Gå til innhold

Gravid og misfornøyd med legen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er halvveis i graviditeten, og føler jeg mangler oppfølging av fastlegen. Jeg hadde store komplikasjoner i forrige svangerskap, som til slutt resulterte i en heftig fødselsdepresjon. Jeg har møtt litt veggen nå med en psykisk krevende jobb og graviditeten. Jeg har frem til nå jobbet fullt og har egentlig lyst til det videre. Men jeg er sykmeldt 50% i to uker etter anbefaling av jordmor, fordi jobben ikke kan tilrettelegge ordentlig. Men da jeg var hos legen var han så guffen, og jeg gråt og hyperventilerte. Jeg var bare så utslitt, og fortalte han at jeg følte at depressive symptomer allerede har kommet. Det endte med at han skjelte meg ut, og jeg strigråt i flere timer etterpå. Han sa også at jordmor ikke er en lege og at det var rar melding hun hadde sendt til ham.

jordmor anbefalte meg å bytte lege, og jeg står på 50. Plass hos en kvinnelig lege. Ingen leger i byen er ledige. Men må jeg bare forholde meg til denne legen videre da eller? Er ikke alt jordmor kan hjelpe meg med. Men vet at jeg aldri vil sette føttene mine på det legekontoret igjen 🥹

Anonymkode: b7266...94e

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor langt er det til nærmeste lege med ledig plass? 1 time? 2 timer? Du kan fortsatt stå på venteliste der du gjør selvom du bytter lege. 
om det er mulig å gå privat ville jeg gjort det. 

om du må bruke denne legen ville jeg tatt opp det som skjedde og snakket om hvordan dere kan få samarbeidet til å fungere.

Anonymkode: 3669f...f2c

• Liker 2
Skrevet

Kan du ikke bare gå til jordmor i stedet da? Må ikke dra til lege i svangerskapet. 

Anonymkode: f4d18...200

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Kan du ikke bare gå til jordmor i stedet da? Må ikke dra til lege i svangerskapet. 

Anonymkode: f4d18...200

Må jo det hvis du trenger sykemelding. 

Anonymkode: 932fb...61b

Skrevet

Dersom dette er riktig slik du fremstiller det, så melder du legen videre. For dette er jo ikke greit og jeg har litt vansker med å se det for meg. At en lege skal kjefte på en gravid kvinne på den måte. Kanskje han var irritert fordi jordmor fortalte han hvordan han skal gjøre jobben sin.

Anonymkode: a72ee...ea8

• Hjerte 1
Skrevet

Om du ikke har ork til å melde legen videre så gi i hvert fall en dårlig anmeldelse på fastlegelisten.no! Har du mulighet bruk privat lege frem til fødselen. Det er helt hårreisende! 

Anonymkode: 2a7b1...0bd

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Hvor langt er det til nærmeste lege med ledig plass? 1 time? 2 timer? Du kan fortsatt stå på venteliste der du gjør selvom du bytter lege. 
om det er mulig å gå privat ville jeg gjort det. 

om du må bruke denne legen ville jeg tatt opp det som skjedde og snakket om hvordan dere kan få samarbeidet til å fungere.

Anonymkode: 3669f...f2c

Å snakke med noen om det som har skjedd, som oppfører seg slik ovenfor en pasient tror jeg er meningsløst. Han vil sikkert bare fnøse av det. Arrogante menn som det her er det bare å gi opp. 

Anonymkode: 2a7b1...0bd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...