Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2006 #1 Skrevet 30. januar 2006 Det er et par venner hun har vært inne hos. Når jeg har hentet henne ser jeg rot og skrot utenfor, og når de åpner døra slenger det fullt av sko i gangen. Innenfor ser det likedan ut. Brukt tørkepapir på bordet osv. Jeg tenker med skrekk på hvordan resten av huset ser ut, og har ikke lyst å ha barnet mitt der Er det bare meg?
Gjest Gamle Alex Skrevet 30. januar 2006 #2 Skrevet 30. januar 2006 Ja huff av meg også tørkepapir på bordet da. Nei hold henne lang unna eller finn på en annen køddetråd
Gjest Ikke perfekt Skrevet 30. januar 2006 #4 Skrevet 30. januar 2006 Huff stakkar,hun blir sikkert dypt traumatisert av å se på så mye rot.....
Gjest Kålungen Skrevet 30. januar 2006 #7 Skrevet 30. januar 2006 Mye mulig det er meg du har vært hos, og jeg da råder deg til å holde henne vekk herfra Her flyter det ofte med sko osv, og resten av huset kan faktisk også være ganske rotete
Gjest pulverheksa ii Skrevet 30. januar 2006 #8 Skrevet 30. januar 2006 og når de åpner døra slenger det fullt av sko i gangen. Er det bare meg? ← Sko i gangen? Det ville nå aldri jeg hatt i mitt plettfrie hus :grine2:
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2006 #9 Skrevet 30. januar 2006 Hallo!!! Hva feiler det deg da??? Jeg har fire søsken, vi er født iløpet av ni år. Pappa er bygningsingeniør, og når vi bygde hus for mange år siden, valgte han å gjøre så mye han kunne selv. Med full jobb, flere politiske verv, mange små barn og diverse annet, ble det til at når selve huset var ferdig tok det som ikke var fullt så viktig lenger tid. Det betydde at det kunne se ganske rotete ut utenfor huset, da opparbeidingen av utearealet tok sin tid, og istedet for å kjøre på søppla hver uke, så samlet han det heller opp over lenger tid, og slapp å kjøre så ofte. Men vi var ikke slaskete av den grunn... Med fem barn og to voksne, ble det også mye sko og klær i gangen. Og barn er jo ikke alltid så nøye med å sette sko på plass og henge opp tøy, så der så nok ganske rotete ut til tider. Så selv om mamma ryddet der hver eneste kveld, kunne der nok se ganske rotete ut iløpet av dagen. Siste punktet du nevnte, tørkepapir på bordet: Barn er ikke alltid de som legger tørkepapiret rett i søpla, heller ikke bøker og leker tilbake på plass rett etter bruk. Foreldre har bedre ting å gjøre enn å løpe rundt og rydde, derfor blir det faktisk litt rot. Blir provosert av at folk mener andre er slasker av slike påstander..
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2006 #10 Skrevet 30. januar 2006 Det er et par venner hun har vært inne hos. Når jeg har hentet henne ser jeg rot og skrot utenfor, og når de åpner døra slenger det fullt av sko i gangen. Innenfor ser det likedan ut. Brukt tørkepapir på bordet osv. Jeg tenker med skrekk på hvordan resten av huset ser ut, og har ikke lyst å ha barnet mitt der Er det bare meg? ← Jeg er litt enig med trådstarter, det er faktisk ikke gøy å sende barna sine til uvørne hjem som er kjemperotete, uferdig og småmøkkete med brukt tørkepapair på bordene osv. Det sier jo litt om de som bor der da..
LilleBille Skrevet 30. januar 2006 #11 Skrevet 30. januar 2006 Ja huff av meg også tørkepapir på bordet da. ← Jeg synes sko i gangen er mye verre ... Du får opplagt holde barna unna mitt hjem - for her er det opptil mange skopar i gangen til en hver tid.
Gjest Liten Tapir Skrevet 30. januar 2006 #13 Skrevet 30. januar 2006 Det kunne ALDRI falle meg inn å ha skoene i gangen Blir det for fullt i kjøleskapet, putter jeg dem i fyseren.
Lillesøster Skrevet 30. januar 2006 #14 Skrevet 30. januar 2006 Det er et par venner hun har vært inne hos. Når jeg har hentet henne ser jeg rot og skrot utenfor, og når de åpner døra slenger det fullt av sko i gangen. Innenfor ser det likedan ut. Brukt tørkepapir på bordet osv. Jeg tenker med skrekk på hvordan resten av huset ser ut, og har ikke lyst å ha barnet mitt der Er det bare meg? ← Jeg hadde ikke reagert på dette, men jeg vet at noen gjør det. Vi har ulike grenser for hva som er anstendig og hva som ikke er anstendig. For min del, teller det mer hvordan menneskene er, enn hvordan det ser ut hos dem. Kanskje du burde prøve å få kontakt med foreldrene til barnet og snakke med dem, kanskje de er verdens beste foreldre som prioriterer å bruke mer tid på barna enne å rydde huset. Hvem vet, kanskje du blir positivt overrasket hvis du gir dem en sjanse til.
Madammen Skrevet 30. januar 2006 #15 Skrevet 30. januar 2006 Nå ser det faktisk så rotete ut i gangen hjemme hos oss at jeg snart nekter mine egne unger å komme inn!
c",) Skrevet 30. januar 2006 #16 Skrevet 30. januar 2006 Fysjameg... sko i gangen da gitt...høres virkelig ut som noen sluggete folk
Gjest Br Skrevet 30. januar 2006 #17 Skrevet 30. januar 2006 Jeg kan love deg at det kan se rimelig rotete ut i gangen hos oss også. Tidvis så er vi seks personer som bor her. Vi har gjerne mer enn ett par sko stående. Noen ganger har jeg ved å telle sko funnet ut at vi iallfall har besøk av veldig mange personer ekstra. Hmm. Kanskje jeg skulle nekte ungdommen å ha besøk fordi det blir så rotete i gangen med alle skoene?
Gjest Gjesta Skrevet 30. januar 2006 #18 Skrevet 30. januar 2006 Det kunne ALDRI falle meg inn å ha skoene i gangen Blir det for fullt i kjøleskapet, putter jeg dem i fyseren. ← Har du dem ikke i sengen du? Merkelig... Det har jeg alltid hatt. Om jeg tar dem av meg i det hele tatt da.
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2006 #19 Skrevet 30. januar 2006 Familien det er snakk om kunne jo leid inn en vaskehjelp en gang i uken eller hver 14. dag da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå