liil Skrevet 29. januar 2024 #41 Del Skrevet 29. januar 2024 Det hadde jeg aldri gjort uansett hvilken kommune jeg bodde i eller hvilke romanhelter som befant seg der. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #42 Del Skrevet 29. januar 2024 8000 kr for en jakke er helt spinnvilt. Jeg har i mine 27 år aldri fått eller kjøpt en så dyr jakke. Tror ikke en gang jeg har bikket 1000 kr for en jakke. Jeg har denne jakken, og har hatt den i over 3 år (Desember 2020). Fortsatt like fin og varm! Anonymkode: dd0c6...1a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #43 Del Skrevet 29. januar 2024 Vi bor i en nabokommune til Trondheim, og her har de fleste mellom 14 og 18 jakker fra 5000 og oppover. Fjellreven expedition ( eller hva det heter?), Moncler, Canada Goose ( 15 000 for de), PJS, Holzweiler… Mine har både Holzweiler, Moncler og PJS. De som er yngre bruker Peak Performance og Svea. Anonymkode: 9c934...d42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 29. januar 2024 #44 Del Skrevet 29. januar 2024 Romanhelten? Takk for en god latter! (Godt råd: Det er gratis å lese korrektur på egne innlegg.) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #45 Del Skrevet 29. januar 2024 Du vil vel at gutten din skal ha venner?? Det er ikke det indre som teller, men hvilken jakke de har! Anonymkode: 1fa53...7c5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 29. januar 2024 #46 Del Skrevet 29. januar 2024 Vi er forskjellige. Min beste venninne snakker om jakker til 8000. Merke ditt og datt. Jeg har ikke peiling på merker. Men jeg har jakker som er varme. Uavhengig av merker. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 29. januar 2024 #47 Del Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Er det for dyrt med en jakke til 8000 til en 14 åring? Mange andre i klassen har det, bor i Bærum så e romanhelten med mye bedre råd enn oss Anonymkode: f3369...fe8 Kommer an på. Når mine ønsker seg noe vi voksne anser som unødvendig må de spare opp 50% selv så kan vi dekke resten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #48 Del Skrevet 29. januar 2024 Hvis ungen er mye ute og trenger en varm jakke, kjør på. Men begynner virkelig ikke PJ å bli ut nå? Synes kun det er ungdommen i Bærum som bruker de (bor selv i Sandvika og fy flate så monotone fjortissene er) Har selv jakke til 6000 til friluftsbruk, men det var fordi jeg trengte en jakke som tåler alt. Ikke fordi jeg ville ha en logo. Anonymkode: c69b4...6d4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 29. januar 2024 #49 Del Skrevet 29. januar 2024 (endret) Syk verden. Mitt beste kleskjøp noen gang er nok en jakke til 250 kr, har den fortsatt og venter bare på varmere vær siden det ikke er en vinterjakke. Endret 29. januar 2024 av norw 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bvp Skrevet 29. januar 2024 #50 Del Skrevet 29. januar 2024 En 14-æring har sikkert vokst ut av den jakka om ett år eller 2, hvis du ikke kjøper for stor så han kan vokse inn i den da ,en annen ting er om hvor godt en 14-æring kan ta vare på den da. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MyMichelle Skrevet 29. januar 2024 #51 Del Skrevet 29. januar 2024 For dyrt til en 14-åring som bare vil ha den fordi «alle» andre har. Når «alle» har en ny jakke neste vinter, hva da. Ungdom som vil ha så dyre klær, bør kjøpe dem for egne penger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #52 Del Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hva slags jakker er det egentlig og hvorfor må man ha en sånn? Anonymkode: bb512...d2a Det er et veldig godt spørsmål! "og hvorfor må man ha en sånn"? Er det for å vise at man ( foreldrene ) er innflyttere og wannabe? Jeg, og min familie, er født på Bærum sykehus. Og halvparten av oss bor med og ved sjøen, og har bla sjøboder og bryggeplasser. Resten bor Ca. innen 8 km unna. Ingen av oss ville noen sinne tenkt på å kjøpe en jakke til en ungdom, til den prisen. Til oss voksene kanskje. Men så ler vi jo litt av de nye her ute da, som tror de har mye penger, og må prøve å ( be ) vise det 🫣😁 Anonymkode: fbd6a...343 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #53 Del Skrevet 29. januar 2024 Her ble datteren min sjokkert over prisen på en boblejakke til 6000 kroner,hun fikk den ikke.Hun ville ikke ha en så dyr jakke uansett. Jeg ville ikke kjøpt en så dyr jakke til en 14 åring som ikke er ferdig utvokst ennå. Og der det er en stor fare for at jakken blir gjenglemt på skolen, i idrettshallen eller fotballbanen. Heldigvis har vi et ungdomsmiljø der det ikke betyr noe hvilken jakke du har, den kan godt være fra Fretex for den del. Anonymkode: 91a4f...3b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
c_buk Skrevet 29. januar 2024 #54 Del Skrevet 29. januar 2024 Reagerer ikke så mye på prisen på jakken, men heller en 14-årings evne til å ta vare på klærne. Finnes det et kompromiss da? Kan den kjøpes brukt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #55 Del Skrevet 29. januar 2024 Jeg kjøpte Canada Goose jakke da jeg var 15-16 år. Eller jeg maste meg til en slik jakke av pappa 😅 Den passer enda og har holdt seg fantastisk bra. Jeg er 34 år nå. Anonymkode: 1fdbb...0c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #56 Del Skrevet 29. januar 2024 Ungdommer fra gode, velstående hjem verdsetter dyre merker og kjenner igjen likesinnede på klærne deres. Du får jo ikke rike venner hvis du kler deg "fattig". Synes det er viktig at barn lærer seg å sortere ut venner tidlig, så de vet hvem de skal klikke med på ungdomsskolen. Anonymkode: bb512...d2a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #57 Del Skrevet 29. januar 2024 9 hours ago, AnonymBruker said: Jeg kjøper brukte jakker til 200 kr, men det høres jo ut som normalen der dere hører til, så kjør på. Løp og kjøp. Anonymkode: bb512...d2a Bor selv i Bærum og jakker til 8000,- er slett ikke normalen. Vel er det folk med mye penger her. Men mange som har god råd har god råd nettop fordi de er flink med penger. Anonymkode: be759...1c3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #58 Del Skrevet 29. januar 2024 Mine på 13 og 17 har hver sin jakke til 6000......men jeg ventet til våren og kjøpte de på 70%. Nå trenger den yngste en str større og jeg holder øye med den på salget, men nn så lenge er det kun på 50%. Anonymkode: ff65b...962 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #59 Del Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Er det for dyrt med en jakke til 8000 til en 14 åring? Mange andre i klassen har det, bor i Bærum så e romanhelten med mye bedre råd enn oss Anonymkode: f3369...fe8 Syyyk pris! Men vi bor heller ikke i bærum. Vi bor i en storby. Mine ungdommer får ikke det nei. De må ta til takke med jakker fra vanlige kleskjeder eller sports outlet. Min eldste er heldigvis også opptatt av miljø og økonomi og liker derfor også seconhand. Anonymkode: c0fba...adc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #60 Del Skrevet 29. januar 2024 Bruker folk 8000 kr på en jakke til en 14 åring som normalt er i puberteten og jakka er for liten neste år? En ting er å kjøpe det som voksen, der man gjerne har den i flere år, men en 14 åring?! Anonymkode: 9f848...0ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå