Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynner snart i ny jobb, på nattestid. 

Hele veien har 1,5 åringen kun "godtatt" mamma. Det er veldig mye skriking, og jeg har ikke orket å stå i det. Gruer meg veldig til dette. 

Noen råd?

Anonymkode: df177...d58

Videoannonse
Annonse
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg begynner snart i ny jobb, på nattestid. 

Hele veien har 1,5 åringen kun "godtatt" mamma. Det er veldig mye skriking, og jeg har ikke orket å stå i det. Gruer meg veldig til dette. 

Noen råd?

Dere må øve. Øve øve.. Hvor har far vært i 1,5 år? Har far tatt seg av noe stell?

Anonymkode: 66d97...d43

• Liker 5
Skrevet

Hva gjør far?
Dere må jo bare øve. På et tidspunkt skal vel far ta seg av barnet mens du ikke er hjemme. Hva om barnet blir syk og far må være hjemme mens du er på jobb? 

Tar far legging?

Anonymkode: 2de2f...435

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Dere må øve. Øve øve.. Hvor har far vært i 1,5 år? Har far tatt seg av noe stell?

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hva gjør far?
Dere må jo bare øve. På et tidspunkt skal vel far ta seg av barnet mens du ikke er hjemme. Hva om barnet blir syk og far må være hjemme mens du er på jobb? 

Tar far legging?

Ja såklart.

Jeg jobber turnus, og han har han mye alene og legger han når jeg ikke er hjemme. Han tar også sykedager ja.

Det er kun på nattestid.

Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja såklart.

Jeg jobber turnus, og han har han mye alene og legger han når jeg ikke er hjemme. Han tar også sykedager ja.

Det er kun på nattestid.

Hva er problemet hvis han legger når du ikke er hjemme? Da vil han jo legge seg med pappa?

Skrevet

Det kommer gå kjempebra. Når barnet ikke har et valg så kommer det gå bra med pappa. 

Anonymkode: 607c2...b60

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Hva er problemet hvis han legger når du ikke er hjemme? Da vil han jo legge seg med pappa?

Ja, men i løpet av natten er det fullstendig skriking om jeg ikke er der. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Det kommer gå kjempebra. Når barnet ikke har et valg så kommer det gå bra med pappa. 

Anonymkode: 607c2...b60

Takk ❤️

Skrevet

Da må far stå i litt skriking og trøste så hodt han kan. Det tar ikke barnet skade av så lenge faren er der og trøster. Og så vil det gå seg til når barnet blir vant til det:) 

Anonymkode: 6ca6f...478

• Liker 1
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, men i løpet av natten er det fullstendig skriking om jeg ikke er der. 

Far må stå i det og trøste. Du må ikke blande deg, selv om du er der :) 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Far må stå i det og trøste. Du må ikke blande deg, selv om du er der :) 

Dette. Trekk unna, sett på headset med musikk eller noe hvis det er vanskelig å høre på skrikingen.. 

• Liker 2
Skrevet

Helt likt her. Far kan legge og alt annet, men når hun våkner på natten klikker det om det ikke er jeg som er der. Regner med som de over her sier at man bare må stå i det noen netter, men jeg som deg har bare ikke orket å ta kampen. Lykke til 

Anonymkode: 60521...2d4

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Helt likt her. Far kan legge og alt annet, men når hun våkner på natten klikker det om det ikke er jeg som er der. Regner med som de over her sier at man bare må stå i det noen netter, men jeg som deg har bare ikke orket å ta kampen. Lykke til 

Det viktige å huske på er at barnet tar ikke skade av å gråte mens far trøster og er tilstede :hjerte: Det er sårt, men barnet vet at hvis det gråter, så kommer mamma. Det trenger ikke bety at barnet syns pappa er et dårligere alternativ, men disse små er vanedyr også :) 

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja det tror jeg også. Gruer meg sånn :(

Skrevet

Føler med deg. Snart 18 mnd her og vi samsover. Hylgrining om pappaen skal gjøre noe for å roe ned på natta. Må ha puppen ellers så blir det kaos. Har bare ikke giddet prøve å finne noen løsning. Jeg er liksom den enkle løsningen. Men har ikke hatt den problemstillingen å være borte om natta.

Anonymkode: 01b42...2fd

Skrevet

Barnet kommer til å skrike noen netter, men det går seg til. Gått gjennom det samme med eldstemann. 

Anonymkode: 26048...7df

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Barnet kommer til å skrike noen netter, men det går seg til. Gått gjennom det samme med eldstemann. 

Anonymkode: 26048...7df

Sov du borte?

Skrevet

Føler med deg. Snart 18 mnd her og vi samsover. Hylgrining om pappaen skal gjøre noe for å roe ned på natta. Må ha puppen ellers så blir det kaos. Har bare ikke giddet prøve å finne noen løsning. Jeg er liksom den enkle løsningen. Men har ikke hatt den problemstillingen å være borte om natta.

Anonymkode: 01b42...2fd

Uff. Det er så trist synes jeg, at vi må gjennom skriking om noen skal endres :(

Skrevet

Men hvordan er han om du ikke er der på natten? Har far klart å trøste da? Eller gråter barnet like mye som når han ser du er der, men ikke trøster?

Anonymkode: bfecf...3ad

Skrevet

Men hvordan er han om du ikke er der på natten? Har far klart å trøste da? Eller gråter barnet like mye som når han ser du er der, men ikke trøster?

Anonymkode: bfecf...3ad

Jeg har vært borte en gang en full natt da han var under 1 år, da hadde han grått men det hadde gått fint.

De gangene jeg har vært med venner og kommet hjem kl 1-2 så er det en del skriking ja. Men mye verre når jeg er i huset da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...