AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #1 Skrevet 28. januar 2024 2 uker. Meg og to tenåringer. Ferie og inntrykk. Anonymkode: 43242...36a
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #2 Skrevet 28. januar 2024 Glemte å nevne det. Jul/nyttår 24/25. Anonymkode: 43242...36a
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #3 Skrevet 28. januar 2024 Hvor lenge skal dere være, da? Begge er fantastiske land. Hvis dere aldri har vært i området før, holder jeg en knapp på Australia, for det er mest ulikt Norge. Husk at avstandene er store, du rekker mindre enn du tror! Spesielt i Australia, men reising i NZ tar også tid. Anonymkode: 88a01...6e6 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #4 Skrevet 28. januar 2024 Jeg ville hatt nyttårsaften i Sydney hvis det lot seg gjøre! Anonymkode: 88a01...6e6 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #5 Skrevet 28. januar 2024 Jeg ville reist til New Zealand på Ringenes Herre-tour. Anonymkode: a6236...ffb 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #6 Skrevet 28. januar 2024 Ville ikke satt min fot i noen av landene pga hvordan de behandlet turister og innbyggere under COVID Anonymkode: f6870...eff
mammams Skrevet 28. januar 2024 #7 Skrevet 28. januar 2024 Jeg ville definitivt valgt Australia, New Zealand har fin natur som ligner litt på Norge, etter 6 mnd i Australia ble NZ en nedtur for min del. 2 uker er jo ikke all verden i et kontinent omtrent like stort som Europa. Kommer an på hva dere helst vil/ vil se og om dere har budsjett til flyturer innenlands. Dykke, ørken/outback/ regnskog, storby… Jeg ville nok valgt å fly til Sydney og prioritert østkysten, evt flydd til Alice Springs/ Uluru. Melbourne er også en fin og morsom storby, er man interressert i tennis arrangeres Australian Open der i januar. 1
mammams Skrevet 28. januar 2024 #8 Skrevet 28. januar 2024 Inspirasjon: https://www.intrepidtravel.com/adventures/10-epic-spots-to-stop-at-on-your-east-coast-australia-road-trip/ https://www.intrepidtravel.com/eu/australia/sydney-brisbane-adventure-145074 https://wanderingwheatleys.com/australia-two-week-itinerary/ 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #9 Skrevet 28. januar 2024 Nyttårsaften helt klart i Sydney. Ville også besøkt Fraser Island, airlie Beach (whitsundays), byron bay. new zealand er også fantastisk. Det er mer likt Norge på en måte. Anonymkode: 716ad...d66 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #10 Skrevet 28. januar 2024 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Nyttårsaften helt klart i Sydney. Ville også besøkt Fraser Island, airlie Beach (whitsundays), byron bay. new zealand er også fantastisk. Det er mer likt Norge på en måte. Anonymkode: 716ad...d66 Enig. Lei bil på Fraser Island!! Eller nå heter øya K’gari. Verdt hver krone (mange!). Ellers kan jeg varmt anbefale Lady Elliot Island, et helt fantastisk sted, og en av svært få muligheter til å få oppleve en privat øy på Great Barrier Reef som IKKE er en luksusresort til 50k hver natt. Det er fremdeles dyrt, og man må fly inn i småfly etc som selvsagt koster, men stedet kan ikke beskrives. Hvis dere skal ut på Great Barrier Reef og dykke/snorkle (anbefales!), anbefaler jeg varmt å overnatte på båt som ligger ankret ute på ytre del av revet, slik at dere ikke bruker så mye tid på transport + herlig opplevelse å overnatte der ute. Har aldri vært i Uluru, det ser fantastisk ut, men mulig det er ekstremt varmt midt på sommeren? Pass på at dere ikke biter over for mye. Australia er utrolig stort, og dere rekker mindre enn dere tror fordi mye tid går bort til transport. Innenriksfly er ganske rimelig, i alle fall hvis dere bestiller lang tid i forveien. Husk at de første par-tre dagene etter at dere kommer fram vil gå til heftig jetlag. Anonymkode: 88a01...6e6 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #11 Skrevet 29. januar 2024 To uker er for lite for begge steder, så dere bør i så fall sikte mot byene. I og rundt Sydney høres da ut som en selvfølge. Evt. Sydney ei uke og Melbourne/Great Ocean Road ei uke. Dyrt blir det i hvert fall. Hadde dere hatt mer tid så er New Zealand favoritten min. Trenger minimum 3 uker. Anonymkode: c86dd...9fe 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #12 Skrevet 29. januar 2024 Personlig synes jeg New Zealand er dørgende kjedelig men vet at mange er fans. Australia er mer livlig. Anonymkode: a8d16...ea9 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #13 Skrevet 29. januar 2024 To uker er veldig lite til en så lang reise. Jeg ville ha valgt Sydney ut i fra de forutsetningene dere har. Det er mer enn nok å fylle tiden med i byen, ville reist minst mulig rundt. Det tar så lang tid å reise. I tillegg har dere nok "jetlag" når dere kommer ned, så det tar 2-3 dager å komme i vater. New Zeeland har jeg ikke vært enda. Men vi skal dit i sommerferien. Vi har satt av 4 uker. Anonymkode: 9ea47...ea2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå