AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #1 Del Skrevet 28. januar 2024 Helt siden jeg var liten så fikk jeg høre "du har og respektere den eldre generasjon du skal aldri kranglet med dem du skal aldri ta igjen med dem du skal finne deg i alt dem sier og huske på at de er eldre mennesker", når jeg var 17 i 1991 så elsket jeg og spille av høy musikk på rommet snike meg ut vinduet møte en vennegjeng og sitte i en bil langt utpå natta høre på musikk og skravle, selv om jeg skulle på skolen (videregående) og var drit trøtt på skolen og sovnet i friminuttet, dette falt jo ikke i smak hos pappas foreldre som mente på at jeg brukte altfor mye sminke, parfyme og ikke hadde respekt for foreldrene mine "dagens tenåringer herregud" og da sa jeg "vi er ikke lengre i den tiden hvor man skal holde kjeft og ta imot hva som helst ifra den eldre generasjon", jeg så ut som en tøffing med stram hestehale store runde øreringer masse mascara skjerf og skinnjakke oste parfyme 1 km unna, men jeg var aldri slem imot mine foreldre og beste foreldre jeg kysset alltid faren min på kinnet til og med foran vennene mine, ja vi kunne krangle han var en sta jævel MEN han stilte alltid opp for meg til og med hver jeg hadde blitt dritings, og min beste venninne ringte til pappa og sa "nå må du komme og hente henne", spydde i en pose i bilen hans hver gang så nei jeg var ikke den enkleste datteren og ha og jeg lot dem ikke pelle meg på nesa, jeg blir 50 og har 3 barn på 28, 26 og 20 og jeg sa til dem "dere skal ikke finne i dere hva som helst" og det gjør dem ikke, burde jeg egentlig ha sagt det samme som mine foreldre sa? for jeg ble jo oppdratt til og ta imot hva som helst og godta det pga de var eldre mennesker, for det var slik mine foreldre ble oppdratt men det funket visst ikke like godt på meg om det var jeg som var problemet eller om dem tok feil?, for jeg mener at respekt går begge veier ikke bare den ene veien... Anonymkode: e1b19...905 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #2 Del Skrevet 28. januar 2024 Kommer vel helt an på hvordan barna dine oppførte seg i oppveksten sine. Hvordan var de mot sine besteforeldre når de kom med pekefingeren? Du var da vel aldri slem mot dine besteforeldre, men gikk dine egne veier. Må også huske at de gamle har også vært unge en gang, og deres besteforeldre igjen gikk å uffet seg over "nymotens tøv" og dårlig hår og klesstil blant ungdommen, samt språket. Det norske språk har alltid vært i utvikling. På den annen side har jeg vært vitne til folk som har vært direkte stygge mot besteforeldre, kalt de fæle ting og bedt de holde kjeften sin. Og sånt liker jeg ikke. Anonymkode: e9d78...ec1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #3 Del Skrevet 28. januar 2024 Hadde vært fint med avsnitt og litt kortere setninger. Anonymkode: 44369...cb4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #4 Del Skrevet 28. januar 2024 Å skal respektere noen utelukkende for ens alder, er bare tull. Det var noen en viss foreldregenerasjon fant på fordi dem ikke visste bedre. Folkeskikk derimot, det forventer jeg. Du trenger ikke å like alle, eller være venn med alle, men det betyr ikke at du er frekk med de du misliker. Er enig i med deg, at de skal ikke finne seg i hva som helst. Det er alltid lov å si nei, det er lov å ombestemme seg osv. Anonymkode: c18d8...fdb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #5 Del Skrevet 29. januar 2024 Selv om de er en eldre generasjon så hadde jeg likevel spyttet og gitt finger`n til både Putin, Netanyahu og Trump, for å nevne noen.. Anonymkode: 3c84b...450 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #6 Del Skrevet 29. januar 2024 Man skal ikke finne seg i alt. Men man skal faktisk finne seg i mer fra de eldre,syke å barn. Eldre mennesker har en hel livserfaring. En gammel dement eller redd person kan slå , det betyr så absolutt ikke at man skal oppføre seg som man hadde gjort med en 40 åring. En eldre person kan se en mørkhudet person å bruke N-ordet å det betyr ikke at en haug utlendinger skal fly på dem. De vokste opp på en hel annen måte enn oss å det har man bare å respektere. De lærer mye nytt å skjønner mindre får de rekker ikke få med seg alt å det er vanskeligere å lære alt. Men folk velger hvilken holdninger dem gir barna sine. Jeg er evig takknemlig får alt jeg har lært å kommer til å lære mine barn det samme. Putin å trump er jo noe annet. Det er høyt respekterte mennesker som missbruker sin makt , mest sannsynlig siden de vet dems tid er snart over uansett 😂 snakker så absolutt ikke om sånne folk eller en 80 år gammel morder skal slippe unna. Det andre mennesket aner jeg ikke hvem er 😅 Anonymkode: 3be4a...174 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå