Mari22 Skrevet 28. januar 2024 #1 Skrevet 28. januar 2024 Hei. Hvilke oppfølging har dere fått etter blodpropp? Komplikasjoner i ettertid? Noen som vet om forum, andre plasser man kan snakke med andre som har hatt blodpropp/DVT? håper på svar 😃
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #2 Skrevet 29. januar 2024 Fikk du det av p-piller? Hvis ikke er det ekstremt sjeldent dersom du er ung, og du bør utredes for arvelig blodpropptendens o.l. Anonymkode: ebd6d...a48
Mari22 Skrevet 29. januar 2024 Forfatter #3 Skrevet 29. januar 2024 Ja fikk det av p-piller, og har tatt gen test som viser at jeg ikke er arvelig disponert for å få blodpropp :-)
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #4 Skrevet 29. januar 2024 Fikk også blodpropp av p-piller. Husker ikke helt hvor hyppig det var nå (mange år siden), men mener jeg var innom legen å tok blodprøve (INR) en gang i uka, i begynnelsen. Deretter økte intervallene, da verdiene hadde stabilisert seg. Tror jeg ble fulgt opp i 6 måneder (?), i alle fall så lenge jeg gikk på marevan. Ikke hatt blodpropp igjen siden, men har slitt litt med vondt i rygg/lungeområde, samt hyppig lungebetennelse en periode. Men jeg fikk nærmest lungekollaps og arrvev i lunga, så ikke veldig rart at det tok litt tid før det ble bra. Ingen komplikasjoner i dag Anonymkode: 5ff34...1a9
Mari22 Skrevet 29. januar 2024 Forfatter #5 Skrevet 29. januar 2024 Takk for svar. Off det hørtes ikke bra ut. Fikk du blodpropp i foten/bekken først som flyttet seg til lunga? jeg fikk etter flytur og det ble tett helt fra leggen og til magen, de tror det startet i bekkenet. måtte derfor inn og ta trombolyse behandling med «støvsuging» etterpå. Og nå rett over 3 mnd har jeg mye vondt i bekkenet og foten, og lurer på hvordan andre har det med smerter i ettertid ? Håper det vil gå over etterhvert. bruker kompresjonsstrømpe til låret hver dag fra morgen til kveld.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå