Gå til innhold

Hva i huleste er dette slags lampe?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her jeg leier nå er denne lampen over baderomsspeilet, og nå har begge "pærene" dødd, men de kan jo ikke skiftes ut...? 

423134356_7239614526116709_8743008067258718954_n.jpg

423193592_7239614266116735_6648087672565240293_n.jpg

423194762_7239613992783429_5214129466236085584_n.jpg

Anonymkode: adffa...183

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Foreslår elektriker. Du aner helg klart ikke hva du holder på med om du tror du skal ha slike spotter. 

Anonymkode: d44c8...12d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Foreslår elektriker. Du aner helg klart ikke hva du holder på med om du tror du skal ha slike spotter. 

Neivel? Vet du noe mer da? Kanskje du kan dele din eminente kunnskap med meg? TS

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får en inderlig trang til å si at det er LED-lys med 15 års garanti - hvis du ikke tukler med dem 😬

Neida, ring elektriker.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pringle skrev (13 minutter siden):

Jeg får en inderlig trang til å si at det er LED-lys med 15 års garanti - hvis du ikke tukler med dem 😬

Neida, ring elektriker.

Jeg tukler absolutt ikke. Det er ikke langt til en telefon til husverten skjønner du, og jeg er ikke helt idiot. Men om dette var en enkel sak å skifte kunne jeg jo gjort det selv. TS

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pringle skrev (19 minutter siden):

Neida, ring elektriker.

Og 15 års garanti stemmer nok, siden huset faktisk er 16 år gammelt nå og disse lysene ble vel installert når huset ble bygget, og en var allerede gåen når jeg flyttet inn for ett år siden, så det var nyttig informasjon. Og da finner jeg helt klart ikke det jeg skal ha tak i selv, så jeg må ringe husvert. TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker said:

Foreslår elektriker. 

Enig. (Jeg slettet den nedlatende delen i innlegget til AB …12d). Vi hadde elektriker her, og han skiftet hele lampa. Det var ikke samme type lampe, men noe som lignet. Utleier betalte.

Endret av Pawn Hearts
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Og 15 års garanti stemmer nok, siden huset faktisk er 16 år gammelt nå og disse lysene ble vel installert når huset ble bygget, og en var allerede gåen når jeg flyttet inn for ett år siden, så det var nyttig informasjon. Og da finner jeg helt klart ikke det jeg skal ha tak i selv, så jeg må ringe husvert. TS

Grimasen antydet nettopp denne typen problemstilling. Det skulle ikke være nødvendig med bruksanvisning på en lampe

Vi gjør oss (som nasjon) sårbare ved å lage tusen spesialløsninger i hjemmet som man må ha fagfolk for å fikse.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pringle skrev (1 minutt siden):

Grimasen antydet nettopp denne typen problemstilling. Det skulle ikke være nødvendig med bruksanvisning på en lampe

Vi gjør oss (som nasjon) sårbare ved å lage tusen spesialløsninger i hjemmet som man må ha fagfolk for å fikse.

Jepp. Men sønnen til husverten er elektriker, og han selv har bygget dette huset, så her er de selvhjulpne til tusen :laugh: TS

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jepp. Men sønnen til husverten er elektriker, og han selv har bygget dette huset, så her er de selvhjulpne til tusen :laugh: TS

Du har trukket vinnerloddet 😁

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pringle skrev (2 minutter siden):

Du har trukket vinnerloddet 😁

Ingen som leier har trukket noe vinnerlodd...Noensinne...

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

robert_44 skrev (6 minutter siden):

Ingen som leier har trukket noe vinnerlodd...Noensinne...

Uff da. Sant nok. Men det er ikke bekymringsfritt å være boligeier, heller. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du sikker på at ikke den innerste hvite ringen og glasset kan skrus på, så du kommer til å skifte pæra?

(Enkelte spot'er trenger egen sugekopp til å vri på pæra med, og kanskje enkelte deksler trenger det samme?)

Anonymkode: 22b07...7e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men hvorfor tyr du til KG da? Er det ikke lettere å ta en telefon..?

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig driveren må byttes dersom begge ikke virker. Få elektriker til å se på det.

Anonymkode: f1e57...e0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Mulig driveren må byttes dersom begge ikke virker. Få elektriker til å se på det.

Anonymkode: f1e57...e0c

Det er mulig, men jeg hadde uansett først prøvd å skifte led-pærer. Virke ikke de så kan en tilkalle elektriker, da har man uansett pærene til senere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Macro skrev (54 minutter siden):

Men hvorfor tyr du til KG da? Er det ikke lettere å ta en telefon..?

Fordi jeg tenkte at de led-lampene kanskje var superenkle å bytte om noen visste hva det var her.....og etter hvert fant jeg faktisk ut at de ER superenkle å bytte også, men jeg aner ikke hvor man finner erstatning så da må jeg ringe likevel....pleier altså ikke å ringe husverten for å bytte en pære. TS

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gregarious skrev (51 minutter siden):

En kan vippe ut glasset m/hvit ramme så kommer en til lyspæren.   

Virkelig? Men det tør jeg ikke siden de er av metall, er redd for å lage merker i dem. Tror ikke jeg har noe av plast som er hardt nok til å forsøke å vippe dem ut. TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...