som er revet er ikke ost, for øvrig, eller inneholder ganske lite.

Skrevet

Aner ikke hvorfor men kjøper den ofte i bulk på tilbud å fryser ned for å bruke til pizza,taco å slikt. Den er litt tørrere enn Norwegian,men helt grei.Norwegia er bedre til skiver å knekkebrød synes jeg 

Anonymkode: aa264...ca7

• Liker 1
Skrevet

Ift?

Anonymkode: 25c49...2c6

Skrevet (endret)

Bruker Synnøve Fienden Gulost på brødskiva noe jeg har arvet av pappa og Soft Flora :) fikk ikke lov å vokse opp hjemme så når jeg gikk i butikken sammen med de ansatte så sa jeg pappasmør :D 

Endret av Maskinfører
  • Hjerte 2
Skrevet

I forhold til utvalget av oster i Frankrike, der man verdsetter dette, er verken Jarlsberg eller Norvegia noe å rope hurra for; norsk gulost kan ikke måle seg med det man finner lenger sør i Europa.

Anonymkode: 6f6d8...36a

• Liker 3
Skrevet
Ost skrev (5 timer siden):

Ostetråd? Ostetråd.

Verken Jarlsberg eller Norvegia kan vel egentlig ikke kalles ordentlig oster heller. De som mener noe annet kan lite om ost. Ganske mange oster som er revet er ikke ost, for øvrig, eller inneholder ganske lite.

Og når man kommer med en slik påstand så kan man jo være såpass til kar at man kan ytre en mening om hva som er skikkelig ost da. Og da snakker jeg om hvitost som man kan ha på skiva eller over pizzaen.

Anonymkode: 8b3a7...909

• Liker 4
Skrevet
Ost skrev (7 timer siden):

Ostetråd? Ostetråd.

Å, jeg bare elsker besserwissere som kommer inn i en tråd uten å ha noe å bidra med. :ironi:

Både Jarlsberg og Norvegia er ordentlige oster. De er ystet som en ost, og selv om smaken er mildere enn andre oster. Tidligere het Norvegia  "Norsk Gouda", faktisk fra 1856 til 1956, nettopp fordi oppskriften kom fra Goude i Nederland.

Forøvrig er det slik at om en pakke er merket med revet ost, så er det ost den inneholder, noe annet er ikke lov. Om den derimot er merket med bare revet er det et blandingsprodukt.

Til ts så tror jeg at grunnen til at Synnøve Findenost er billigere er fordi de skal ta markedsandeler. Og grunnen til at Synnøve Finden Revet er billigere er fordi det ikke er ekte ost. Det er et blandingsprodukt. 

Ellers koster Synnøve Finden Pizzaost kr 176 pr kilo hos Oda, mens Revet Ost Original fra Tine koster kr 148 pr kilo i samme butikk, så i dette tilfellet er Tine billigst. ;)

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Annonse
Skrevet
Ost skrev (18 timer siden):

Ostetråd? Ostetråd.

Jarlsberg er jo faktisk internasjonalt kjent. Så helt tullete er den vel neppe..

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Ift?

Anonymkode: 25c49...2c6

Mente nok ifht.

Anonymkode: b3dab...331

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mente nok ifht.

Selv om det jo nok er mer korrekt med ift. Forhold skrives jo som ett ord.

• Nyttig 1
Skrevet

Den er ikke lagret, så de sparer mye penger på det. Jarlsberg lagres så de trenger store lagerhaller, personale, strøm osv, og da koster naturlig nok produktet mer. 

Anonymkode: a74d0...550

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Fordi den smaker nesten ingen ting, men det gjør for så vidt ikke vanlig Norvegia heller. «Revet» ikke-ost har jeg ikke smakt. 

Anonymkode: 6fa05...30c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...