AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #1 Skrevet 28. januar 2024 Jeg har et barn som er litt over 1,5 år gammelt. Barnet er stort sett glad og fornøyd, liker å leke alene og med andre og glad i kos. MEN hvis jeg feks tar fra barnet en ting som den er opptatt med, men som er direkte farlig å leke med som feks et vannglass (prøver først å bytte glasset til et i plastikk) bkommer det mye følelser og gråt. jeg forsøker da å prate til barnet, men uten hell og hvis jeg prøver å trøste eller ta på barnet, blir barnet enda mer urolig og sint. Først når barnet har roet seg ned er det mottagelig for å få kos og bli løftet opp. Betyr dette at barnet mitt er et utrygt barn? Hva kan jeg evt gjøre Anonymkode: ca942...125
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #2 Skrevet 28. januar 2024 Hæ? Dette høres da helt normalt ut? Anonymkode: 38d79...d87 2
Sofakona Skrevet 28. januar 2024 #3 Skrevet 28. januar 2024 Totalt normalt...slik er min 5 åring å 🤣🤣 1
Lorieen Skrevet 28. januar 2024 #4 Skrevet 28. januar 2024 Fullstendig normalt. Det kalles frustrasjon og har ingenting med utrygghet å gjøre. 4
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #5 Skrevet 28. januar 2024 Aha! Takk for svar. tenkte kanskje det hadde noe med tilknytningen til meg å gjøre. er mitt første barn og har ellers lite erfaring med barn Anonymkode: ca942...125
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #6 Skrevet 28. januar 2024 Blir mye raseri fremover 🙃🤣 Har en på 1 år og 8 mnd. Han klikker/gråter hver gang han blir fratatt noe eller nekta noe. Feks «nei, ikke mer barnetv i dag», da er vi rett på gråting og dramatisk fall mot gulvet 🤣 Anonymkode: a44dd...f5b
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #7 Skrevet 29. januar 2024 6 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har et barn som er litt over 1,5 år gammelt. Barnet er stort sett glad og fornøyd, liker å leke alene og med andre og glad i kos. MEN hvis jeg feks tar fra barnet en ting som den er opptatt med, men som er direkte farlig å leke med som feks et vannglass (prøver først å bytte glasset til et i plastikk) bkommer det mye følelser og gråt. jeg forsøker da å prate til barnet, men uten hell og hvis jeg prøver å trøste eller ta på barnet, blir barnet enda mer urolig og sint. Først når barnet har roet seg ned er det mottagelig for å få kos og bli løftet opp. Betyr dette at barnet mitt er et utrygt barn? Hva kan jeg evt gjøre Anonymkode: ca942...125 Har du forsøkt å bytte ut ting? Ikke frata, med en gang. Jeg antar du reagerer på en måte som gir tingen verdi først - for å så si «vil du ha denne litt dårligere tingen her?». Ikke reagere på at han tar vannglasset. Har ingenting med tilknytning å gjøre. Barn vil ta på de tingene vi ikke vil de skal, for vi tillegger dem mye verdi. Som en fjernkontroll. Den er verdt masse i deres øyne for de får aldri ta på den. Anonymkode: cb731...ea3
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #8 Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Blir mye raseri fremover 🙃🤣 Har en på 1 år og 8 mnd. Han klikker/gråter hver gang han blir fratatt noe eller nekta noe. Feks «nei, ikke mer barnetv i dag», da er vi rett på gråting og dramatisk fall mot gulvet 🤣 Anonymkode: a44dd...f5b Min på 15 mnd er også sånn. Kaster seg dramatisk på gulvet og skriker når hun ikke får viljen sin. 🤣 Anonymkode: 4be32...3a1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #9 Skrevet 29. januar 2024 Hvorfor føler du at du må bytte ut tingen? Er det ikke bare si at glass kan knuse, så det er ingen leke? Eller gjør jeg det helt feil? Anonymkode: 1aced...87f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå