Gå til innhold

Har en bekjent med en hund av rasen pitbull og arstaff, er de farlige?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hørt så mye om disse hundene, men jeg gikk en positiv overraskelse av denne store hunden. Han var bare snill og god. Er det grunn for å være engstelig for plutselige angrep? 

Anonymkode: 2d235...02f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er en grunn til at pitbull er forbudt. Bare tullinger som må ha slike hunder. 

Anonymkode: c70aa...713

Skrevet

Det er vel en grunn til at de er ulovlige i Norge. Ettersom de har vært knyttet til flere angrep enn andre hunderaser. Men slik jeg  kjenner disse hundene har det i bunn og grunn mest med oppdragelse og hvordan hundene har hatt og har det. Alle hunder kan potensielt angripe. 

Skrevet

Pitbull og amstaff er forbudt. Meld fra til Mattilsynet.

• Liker 1
Skrevet

Hadde ikke tilbydd meg å passe de.

Anonymkode: 191e2...1eb

Skrevet
Honey Dew skrev (Akkurat nå):

Pitbull og amstaff er forbudt. Meld fra til Mattilsynet.

Denne var leken og veldig grei. Ikke sjalu, men han kikket endel på meg, fulgte med meg. 

Skrevet

Nei

Anonymkode: e30d1...c86

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Denne var leken og veldig grei. Ikke sjalu, men han kikket endel på meg, fulgte med meg. 

Hjelper ikke. Disse rasene er forbudt her i landet.

Skrevet
Honey Dew skrev (Akkurat nå):

Hjelper ikke. Disse rasene er forbudt her i landet.

Veldig mange har de likevel. De er kanskje mest farlige mot barn, så jeg hadde aldri latt min sønn hilse på han. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Veldig mange har de likevel. De er kanskje mest farlige mot barn, så jeg hadde aldri latt min sønn hilse på han. 

Derfor skal en melde fra til myndighetene.

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

De er mest farlige for andre hunder, siden de er avlet for hundekamp, ikke for å angripe mennesker.

Ville ikke vært redd for en slik hund om jeg hadde blitt kjent med den, det er ikke sånn at alle er farlige. Men jeg skjønner ikke helt hvorfor man velger en sånn hund.

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...