Gå til innhold

Overdriver jeg - sovende barn i hus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er usikker på om jeg overdriver. Mannen skulle rydde noen ting hos naboen, jeg skulle være ute av hus noen timer. Jeg sier at jeg drar nok åtte, så han kan fikse det når jeg kommer hjem. Når jeg kommer hjem, har han allerede fikset det. Han sa det tok «noen minutter», så jeg tenker det tok maks ti-femten min fra dør til dør.

Jeg synes ikke det er greit å forlate to barn i barnehagealder, selv om de sover og selv om det var en kort periode. For de kunne ha våknet og gått for å lete etter oss, eller bare blitt veldig redd fordi ingen svarte. Han mener det gikk helt fint, for det tok bare noen minutter og de våknet uansett ikke. 

Hva synes dere?

Anonymkode: b12f5...e35

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har var jo like ved huset og borte kun en kort periode. Tror det går helt fint. 

Anonymkode: acb72...305

• Liker 5
Skrevet

Det er for lite info i innlegget ditt. Nøyaktig hvor gamle er barna? Hadde han baby call? Hvor langt unna bor naboen?

Anonymkode: 5ec2b...71f

• Liker 1
Skrevet

Det får da være grenser for hysteri.

Anonymkode: aa474...6b9

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet

Jeg oppholder meg i hagen eller på balkongen mens barna sover inne. Kan også lufte hunden kjemperaskt i gata, som er et steinkast unna. Pleier ha med babycall, men jeg ser ikke at jeg må være bundet på innsiden av huset bare fordi barna sover der. 

Anonymkode: 8deb4...eff

• Liker 5
Skrevet

Et par minutt er da ikke farlig, hvis det var nabo hus.

Vi stelte nå kua i fjøset når ungene sov om kvelden. Hadde med babycall når de var veldig små. Og satt nå både ute og drev i hagen. Kunne tilogmed sitte på terrassen til svigers mens unga sov, de bodde i huse ved siden.

For meg virker det som deler av verden har gått av hengslene, at alt er farlig. En må ikke sitte oppe på ungene hele tiden. Ting må faktisk gjøres til tider, 

Anonymkode: b379a...7a7

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Barna må vite hvor de finner foreldrene sine når de våkner. Jeg hadde blitt veldig skuffet og sint. 

Anonymkode: 9c20e...df6

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

I mitt hode er det overhodet ikke greit uten baby call. 

Anonymkode: 697d3...50f

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Nei det synes jeg ikke er greit, det ville ikke vi gjort.

Og rydde noen ting tok vel mer enn et par minutter. Synes det var lenge å være borte fra barn i barnehagealder på natta. Tenk så redde de kunne blitt om de våknet og ikke fant foreldrene, da er 10-15 minutter veldig lenge for et lite barn. (Og jeg tenker at det tok sikkert litt mer, hva skulle ryddes som går så fort liksom?)

Anonymkode: 4b0ec...8e1

• Liker 3
Skrevet

Hørte unger som ropte i gata seint på kveld. Gikk ut for å se og der sto naboens 5-åring i døra og ropte på faren, tydelig redd. 2-åringen hadde også våknet og sto bak og ropte. Jeg gikk ut og snakket rolig med de. 10 minutter senere kommer faren og hadde gått en liten tur med hunden rundt kvartalet. For de ungene var 10 minutter veldig lenge. 

Men om mannen din var i avstand så han hadde hørt de om de ropte eller hadde med baby call tenker jeg det er ok.

Anonymkode: 482e8...217

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hørte unger som ropte i gata seint på kveld. Gikk ut for å se og der sto naboens 5-åring i døra og ropte på faren, tydelig redd. 2-åringen hadde også våknet og sto bak og ropte. Jeg gikk ut og snakket rolig med de. 10 minutter senere kommer faren og hadde gått en liten tur med hunden rundt kvartalet. For de ungene var 10 minutter veldig lenge. 

Men om mannen din var i avstand så han hadde hørt de om de ropte eller hadde med baby call tenker jeg det er ok.

Anonymkode: 482e8...217

Det er nettopp dette som jeg var bekymret for og som plaget meg. Han var inne, så han hadde ikke hørt dem. Jeg tror også at det tok mer enn et par minutter. Han la det frem som at det ville ta lenger tid på formiddagen, enn når han snakket om det etterpå. Han er også litt tidsoptimist, så tviler på at han egentlig hadde en klar oversikt over hvor lang tid det tok. Han hadde ikke med babycall, og hadde derfor ikke hørt om barna våknet inne og heller ikke om de gikk ut og ropte/leitet. Barna er 2 og 4 år.

Vi har snakket om det, og han har sagt han skal vente til jeg kommer hjem neste gang. Selv om han ikke ser alvoret selv, respekterer han min bekymring. 

Anonymkode: b12f5...e35

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...