Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til dere som har vært utsatt for utroskap og valgt å tilgi og fortsette forholdet. Hvordan har dere det i forhold til hun mannen deres var utro med? Har dere hatt et oppgjør? Har du skjelt henne ut eller har du ignorert henne fullstendig?

Er dere sikre på at hun er ute av livet deres for godt?

Anonymkode: a3c6b...7cd

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Til dere som har vært utsatt for utroskap og valgt å tilgi og fortsette forholdet. Hvordan har dere det i forhold til hun mannen deres var utro med? Har dere hatt et oppgjør? Har du skjelt henne ut eller har du ignorert henne fullstendig?

Er dere sikre på at hun er ute av livet deres for godt?

Her gikk jeg fra eksmannen, fordi han egentlig ikke "valgte meg" da han (motvillig) kuttet ut elskerinnen. Han forble åndsfraværende i forholdet. Elskerinnen fortsatte å være innpåsliten etter at han kuttet henne ut, men jeg så aldri poenget med å skjelle henne ut. Hun har oppført seg som dritt - ei såkalt venninne som målrettet gikk etter min eksmann i måneder, samtidig som hun lekte perlevenninner med meg, snakket dritt om meg til ham og så videre. Jeg plukker ikke opp hundebæsj på gata og kjefter på den, ikke sant? Jeg forholdt meg til henne som til en hundebæsj på gata, og ignorerte henne.

Anonymkode: 6860a...17a

• Liker 2
  • Hjerte 4
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Her gikk jeg fra eksmannen, fordi han egentlig ikke "valgte meg" da han (motvillig) kuttet ut elskerinnen. Han forble åndsfraværende i forholdet. Elskerinnen fortsatte å være innpåsliten etter at han kuttet henne ut, men jeg så aldri poenget med å skjelle henne ut. Hun har oppført seg som dritt - ei såkalt venninne som målrettet gikk etter min eksmann i måneder, samtidig som hun lekte perlevenninner med meg, snakket dritt om meg til ham og så videre. Jeg plukker ikke opp hundebæsj på gata og kjefter på den, ikke sant? Jeg forholdt meg til henne som til en hundebæsj på gata, og ignorerte henne.

Dette funker greit som «straff» når det er ei «veninne», men hva om det var ei du ikke kjente? Hadde det ikke vært deilig å fortelle henne akkurat hva su mener om henne?

Skrevet

Mulig menn takler det på en annen måte. Kameraten min reagerte ved å si at han tok det opp med kona og hadde ingen intensjoner eller ønsker om å snakke med elskeren om dette. Dette gjentok han for elskerens kone da også hun begynte å ringe han. Han svarte at dette er mellom meg og min kone og jeg har ingenting å snakke med dere om. (Kon til elskeren påsto at hennes mann og hans kone ikke var ferdige enda, men igjen sa han at dette må du ta med din mann, jeg og min kone har snakket ærlig og åpent om dette).

Er 10 år siden utroskapen og min kamerat og kona er fremdeles gift i dag. (Det er vel forøverig det andre paret også. Begge med barn fra før dette skjedde).

Anonymkode: 5feca...aa1

• Liker 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Dette funker greit som «straff» når det er ei «veninne», men hva om det var ei du ikke kjente? Hadde det ikke vært deilig å fortelle henne akkurat hva su mener om henne?

Hva er poenget? Hun skylder deg ikke en dritt. Joda, kjipt å pule på en annen sin mann, men hun har aldri gitt deg noen løfter.

Skylden ligger på den som er utro. Og jeg hadde ikke giddet å kjefte på han heller. Hadde bare avsluttet og gått videre. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor skulle hun bry seg om det? Hun drev og knullet fyren din bak ryggen din, hva får deg til å tro at hun er opptatt av at du skal like henne?

Anonymkode: 6f869...f98

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei. Forventet reaksjon fra slike damer er latterliggjøring av den bedratte kona. Elskerinner som bevisst går inn i en relasjon med en gift mann, tror jo at de er så mye deiligere, bedre og snillere enn kona. Så nei, jeg hadde ikke gitt henne den fornøyelsen.

• Liker 2
Skrevet
WhisperingWind skrev (1 time siden):

Hva er poenget? Hun skylder deg ikke en dritt. Joda, kjipt å pule på en annen sin mann, men hun har aldri gitt deg noen løfter.

Skylden ligger på den som er utro. Og jeg hadde ikke giddet å kjefte på han heller. Hadde bare avsluttet og gått videre. 

Skylden ligger hos begge. Selv om denne andre dama ikke har lovet TS noe som helst, er det greit å være medmenneske også. Vil du pule, så finnes det en flust med single, tilgjengelige menn som ikke vil annet enn å pule. Vi får alle tilbud fra opptatte menn om lettvint moro, men mange av oss har såpass kontroll på underlivet at vi sier nei.

• Liker 2
Gjest WhisperingWind
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Skylden ligger hos begge. Selv om denne andre dama ikke har lovet TS noe som helst, er det greit å være medmenneske også. Vil du pule, så finnes det en flust med single, tilgjengelige menn som ikke vil annet enn å pule. Vi får alle tilbud fra opptatte menn om lettvint moro, men mange av oss har såpass kontroll på underlivet at vi sier nei.

Joda. Men det er ts sin type som har sviktet henne og han tok det valget. 

Skrevet

Mannen min var utro med min beste barndomsvenninne. De var fulle å rotet, jeg tok de på fersken. 

Det ble ikke noe skikkelig oppgjør følte jeg. Selv om jeg kjeftet og gråt og følte meg sviktet på så mange måter. 

Det gled bare over på ett vis. Jeg hatet venninnen min i mange år etterpå. Selv om jeg ikke sa noe. Unngikk henne bare. Skal sies at hun ikke alltid var en god venn utenom det heller så det var ikke noe enormt tap og distansere seg fra henne. 

Vi har mer kontakt nå, det er mange mange år siden og jeg har tilgitt både mannen og venninnen for lengst. Alle kan gjøre feil. 

Det ble slutt med mannen også etterhvert. Ikke bare på grunn av utroskapen riktig nok. Det var nok mer sånn at følelsene mine for han døde litt enn at jeg hatet han og fikk ett oppgjør. Jeg vet ikke om ting kunne vert annerledes om vi tok mer tak i problemene da. Trolig det. 

Anonymkode: 1ae67...022

Skrevet

Hvis du har valgt å tilgi og gå videre med mannen, bør du ikke slippe elskerinne inn igjen ved å skjelle henne ut. Det kan gå så mange veier og du kan ikke forutse hvilken respons du får. Det kan være digg å skrike til henne, men du kan bli møtt med hånlatter, ignorering, kjærlighetssorg eller masse ny informasjon du ikke vil ha. 

Hun kan ha et helt annet syn på forholdet, en helt annen versjon enn du har lært deg å leve med. Hva hvis mannen din lurte henne også? Eller hva hvis hun påstår at forholdet varte mye lenger enn han har fortalt, at han var den førende parten, at det var hun som dumpet han? Mannen din kommer uansett til å påstå at hun juger for å skade forholdet deres, så svar får du ikke, men en hel haug nye bekymringer. Mannen og du har gått videre, da er elskerinnen i fortiden. 

Anonymkode: 6f4a1...2d5

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor i alle dager skal man kjefte på en dame som DIN mann har valgt å være utro med. Tilgir du mannen så må du bare gå videre å akseptere det, dama han var utro med har ingen løfter til deg, hun kan gjøre hva hun vil. Har ikke engang brutt loven. 
Altså plasser skyld der den hører hjemme, det er din mann som har valgt å ha sex med andre, om det så er noen som prøvde hardt å få det til så er det mannen din som tok valget! 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Forvirret23 skrev (3 minutter siden):

Hvorfor i alle dager skal man kjefte på en dame som DIN mann har valgt å være utro med. Tilgir du mannen så må du bare gå videre å akseptere det, dama han var utro med har ingen løfter til deg, hun kan gjøre hva hun vil. Har ikke engang brutt loven. 
Altså plasser skyld der den hører hjemme, det er din mann som har valgt å ha sex med andre, om det så er noen som prøvde hardt å få det til så er det mannen din som tok valget! 

Helt enig. Jeg skjønner at man føler seg såpass såret at man føler for å kjefte på kvinnen, men hun har egentlig ikke gjort noe. Ikke alltid hun vet at han er gift engang. Det er tross alt den gifte som gjør valget! 

Endret av Perfume
  • Liker 1
Skrevet
WhisperingWind skrev (20 minutter siden):

Joda. Men det er ts sin type som har sviktet henne og han tok det valget. 

Likevel ingen vits i å romantisere og forherlige elskerinner og elskere. De er råtne folk, de også. Det heter å være medmenneske og skue ut over sin egen navle, vet du.

• Nyttig 1
Skrevet
Forvirret23 skrev (6 minutter siden):

Hvis elskere og elskerinner ikke villig hadde stilt opp på pulings med gifte mennesker, ville det ikke ha vært noe utroskap. It takes two to tango, vet du.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Perfume skrev (2 minutter siden):

Helt enig. Jeg skjønner at man føler seg såpass såret at man føler for å kjefte på kvinnen, men hun har egentlig ikke gjort noe. Ikke alltid hun vet at han er gift engang. Det er tross alt den gifte som gjør valget! 

Nei da, hun har bare vært snill og herlig, hun. Slutt å forherlige elskere og elskerinner!

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis elskere og elskerinner ikke villig hadde stilt opp på pulings med gifte mennesker, ville det ikke ha vært noe utroskap. It takes two to tango, vet du.

Nei vet du, det er de som er utro! Du legger jo skylden helt feil sted. Du kan snu det om den utro parten valgte å ikke være utro ville det ikke vært utroskap. Man har selv ansvaret for handlingene sine. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Nei. Forventet reaksjon fra slike damer er latterliggjøring av den bedratte kona. Elskerinner som bevisst går inn i en relasjon med en gift mann, tror jo at de er så mye deiligere, bedre og snillere enn kona. Så nei, jeg hadde ikke gitt henne den fornøyelsen.

Tror det er noe i det der.

Det er selvsagt ubehagelig for elskerinnen om kona skulle ringe eller dukke opp på dørstokken eller jobben hennes eller noe. Men bare fordi det er litt kleint.. ofte ser de litt ned på kona. 

De har jo gjerne ikke fått glansbilde-versjonen av henne fra mannen heller. De sitter på mye informasjon som er ekstremt skadelig for deg å høre. Klarer du - mot formodning - å stikke henne et sted det faktisk gjør vondt og gjøre henne forbanna i stedet for å bare stå og synes synd i deg, så får du en mye større smell tilbake.

Anonymkode: ffe87...f04

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei da, hun har bare vært snill og herlig, hun. Slutt å forherlige elskere og elskerinner!

Sa jeg det? Dersom vedkommende vet at personen er gift, så mangler det vel moral, men det er UANSETT den som faktisk velger å sverge troskap til sin ene, som faktisk ER utro. Pga at den har sverget å være Trofast. Ingen andre skylder deg noe som helst. Beklageligvis... 

• Liker 2
Skrevet
Forvirret23 skrev (10 minutter siden):

Nei vet du, det er de som er utro! Du legger jo skylden helt feil sted. Du kan snu det om den utro parten valgte å ikke være utro ville det ikke vært utroskap. Man har selv ansvaret for handlingene sine. 

Jeg legger ikke skylden helt feil sted. Den utro mannen/kona har brutt et løfte. Den som ble med på det, valgte å ikke være et godt medmenneske. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...