AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #1 Del Skrevet 28. januar 2024 Hei Jeg er 30 år og har i løpet av det siste året fått flere kommentarer fra folk som er eldre enn meg (45+) om at de nesten ikke kan tro at jeg er så ung og de sier at de trodde jeg var i hvert fall 40. Har ikke et babyface, men har heller ikke mye rynker enda. Blir så såret av disse kommentarene. Hvorfor tror folk det er greit å kommentere på denne måten? Noen tips til hvordan jeg bør respondere? Anonymkode: 2b97c...eff 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #2 Del Skrevet 28. januar 2024 Jøss, hvor møter du så frekke personer? Anonymkode: b4887...6ad 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #3 Del Skrevet 28. januar 2024 Klesstil? Anonymkode: 2798e...fbd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #4 Del Skrevet 28. januar 2024 Det kan være klesstil, hår og/eller sminke. Anonymkode: f0dbb...2aa 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #5 Del Skrevet 28. januar 2024 I alle dager så frekke! Ikke noe godt forslag til svar, men skjønner at du synes det er trasig. Har blitt tatt for å være bestemora til dattera mi. 😵 Anonymkode: 00ac7...1db 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #6 Del Skrevet 28. januar 2024 Noen er bare så frekke. Du får bare svare: ja det kan hende, men du mangler iallefall normal folkeskikk Anonymkode: c9cd1...f1e 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #7 Del Skrevet 28. januar 2024 Idioter. Da hadde jeg svart: «Nei, så vittig at du sier det, jeg trodde nemlig DU var minst 60!» Anonymkode: 6ad62...441 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 28. januar 2024 #8 Del Skrevet 28. januar 2024 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Jøss, hvor møter du så frekke personer? Anonymkode: b4887...6ad Det lurer jeg også på, og i hvilke sammenhenger er det naturlig å si noe sånt? Det kan jo også være bare misunnelse ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lill3My Skrevet 28. januar 2024 #9 Del Skrevet 28. januar 2024 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Hei Jeg er 30 år og har i løpet av det siste året fått flere kommentarer fra folk som er eldre enn meg (45+) om at de nesten ikke kan tro at jeg er så ung og de sier at de trodde jeg var i hvert fall 40. Har ikke et babyface, men har heller ikke mye rynker enda. Blir så såret av disse kommentarene. Hvorfor tror folk det er greit å kommentere på denne måten? Noen tips til hvordan jeg bør respondere? Anonymkode: 2b97c...eff Er du sikker.på at det er utseende de mener da? Kan det.være.de mener det positivt, som i at du er moden for alderen, fremstår som veltalende eller klok? 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 28. januar 2024 #10 Del Skrevet 28. januar 2024 Sier de eksplisitt at du ser eldre ut, eller sier de at du virker eldre og du velger å tro at det handler om utseende? Det kan like gjerne handle om å framstå som moden og erfaren eller at dere har ting felles som gjør at de automatisk antar at dere er jevngamle. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amistad Skrevet 28. januar 2024 #11 Del Skrevet 28. januar 2024 (endret) kommer an på i hvilken setting det blir sagt i, og av hvem. Vi elsker å høre at vi ser 10 år yngre ut enn vi er, da klager vi ikke, men ofte blir det sagt som en informativ setning og ikke som et kompliment. Noe som vi automatisk tar det som. jeg har blitt fortalt begge deler, men aldri tatt det som kompliment eller fornærmelse. har bare spurt oh hvorfor synes du det? da får jeg svar. ser flere her er uenig, at det er superfrekt og slikt. men jeg liker at folk er åpen og ærlige rundt meg. gjør ting lettere. kanskje du er en av dem som ser eldre ut enn alderen? er ikke noe galt i det. vi gjør det beste ut av hva vi har. Endret 28. januar 2024 av Amistad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaisamaia Skrevet 29. januar 2024 #12 Del Skrevet 29. januar 2024 Har du kort hår? Hva me d klesstilen din? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar #13 Del Skrevet 15. februar Hadde svart noe ala "og det kommer fra deg" og smilt litt lurt. Eller sagt "ville ikke bytta med deg". Det er et spydig svar, men kanskje de lærer å ikke si slikt mer. Anonymkode: 0af64...3d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar #14 Del Skrevet 15. februar Frekt å si sånn. Men de har sikkert rett da, siden flere mener det samme. Hvis det plager deg, gjør du noe med det. Hvis du liker din egen stil, driter du i dem. Jeg et 44 og kjenner ei som har sett gammel ut siden vi var 20. Hun fikk barn allerede som 16-åring. Da hun var 20 klippet hun håret veldig kort, typ a la slik gamle damer har. Hun har også alltid vært overvektig og kjøpte den gangen klær på fetto-avdelingen til HM. (Aner ikke om den fortsatt finnes.) Men klærne på den avdelingen den gangen var hvertfall ikke ungdommelige og stilige, men formløse og sekkeformede. Kler man seg sånn som overvektig, ser man ut som en formløs, smelta klump og stilen i seg selv oser ikke akkurat ungdom. Hun har ikke akkurat blitt freshere med årene og ser i dag ut som hun er 60. Dette til tross for at hun ikke har rynker (feite får jo det i mindre grad). Mye løses med klær og sminke. Selv om man egentlig foretrekker kort hår, går det an å velge en bob eller skulderlangt fremfor kjerringkort. Bruk lipgloss istedenfor leppestift. Ikke kle deg som en gammel dame. Anonymkode: 6fff4...b69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar #15 Del Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Frekt å si sånn. Men de har sikkert rett da, siden flere mener det samme. Hvis det plager deg, gjør du noe med det. Hvis du liker din egen stil, driter du i dem. Jeg et 44 og kjenner ei som har sett gammel ut siden vi var 20. Hun fikk barn allerede som 16-åring. Da hun var 20 klippet hun håret veldig kort, typ a la slik gamle damer har. Hun har også alltid vært overvektig og kjøpte den gangen klær på fetto-avdelingen til HM. (Aner ikke om den fortsatt finnes.) Men klærne på den avdelingen den gangen var hvertfall ikke ungdommelige og stilige, men formløse og sekkeformede. Kler man seg sånn som overvektig, ser man ut som en formløs, smelta klump og stilen i seg selv oser ikke akkurat ungdom. Hun har ikke akkurat blitt freshere med årene og ser i dag ut som hun er 60. Dette til tross for at hun ikke har rynker (feite får jo det i mindre grad). Mye løses med klær og sminke. Selv om man egentlig foretrekker kort hår, går det an å velge en bob eller skulderlangt fremfor kjerringkort. Bruk lipgloss istedenfor leppestift. Ikke kle deg som en gammel dame. Anonymkode: 6fff4...b69 Fetto-avdeling? Anonymkode: a7df1...3ed 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar #16 Del Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (8 timer siden): Fetto-avdeling? Anonymkode: a7df1...3ed Avdelingen med klær til feite. Anonymkode: 6fff4...b69 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå