Gå til innhold

Konvertering til islam

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har truffet en kvinne i et asiatisk land og for å gjøre en historie kort, vi skal med tiden gifte oss.
For at vi skal gjøre dette må jeg konvertere for at loven skal følges. I følge kvinnen er det helt opp til meg om jeg vil konverteres tilbake senere når vi kommer til Norge. Hun verken går med hijab eller er religiøs men for henne var det helt uaktuelt å konvertere..., for å være ærlig bryr meg ikke da jeg ikke eies av en religion.

Hva synes dere?

Anonymkode: 21530...e4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde aldri verden konvertert til den motbydelige ideologien, dere kan gifte dere i Norge og hvis familien hennes setter seg på bakbeina fordi de lever etter skamkultur og sharia så kan du fortelle de at islamistiske lover ikke gjelder i Norge. .

Husk at om du konverterer for så å si fra deg ideologien etterpå så kan du få enorme problemer hvis du skal reise til hennes hjemland, det er dødsstraff for å forlate ideologien.

Det beste er kanskje å glemme hele opplegget.

Anonymkode: ebafb...adf

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg hadde aldri verden konvertert til den motbydelige ideologien, dere kan gifte dere i Norge og hvis familien hennes setter seg på bakbeina fordi de lever etter skamkultur og sharia så kan du fortelle de at islamistiske lover ikke gjelder i Norge. .

Husk at om du konverterer for så å si fra deg ideologien etterpå så kan du få enorme problemer hvis du skal reise til hennes hjemland, det er dødsstraff for å forlate ideologien.

Det beste er kanskje å glemme hele opplegget.

Du, nå oppfører du deg! Ingen tvinger deg til å like religionen, men respekt og tåleranse må du kunne ha! maken til oppførsel

Anonymkode: 92e62...6b9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du, nå oppfører du deg! Ingen tvinger deg til å like religionen, men respekt og tåleranse må du kunne ha! maken til oppførsel

Jeg respekterer aldri en ideologi som er så destruktiv og undertrykkende som islam, her i Norge så har vi ikke blasfemilover så jeg har lov til å si akkurat hva jeg mener om slike voldelige ideologier som er bygget på tankesettet til en voldelig pedofil profet.

• Liker 11
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har truffet en kvinne i et asiatisk land og for å gjøre en historie kort, vi skal med tiden gifte oss.
For at vi skal gjøre dette må jeg konvertere for at loven skal følges. I følge kvinnen er det helt opp til meg om jeg vil konverteres tilbake senere når vi kommer til Norge. Hun verken går med hijab eller er religiøs men for henne var det helt uaktuelt å konvertere..., for å være ærlig bryr meg ikke da jeg ikke eies av en religion.

Hva synes dere?

Gode nyheter! Du slipper å konvertere. Hun kan søke om forlovelses-visum for å gifte seg i Norge

Anonymkode: d05fc...0cd

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare tull. Man konverterer ikke bare for å gifte seg. Ærlig talt, for en religion som skal tvinges over hodene til folk

Anonymkode: 34405...ace

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konvertere du trenger du ikke komme tilbake til Norge. 

Anonymkode: 0e4dc...1ca

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun påstår det er opp til deg om du vil forlate islam senere, men har du undersøkt nærmere hva som i så fall vil skje? Har man i hennes hjemland og kultur frihet til å forlate islam, og hvorfor vil hun i så fall ikke gjøre det selv?

Anonymkode: 3e359...2d2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hun påstår det er opp til deg om du vil forlate islam senere, men har du undersøkt nærmere hva som i så fall vil skje? Har man i hennes hjemland og kultur frihet til å forlate islam, og hvorfor vil hun i så fall ikke gjøre det selv?

Anonymkode: 3e359...2d2

Nå har ikke vi tenkt å dra tilbake til dette landet. Det er eneste måten å gjøre det på. Hun ønsker å flytte for godt, hun ønsker ikke å returnere til Indonesia, og familien vil se henne gift før hun flytter. Jeg spurte om hun kunne tenke seg å konvertere og det var ikke noe hun kunne tenke seg. Hun er 40 år så det sitter nok langt inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Vi respekterer og tolererer mennesker, men det er ikke noe krav om å tolerere eller respektere religion.

Anonymkode: 5d01a...c3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan vel ta denne Islamen for en liten stund, da behøver du ikke være spesielt snill mot dama di. Helst ganske drittsekk hvis du skal være lojal mot den religionen faktisk. Så får du heller oppføre deg som folk, kanskje til og med gentleman når du kommer hjem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For min del er ikke en kvinne verdt å konvertere til islam for. 

Hvis religionen islam er kravet for kjærligheten, så har jeg selvrespekt nok til å avstå kjærligheten.

Greit nok at jeg er ikke særlig religiøs forankret, men det får være måte på diktering.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Toleranse for en totalt intolerant religion? Vel, noen lar seg jo hjernevaske av verste sort..

Endret av PITTY
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Bare tull. Man konverterer ikke bare for å gifte seg. Ærlig talt, for en religion som skal tvinges over hodene til folk

Anonymkode: 34405...ace

Det er ikke SÅ uvanlig. Husker jeg for en del år tilbake leste i KK om en kvinne som hadde møtt en israeler og skulle konvertere til jødedommen for å kunne gifte seg. Artikkelen handlet om hvordan opplæringen foregikk, hvordan forlovelsen og bryllupet var, og så videre...men ikke ett sted var det noen som spurte, jammen, tror du på dette her da? Hva var det som overbeviste deg? Det var visst ikke så viktig, verken for bruden eller journalisten.

Anonymkode: 876e4...028

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva synes dere?

Personlig forstår jeg det ikke - og det handler ikke om at jeg er kristen og det at dette islam eller om det var en annen tro.

Det handler utelukkende om respekt og jeg leser du ikke har noen tro så slikt sett tenker jeg at det ikke burde vært noe problem å konverte til noe som helst da du jo ikke konverterer FRA noe uansett og du tror jo heller ikke på hva du skal konverte til.  Du konverterer jo heller ikke til noe på annen måte enn å late som og det finner jeg  også disrespektfullt ovenfor muslimer.

Da har jeg mer respekt for en ikke troende (ateist) som er åpen om det enn en som skal late som de tilhører en religion de ikke tror på, en Gud de ikke tror på, hva enn årsaken er. En ateist lyver hvertfall ikke på seg tilhørighet eller tro og det er en ærlig sak!

Endret av Lawyam
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å konvertere betyr at du formelt melder overgang fra en religion til en annen.  Dersom man er religiøs så forstår jeg ikke hvordan noen ønsker å faktisk bytte religion for å kunne gifte seg. Da kan ikke forankringen i troen være sterk.

Anonymkode: 8d398...170

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Å konvertere betyr at du formelt melder overgang fra en religion til en annen.  Dersom man er religiøs så forstår jeg ikke hvordan noen ønsker å faktisk bytte religion for å kunne gifte seg. Da kan ikke forankringen i troen være sterk.

Anonymkode: 8d398...170

hun var heller ikke særlig religiøs, men hun ønsker ikke å bli "kristen" jeg for min del bryr meg overholde ikke om noe som helst som heter religion og gjør dette kun for familien hennes ønsker å se henne blir gift, før hun reiser for godt fra Indonesia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...