Gå til innhold

Gutt snat 6

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger tips

Minste sønnen nekter å dusje. Må fysiske bære han inn 1 gang i uka for å få vasket han. Han er livredd for å få vann i ansiktet. Det rare er att når det pøsregner ute er det gøy å få vann i ansiktet. Da står han å ser opp i lufta, men dusjen nope nei hyl vræl. Hva gjør eg for å få han til å dusje?

Anonymkode: 63a1d...c0b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men vil han vaske seg og gå i dusjen om han ikke må vaske håret?  Hva med en slik ? 

Screenshot_20240128-194955.jpg

Skrevet

Tar du ned dusjhodedingsen og skyllerfra halsen og ned? Eller må han stå i rennende vann? Sistnevnte er nok hvertfall ikke noe særlig bra start.. Kroppen kan skylles, såpes inn og skylles. Håret kan vaskes ved at han bøyer seg forover eller bakover og kniper øynene igjen.

Skrevet

Har prøvd alle triks. Dusj caps, klut foran øynene med hodet bakover og mange andre ting. Har ikke på fullt trykk det er bare så vidt det sildrer.

Skrevet

Ta ham med ut og spyl ham 😬

Seriøst, spør ham. Spør ham hva det er som er galt. Hvis han ikke kan sette ord på det selv, finnes det strukturerte metoder - det som heter pluss/minus-skjema kan fungere bra. (Det er IKKE det som ligger på Autismesiden) - pluss/minus-skjema går på å stille mer og mer "nærgående" spørsmål: Er det vann på huden du ikke liker? Ja/Nei Er det å kle av seg? Ja/Nei Er vannet for varmt? Ja/Nei Er du redd for å så såpe i øyenen? Ja/Nei osv.

Skrevet

Hvordan er han i basseng da? Hvis det også er krise ville jeg faktisk forsøkt vanntilvenning i basseng på svømmeskole. 

Anonymkode: d7539...de4

• Liker 2
Skrevet

Får han holde dusj hode selv? 

Har du prøvd gele, tusjer, leker, skum,( til dusj )musik , disko lys etc?

Skrevet

Jeg henger dusjhodet på det laveste. I tillegg setter jeg inn ei lekebøtte med vannleker og lar ham kose seg en stund før jeg vasker ham og får ham ut.

Anonymkode: ebbde...db7

Skrevet

Har fått råd med mange. Han liker til nød å bade. Er etter en episode med Blui han slo seg vrang. Han ville ikke dusje da pappaen budde med oss og hylte slik att faren blei rasende og gikk. Har blekksprut vannspreder og han tørr ikke å leike i den en gang. Vi har hatt dusjhode med lys og det var ikke en suksess da han blei redd for å få støt. Han kan leike med dusj hodet, men å bli dusjet nope. Han kan være gjennom våt på sommeren når han leiker med vannslangen og da bryr han seg ikke. Vann i ansiktet er farlig, men han greier jo ikke å sette ord på det. Han har ikke vert i basseng da eg har skrekk etter å ha nesten druknet som barn på svømming 

Skrevet

Kansje dere bør snakke med noen? Finne ut hvorfor han er redd for dusjen?

Hva var det i bluey episode han slo seg vrang for?

Skrevet
Sofakona skrev (3 minutter siden):

Kansje dere bør snakke med noen? Finne ut hvorfor han er redd for dusjen?

Hva var det i bluey episode han slo seg vrang for?

Bluey dusjet og fikk såpe i øynene. Da ville han ikke dusje mere 

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Har fått råd med mange. Han liker til nød å bade. Er etter en episode med Blui han slo seg vrang. Han ville ikke dusje da pappaen budde med oss og hylte slik att faren blei rasende og gikk. Har blekksprut vannspreder og han tørr ikke å leike i den en gang. Vi har hatt dusjhode med lys og det var ikke en suksess da han blei redd for å få støt. Han kan leike med dusj hodet, men å bli dusjet nope. Han kan være gjennom våt på sommeren når han leiker med vannslangen og da bryr han seg ikke. Vann i ansiktet er farlig, men han greier jo ikke å sette ord på det. Han har ikke vert i basseng da eg har skrekk etter å ha nesten druknet som barn på svømming 

Dette er jo grunnen. Han har jo ikke blitt vent til å være komfortabel med vann fra han var liten. Vi har tatt med datteren vår jevnlig i svømmehallen fra hun var to uker gammel, og hun er nå 4 1/2 år å elsker både å bade og dusje.

Anonymkode: b213b...999

Skrevet

Hvordan var han fra baby svømming? Dusjet han og badet opp til han var 6 år?

Skrevet

Ihvertfall ikke tving han. Finn andre måter han kan synes er greit. 

Anonymkode: a884e...fb4

Skrevet

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer:

Sitat

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende meg en privat melding med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

Rhodiola, adm.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...