Gå til innhold

Hvorfor skiller folk seg ikke veldig lenge etter at de har giftet seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det slår meg at ganske flere skiller seg innen 1 eller 2 år etter at de gifter seg, selv om de har vært mange år sammen og bodd lenge sammen for de å gifte seg. Er det å gifte seg en form for siste forsøk for å redde et forhold eller noe?

Anonymkode: da366...ae6

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er det.

Anonymkode: 3e86a...5a3

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

En tidligere kollega tok ut separasjon 28 dager etter bryllupet. De hadde vært sammen i ca 10 år.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Fordi det var min vei ut av et voldelig forhold. Jeg regnet med at han slapp ned guarden da giftet oss, og det stemte. Det medførte at jeg kunne rømme. Jeg rømte 6 måneder etter vi giftet oss.

• Liker 1
  • Hjerte 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Eksen min mistet følelsene for meg et år etter bryllupet, selv om vi hadde vært sammen i sju år før det. Aner ikke hva som skjedde, mulig han bare fikk panikk? Det var ikke noe forsøk på å redde noe, tror jeg. I hvert fall sa han at han hadde elsket meg høyt da vi giftet oss 🤷‍♀️

Anonymkode: 5e5f1...eda

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
SPOCA skrev (Akkurat nå):

Fordi det var min vei ut av et voldelig forhold. Jeg regnet med at han slapp ned guarden da giftet oss, og det stemte. Det medførte at jeg kunne rømme. Jeg rømte 6 måneder etter vi giftet oss.

Jøss, rømme og da.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jøss, rømme og da.

Helt riktig. Jeg rømte til et krisesenter på andre siden av landet. 

• Hjerte 8
Skrevet
SPOCA skrev (Akkurat nå):

Helt riktig. Jeg rømte til et krisesenter på andre siden av landet. 

Steike, godt du klarte deg😊

• Liker 3
Skrevet

Min eks fikk panikk av å gifte seg selv om hun var opptatt av å bli gift. Hun ble veldig sint uten grunn og vårt forhold raskt destruktivt. Hun flyttet ut 11 mnd etter bryllupet. 

Anonymkode: fd106...cc4

• Hjerte 1
Skrevet

Det ikke om det er mye som endret seg: kjøper bolig sammen, får barn, kanskje noe annet. Eller er alt liksom stabilit, deretter giftemål, deretter brudd kort etter? Kanskje det går fint for noen i første tilfelle, og så er de sammen lenge, mens for andre blir det stor omveltning, og de havner i situasjoner som viser at de ikke er kompatible?

Jeg kjenner faktisk ingen som har skilte seg kort tid etter at de ble gift, unntatt én person. Da bodde de ikke sammen før de gifts seg, og jeg skjønner hvorfor kona skilte seg fra han. Vi bodde i kollektiv sammen, og han var en slask som stæsja 20 cm oppvask inne på rommet, rydda ikke, var ansvarsløs og stjal... sjarmerende og morsom, men absolutt ikke OK å bo med.

Skrevet

Tror mye av årsaken til "raske" skilsmisser, ofte er at kvinner ( er selv kvinne) maser, gnåler, kommer med hint osv om drømme - bryllupet støtt og stadig......... og at da menn føler seg presset inn i noe de egentlig ikke vil.

Anonymkode: c3919...c0d

• Liker 1
Skrevet
SPOCA skrev (20 minutter siden):

Håper ikke dere hadde stort bryllup der du måtte klistre på deg et smil foran venner og familie... Sånn for din del altså

Skrevet

Jeg har sett mange som har giftet seg ganske raskt etter studie og da får de først da leve «voksenlivet» sammen som gift, med jobb, ansvar og forpliktelser. Og man endrer seg mye i den perioden. 

Anonymkode: 3b5aa...919

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tror mye av årsaken til "raske" skilsmisser, ofte er at kvinner ( er selv kvinne) maser, gnåler, kommer med hint osv om drømme - bryllupet støtt og stadig......... og at da menn føler seg presset inn i noe de egentlig ikke vil.

Anonymkode: c3919...c0d

Litt trist å være nødt til å mase seg til forpliktelse i et langvarig forhold.. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Eksen min mistet følelsene for meg et år etter bryllupet, selv om vi hadde vært sammen i sju år før det. Aner ikke hva som skjedde, mulig han bare fikk panikk? Det var ikke noe forsøk på å redde noe, tror jeg. I hvert fall sa han at han hadde elsket meg høyt da vi giftet oss 🤷‍♀️

Rart å få panikk et år etter

Skrevet

Jeg og mannen var sammen i 3 år før vi giftet oss. De to første månedene etter bryllupet kranglet vi som aldri før! Har aldri hatt det så dårlig sammen som de månedene. Vi ordnet opp i det, kom oss til familievernkontoret og fikk god hjelp, så vi er (lykkelig) gift ennå (snart to år siden bryllupet) men om vi ikke hadde vært så stae og elsket hverandre så høyt kunne vi nok lett ha gitt opp kort tid etter bryllupet. 

Anonymkode: 0fea1...471

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Maleficenta skrev (18 minutter siden):

Rart å få panikk et år etter

Enig, og det er bare min teori. Han ville ikke snakke om det etterpå, vi pratet bare om det praktiske over sms og skilsmissepapirene og gifteringen ble lagt i postkassen. 

Skrevet

Fordi man må være gift for å kunne skille seg.

Anonymkode: a88dd...cc0

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg er i midten av 30-årene. De fleste av mine venner er gifte og har barn. Ingen har skilt seg. Vi var alle i midten eller slutten av 20-årene da vi fant vår partner og de fleste giftet seg da de var rundt 30 år med barn et par år etter. Tror de fleste har solide forhold selv om småbarnstiden kan tære på forhold. Men man vet aldri. 

Anonymkode: 6629f...7d6

Skrevet

Giftet oss for et par år siden, etter mange år sammen. Flere av de som giftet seg i samme periode (også etter flere år sammen), har nå gått fra hverandre. I det ene tilfellet var det snakk om grov utroskap. I et annet tilfelle var det nok snakk om et forsøk på å redde forholdet.

Føler meg fortsatt nygift selv, til tross for at vi nærmer oss to tiår sammen. 

Anonymkode: a4707...66f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...