Ghostwalker Skrevet 18. februar #321 Del Skrevet 18. februar Er vel å regne med at Israelsk presse vil øke publisiteten av dette nå. 9 Februar så ble jo rapporten på 6 sider slaktet, torsdag som var økte Irland tilskuddet til UNRWA, og Storbritannia sa de steller seg bak USA. (At det er FN sin uavhengige gransking som kommer til å avgjøre fremtiden til UNRWA, og at de kan ha forhastet seg). Fredag ble det klart at Røde kors ikke var innblandet i angrepet den 7 oktober, selv om Israel fortsatt holder på det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ichiko Skrevet 18. februar #322 Del Skrevet 18. februar 1 hour ago, Ghostwalker said: 9 Februar så ble jo rapporten på 6 sider slaktet Av hvem? 1 hour ago, Ghostwalker said: torsdag som var økte Irland tilskuddet til UNRWA, og Storbritannia sa de steller seg bak USA Ja, og så? 1 hour ago, Ghostwalker said: Fredag ble det klart at Røde kors ikke var innblandet i angrepet den 7 oktober, selv om Israel fortsatt holder på det. Kilde? 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ghostwalker Skrevet 18. februar #323 Del Skrevet 18. februar Ichiko skrev (34 minutter siden): Av hvem? Jeg lenket til flere aviser den 9 februar, så ble jeg angrepet som person av to pro israel som ville bytte tema. Ligger sikkert bak der. Evt så har du denne som jeg så nå, Dagbladet som refererer til din favoritt avis. https://www.dagbladet.no/nyheter/israelske-medier-hadde-hemmelig-plan/80895464 Kan sikkert google, husker Channel4 hadde, for de var mest brutale i omtalen. Ichiko skrev (34 minutter siden): Ja, og så? Viktig å få med begge sider, og ikke kun søke og mate seg selv med informasjon fra ekstreme kanter som Marina Mevin. Kildekritikk er enklere nå enn noen gang, men kildekritikken i de fleste diskusjoner vi har hatt her, så handler det mer om utfallet enn selve kilden. Internett har skapt ett flora for confirmation bias hvor kilden er god nok hvis den er enig, og hvis den er uenig så er det ett komplott. Se for eksempel på når dere bruker NRK og når dere er uenig i NRK. Det er en liten artig observasjon, som en bør ta med seg videre i livet. Ichiko skrev (49 minutter siden): Kilde? Var vel Reuters live, når de kommenterte Israels løslatelse av 2 Røde kors arbeidere. Selve løslatelsen handlet dog ikke om den saken, men utenriksministeren til Israel snakket om saken og ville ikke si seg enig i konklusjonen. Det er i og for seg greit det, men da må de finne nye bevis. Kan se om jeg finner noe i kveld når jeg er ledig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 18. februar #324 Del Skrevet 18. februar On 2/11/2024 at 1:29 AM, Gabriel said: De skaper også med dette enorme sikkerhetsmessige problemer for seg selv på lang sikt. De har enorme sikkerhetsmessige problemer NÅ, de er under konstant angrep med raketter og alt hva terroristene kan få hendene i. Det er daglig. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ichiko Skrevet 18. februar #325 Del Skrevet 18. februar 9 minutter siden, Ghostwalker said: Jeg lenket til flere aviser den 9 februar, så ble jeg angrepet som person av to pro israel som ville bytte tema. Ligger sikkert bak der. Det som "ligger bak der" kan du lete opp. At UNRWA er involvert i bl.a. indoktrinering av barn i Gaza har vært kjent i mange år og advart om fra israelsk side, men ingenting har blitt gjort - heller har Hamas kunnet styrke sitt grep ytterligere. Jeg hadde et innlegg 10. februar (side 13 i denne tråden, innlegg #254) om noe av dette samrøret: Times of Israel-artikkelen som du og Dagbladet henviser til, nevner ikke noe om "hemmelig plan for å koble UNRWA og Hamas", det er påstander fra Dagbladets side som virker å framstille denne koblingen som noe Israel nettopp har funnet på. 14 minutter siden, Ghostwalker said: Viktig å få med begge sider, og ikke kun søke og mate seg selv med informasjon fra ekstreme kanter som Marina Mevin. Kildekritikk er enklere nå enn noen gang (...) Har Marina Mevin laget den videoen? Nei. Avviser du ektheten av videoens innhold? Kildekritikk og få med seg hva som ytres fra forskjellige hold er noe jeg oppriktig mener propal kan bli bedre på. Der mener jeg det du kaller favorittavisen min gjør en bedre jobb enn de norske hovedmediene i å publisere uttalelser fra forskjellige aktører. 17 minutter siden, Ghostwalker said: Var vel Reuters live, når de kommenterte Israels løslatelse av 2 Røde kors arbeidere. Selve løslatelsen handlet dog ikke om den saken, men utenriksministeren til Israel snakket om saken og ville ikke si seg enig i konklusjonen. Det er i og for seg greit det, men da må de finne nye bevis. Kan se om jeg finner noe i kveld når jeg er ledig. Jeg har lett, og bortsett fra israelsk kritikk mot Røde Kors angående organisasjonens manglende innsats for israelske gisler i Gaza, finner jeg ingenting om påstander fra Israel om Røde Kors/Røde Halvmåne-ansattes deltakelse i 7. oktober-terroren. Det kan nevnes at også ukrainske myndigheter gjentatte ganger har kritisert Røde Kors for manglende innsats angående ukrainske fanger i russisk-kontrollerte områder, fanger som omfatter både militære og sivile. 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sciurus Skrevet 18. februar #326 Del Skrevet 18. februar Tråden er ryddet for innlegg signert av helsepersonell. Sciurus, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gabriel Skrevet 19. februar #327 Del Skrevet 19. februar Madame Butterfly skrev (På 18.2.2024 den 16.10): De har enorme sikkerhetsmessige problemer NÅ, de er under konstant angrep med raketter og alt hva terroristene kan få hendene i. Det er daglig. Ut fra tallene over døde virker det som om palestinske barn har et vesentlig større sikkerhetsmessig problem enn israelske barn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 19. februar #328 Del Skrevet 19. februar 41 minutter siden, Gabriel said: Ut fra tallene over døde virker det som om palestinske barn har et vesentlig større sikkerhetsmessig problem enn israelske barn. Er vel ingen som er uenig i det. Slik var det jo også før 7. oktober. Jihadistene må avmilitariseres. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gabriel Skrevet 19. februar #329 Del Skrevet 19. februar Madame Butterfly skrev (26 minutter siden): Er vel ingen som er uenig i det. Slik var det jo også før 7. oktober. Jihadistene må avmilitariseres. Dødsraten for palestinske barn har nå økt ganske så betraktelig etter 7 oktober. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julebrunost Skrevet 19. februar #330 Del Skrevet 19. februar Gabriel skrev (2 timer siden): Dødsraten for palestinske barn har nå økt ganske så betraktelig etter 7 oktober. Ja, og hvem kan vi takke for det? De som skal beskytte dem under en krig, styresmaktene. 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OmegaAlfa Skrevet 19. februar #331 Del Skrevet 19. februar Julebrunost skrev (3 minutter siden): Ja, og hvem kan vi takke for det? De som skal beskytte dem under en krig, styresmaktene. Var det også den engelske regjeringen sin skyld da tyskerne bombet london under WW2? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julebrunost Skrevet 19. februar #332 Del Skrevet 19. februar OmegaAlfa skrev (Akkurat nå): Var det også den engelske regjeringen sin skyld da tyskerne bombet london under WW2? Jeg regner med at der fikk barna løpe inn i bomberom, som er vanlig i krig. I Gaza vil de ha ungene ute for å spille fotball, mens Khamas ligger beskyttet i tunnelene. 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OmegaAlfa Skrevet 19. februar #333 Del Skrevet 19. februar (endret) Julebrunost skrev (6 minutter siden): Jeg regner med at der fikk barna løpe inn i bomberom, som er vanlig i krig. I Gaza vil de ha ungene ute for å spille fotball, mens Khamas ligger beskyttet i tunnelene. Likevel døde 40 000 - 43 000 sivile. Var dette den engelske regjeringen sin skyld? Endret 19. februar av OmegaAlfa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gabriel Skrevet 19. februar #334 Del Skrevet 19. februar Julebrunost skrev (23 minutter siden): Ja, og hvem kan vi takke for det? De som skal beskytte dem under en krig, styresmaktene. Du tenker det er Ukrainske styresmakters skyld at befolkningen blir bombet av Russland? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julebrunost Skrevet 19. februar #335 Del Skrevet 19. februar Gabriel skrev (11 minutter siden): Du tenker det er Ukrainske styresmakters skyld at befolkningen blir bombet av Russland? Om det var overflod av unger som ble kanonføde så hadde jeg stusset på Ukrainas manglende beskyttelse av egne barn, ja. I alle andre kriger er det soldater fremst. Men ikke i Gaza, der skyves ungene foran krigerne. 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OmegaAlfa Skrevet 19. februar #336 Del Skrevet 19. februar Julebrunost skrev (1 minutt siden): Om det var overflod av unger som ble kanonføde så hadde jeg stusset på Ukrainas manglende beskyttelse av egne barn, ja. I alle andre kriger er det soldater fremst. Men ikke i Gaza, der skyves ungene foran krigerne. Jeg trodde IDF mente at de dreper releativt mange militære i forhold til de sivile? Hvordan går det opp om ungene blir plassert foran krigerne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julebrunost Skrevet 19. februar #337 Del Skrevet 19. februar OmegaAlfa skrev (26 minutter siden): Likevel døde 40 000 - 43 000 sivile. Var dette den engelske regjeringen sin skyld? Ja, det er utrolig hvor få drepte det er i Gaza med tanke på at det er en omtrent umulig oppgave å krige på bakken i et så tettbefolket område, og der krigen ikke er soldat mot soldat, men soldat mot terrorist, som også opptrer som sivilist. Hamas gikk til et angrep 7. oktober de visste ville bli besvart. De startet noe som Israel kommer til å fullføre. 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julebrunost Skrevet 19. februar #338 Del Skrevet 19. februar OmegaAlfa skrev (Akkurat nå): Jeg trodde IDF mente at de dreper releativt mange militære i forhold til de sivile? Hvordan går det opp om ungene blir plassert foran krigerne? Det går fint opp det, men det drar krigen unødvendig ut i tid. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OmegaAlfa Skrevet 19. februar #339 Del Skrevet 19. februar Julebrunost skrev (15 minutter siden): Det går fint opp det, men det drar krigen unødvendig ut i tid. Drar vel ikke så mye ut i tid hvis man er likegyldig til om barna er der eller ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julebrunost Skrevet 19. februar #340 Del Skrevet 19. februar OmegaAlfa skrev (1 minutt siden): Drar vel ikke så mye ut i tid hvis man er likegyldig til om barna er der eller ikke? Nei, men så er ikke IDF likgyldige til det heller. 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå