AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #61 Del Skrevet 29. januar 2024 liil skrev (9 timer siden): Det hadde jeg aldri gjort uansett hvilken kommune jeg bodde i eller hvilke romanhelter som befant seg der. 😂😂 Anonymkode: 9f848...0ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #62 Del Skrevet 29. januar 2024 10 hours ago, AnonymBruker said: Er det for å vise at man ( foreldrene ) er innflyttere og wannabe? Jeg, og min familie, er født på Bærum sykehus. Men så ler vi jo litt av de nye her ute da, som tror de har mye penger, og må prøve å ( be ) vise det 🫣😁 Anonymkode: fbd6a...343 Wannabees tøt det over av på Frogner i Oslo. Folk der kunne før gå i slåbrokk(!) over til butikken for å kjøpe avisen og melk, men etter alle innflytterne ble jo det slutt på. Jeg husker Sossen Krogh som ofte ble sett med fargerike, flagrende gevanter og til tider ledd av av mennesker som ikke hadde noen lang tid som bosatt på kanten. Direkte kleint med alle dem som trodde de var noe og måtte flashe. Frogner var mer chill før, men med alt som kom så er jeg glad jeg flyttet! Anonymkode: 9da3e...e5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #63 Del Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Er det for dyrt med en jakke til 8000 til en 14 åring? Mange andre i klassen har det, bor i Bærum så e romanhelten med mye bedre råd enn oss Anonymkode: f3369...fe8 Ja. Hva skal en 14 åring med en jakke til 8000? Hadde ikke brukt så mye penger på en jakke til meg selv en gang.. Den dagen du betaler for sine egne klær kan de kjøpe hva de vil, frem til den dagen blir det ingen jakke i 8000,- klassen her.. Anonymkode: ecc76...ba2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #64 Del Skrevet 29. januar 2024 Tromsø her. Ungdommer i dyre jakken og goretex bekledning fra arcteryx og peak preformance. De fleste har jakker fra parajumpers og Canada goose og alt det andre som selges på MAS av dyre merker. Mange med litt for høy lønn her også. Anonymkode: a06bb...b10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #65 Del Skrevet 29. januar 2024 dette er også "vanlig" på en ungdomsskole i Trondheim. noen, og da mener jeg ikke ett flertall får absolutt alt de peker på, og klart andre da vil ha det samme. mitt barn har to dyre vinterjakker. en kjøpt på bruktbutikk i sverige, og den andre, sykt men sant, byttet til meg på klesbyttedag. så vanlig pris sikkert 15 000kr totalt. jeg har betalt 900SEK tilsammen for to så gode som NY jakker. ellers når barnet vil ha noe i ett høyt prissjikt er det sparing, og helst tise som gjelder.... Anonymkode: 95483...b42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #66 Del Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Er det for dyrt med en jakke til 8000 til en 14 åring? Mange andre i klassen har det, bor i Bærum så e romanhelten med mye bedre råd enn oss Anonymkode: f3369...fe8 Min sønn har en kompis som gikk ei jakke til 11 000 kr. Er ikke mange her som har sånne dyre jakker Anonymkode: ab7b5...d15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #67 Del Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Skjønner ikke at du vurderer det engang. Altså seriøst 8000kr for jakke til 14 åring ?? Anonymkode: 1749d...cbc Nja.., 14, om det er jente så er hun utvokst om 2 år, den kan passe 10 år da Anonymkode: 54d94...7f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #68 Del Skrevet 29. januar 2024 20 hours ago, AnonymBruker said: Ja, syns også det er alt for dyrt til en 50 åring (som meg selv), med nedbetalt hus og 1,45 mill i inntekt... Anonymkode: 5e06c...671 Haha, sånn har jeg også det. Kjøper aldri en jakke over 2000 og alltid på salg. Er god for 10 mill alene og lønn på 1,3 mill. Sønnen her maser også, men nå tror han har gitt opp. Anonymkode: f45d1...423 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liil Skrevet 29. januar 2024 #69 Del Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): 😂😂 Anonymkode: 9f848...0ca Kanskje med unntak av Varg Veum. Hadde betalt mye for en jakke for/til/fra ham 🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #70 Del Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Ungdommer fra gode, velstående hjem verdsetter dyre merker og kjenner igjen likesinnede på klærne deres. Du får jo ikke rike venner hvis du kler deg "fattig". Synes det er viktig at barn lærer seg å sortere ut venner tidlig, så de vet hvem de skal klikke med på ungdomsskolen. Anonymkode: bb512...d2a Forventer at du kødder, om ikke, så er du ekstremt tjukk i hue. Anonymkode: e66f5...fe4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #71 Del Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 28.1.2024 den 23.19): Aldri i verden om jeg hadde brukt så mye penger på et klesplagg,utenom bunad da.... Anonymkode: 389e6...a25 Jeg regner med at en vinterjakke vil bli langt mer brukt enn bunad, så et langt bedre kjøp. Anonymkode: 15502...c22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 30. januar 2024 #72 Del Skrevet 30. januar 2024 Noen bruker 10-20 000 på Iphone eller 20 000 på hesteutstyr. Er det egentlig så mye verre med 8000 for en jakke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #73 Del Skrevet 30. januar 2024 norw skrev (På 29.1.2024 den 3.04): Syk verden. Mitt beste kleskjøp noen gang er nok en jakke til 250 kr, har den fortsatt og venter bare på varmere vær siden det ikke er en vinterjakke. Og mitt beste er en kåpe jeg kjøpte for 5k i 95, brukes hver vinter Anonymkode: 011f2...ea4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #74 Del Skrevet 30. januar 2024 Vi bor i Bærum i et såkalt "fint" eneboligområde, og det er slett ikke sånn at alle fjortiser har såpass dyre jakker. Tvert imot, er det mange fornuftige ungdommer (og voksne) her, som er langt mer kreative enn som så når det gjelder å kle seg, og ikke er sauer som dilter etter og gir beng i hva ting koster. Det er kanskje sånn i noen svært få og svært snevre områder i kommunen, men ikke over alt. Anonymkode: 1ae0d...085 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #75 Del Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Ungdommer fra gode, velstående hjem verdsetter dyre merker og kjenner igjen likesinnede på klærne deres. Du får jo ikke rike venner hvis du kler deg "fattig". Synes det er viktig at barn lærer seg å sortere ut venner tidlig, så de vet hvem de skal klikke med på ungdomsskolen. Anonymkode: bb512...d2a Venner ut fra personlighet eller prisen på jakken ? Anonymkode: 91a4f...3b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #76 Del Skrevet 30. januar 2024 Hadde aldri kjøpt en jakke til 8000 kr til barnet mitt eller meg selv. Nei maks rundt en tusenlapp her. Anonymkode: 0732d...0f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #77 Del Skrevet 30. januar 2024 Det er en jente og jeg settene med at hun ikke blir så mye høyere da hun ikke har vokst så mye det siste året og er ca like høy som meg. Ts Anonymkode: f3369...fe8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #78 Del Skrevet 30. januar 2024 Det er veldig pinlig å gå rundt med Para Jumpers, sorry. Viser egentlig bare at man ikke eier individuell smak og vil betale masse for å se rik ut. Helt fullstendig pinlig. Anonymkode: faf17...52b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #79 Del Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Og mitt beste er en kåpe jeg kjøpte for 5k i 95, brukes hver vinter Anonymkode: 011f2...ea4 Det er veldig uvanlig å klare å passe på en jakke så godt i 30 år. Du bruker den kanskje ikke ofte? Mine jakker blir f.eks normalt slitt eller ødelagt etter mange ganger i vask/rens. Det er begrenset hva de tåler, uansett kvalitet. På nittitallet kom ofte røyker borti jakken og laget hull med sneipen. Fyrverkeri nyttår, hunder som hopper opp, jakken setter seg fast i ting og revner, møll i boden, rødvinsflekker etc er noen av årsakene til at mine dyre jakker har måttet kasseres. Anonymkode: faf17...52b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå