Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Miss sixty
Skrevet

En venninne av meg driver grov utroskap mot sin samboer. Chatter med, snakker med på telefonen og har sex med en annen mann.

Jeg er visstnok den eneste som vet om dette.

Hva skal jeg gjøre da? Ingenting? Fortelle det til samboeren?

Jeg har allerede sagt at hun må fortelle det til samboeren sin selv, men hun nekter. Jeg synes det er for jævlig, men vil ikke tyste i frykt for å miste venninna mi. :frustrert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:tristbla: Huff. Jeg har desverre ingen peiling på hva du må gjøre. Men jeg synes det er en forferdelig situasjon din venninne har satt deg i........

På den ene siden så er jo dette hennes privatliv, men hvis jeg setter meg i samboerens situasjon så ville jeg at noen fortalte meg det!

Desverre ingen gode råd fra meg, kun medfølelse!

Skrevet

det jeg ville ha rådet deg til er å ta det opp med henne mens du er på besøk hos dem, pass på at han er hjemme og så ville jeg ha kremtet og sagt til henne om hun har sagt det til han, du har da laget "litt " spørsmål om det. han ville sikkert blitt nyskjerrig på hva det var hun skule si. og etter jeg hadde sagt det så har jeg bare dratt.

Jeg ville spurt meg selv om hun virkelig var noe god vennine!!!!!

bare gi meg tlf nr hans så skal jeg ringe han for deg for dette skal synes jeg er forkastligt at du vet!!! og ikke han. men det bruker jo å være sånn at ALLE vet om det utenom han det gjelder.

:sur:

Skrevet

Jeg ville stilt venninnen min til veggs faktisk. Iallfall hvis det var en av mine beste venninner. Jeg ville sagt at enten sier du det til kjæresten din, ellers gjør jeg det. (Og ment det, ikke bare trussel) Fordi jeg ville ikke at han skulle måtte gå gjennom dette uansett om det var min beste venninne. Ingen fortjener å leve i uvisshet om et sånt forhold.

Skrevet

Venninna di har det sikkert ille nok som det er, om ikke du skal gå og fortelle det til samboeren hennes, antagelig for å få utløp for sin dårlige samvittighet at hun har fortalt det til deg. Jeg hadde holdt kjeft og fortsetter utroskapen så kommer antagelig venninna di til å gjøre slutt med samboeren før eller siden uansett.

Å fortelle om utroskap for å lette sin egen dårlige samvittighet vil jeg se på som en måte å overføre smerten til andre for å fjerne den fra seg selv. Det han ikke vet har han heller ikke vondt av.

Gjest Nigo-san
Skrevet

Vanskelig...

Men dette er jo forsåvidt en sak mellom din venninne og hennes samboer. Skjønner godt at det er uutholdelig for deg å vite hva som foregår, men likevel... å si ifra betyr jo å blande seg inn i andre menneskers innerste sfære :klø:

Skrevet

Dette er ikke vanskelig i det hele tatt. Hvem er vennina di? Hvem er det du skal være lojal ovenfor? Hvorfor skal du tyste på vennina di? Er du politi? Er du interessert i mannen hun bedrar?

Det er ikke du som gjør noe galt fordi vennina di tøyer grensene for hva som er ålreit. Men du gjør noe galt om du forsøker oppdra henne.

Tenk om vennina di bedrar typen fordi han er homse? Hva hadde du sagt da?

Gjest Gjest_Snusken_*
Skrevet

Dette har jeg opplevd selv. Og tro meg, det løser ingenting at du blander deg oppi noe som er mellom din venninne og samboeren hennes. Hadde det vært hennes kjæreste som hadde vært din venn, så ville saken stilt seg annerledes. Du har da ingenting å vinne på å fortelle han det (eller...??). Du kan jo fortsette å si din hjertens mening til din venninne, men mulig hun har nok å slite med. Tipper hun ikke er utro bare for å være det, for alt du vet går hun mange runder med seg selv for å finne ut hva hun vil. Og vet du hva? La henne løse livet sitt selv, det er sjelden det hjelper at andre gjør det for deg...

Det er nå min mening..

Skrevet

Til venninner skal man kunne fortelle alt på godt og vondt mener jeg.

Det vil si at når din venninne forteller deg om at hun er utro, så er det fortalt til deg og ingen andre. Som god venninne bør du dermed holde det for deg selv. MEN som den gode venninna du er så bør du også kunne si din mening til henne, og hun bør forstå deg og ditt syn på saken. Samt at du syns det er vanskelig.

Vet jeg hadde holdt kjeft om jeg var i din situasjon. Ville nok heller lekt litt hobby-psykolog med venninna mi - da det kanskje er underliggende årsaker som gjør at hun holder på slik hun gjør.

Jeg forsvarer på ingen måte din venninne OG jeg har også full forståelse for at du syns dette er vanskelig. Men det er ikke din oppgave "å gjøre" noe med denne saken.

Gjest Miss Sixty
Skrevet

Hadde vel regnet med at noen var for og noen imot at min venninnes samboer får vite om denne utroskapen. Jeg har veldig vondt av ham, for han er også en venn av meg, og jeg tenker at: Tenk om det hadde vært meg. At han hadde for eksempel visst at min samboer var utro mot meg og ikke sagt det til meg? Jeg hadde blitt mer enn rasende.

Nei, jeg vet ikke hva jeg skal hverken si eller gjøre lenger. Venninna mi hører ikke på mine formaninger i det hele tatt, og er blindt forelsket i denne mannen som forøvrig er gift (jeg kjenner han og kona hans også).

:sjenert:

Skrevet

Du kan jo prøve å spleise den bedratte mannen med den bedratte kona? ;)

Skrevet
Du kan jo prøve å spleise den bedratte mannen med den bedratte kona? ;)

Ja! Det var en veldig bra idè! :ironi::ler:

Skrevet

Har det vært meg og du kjenner denne mannen som hun er utro (siden du kjenner kona) med så har jeg tatt en prat med han.

Om dem begge er utro vil jeg si at dem sikkert fortjener hverandre og at de som er blitt rammet opp i det hele fortjener bedre.

Veninne eller ikke...... jeg tror at jeg ville sagt det. Om ikke i klartekst så i alle fall på en slik måte at dem bedratte ville fatte mistanke om at noe var galt.

Spørsmålet er jo hvor godt du kjenner typen til veninna di. Vil du fortsette å ha mye kontakt med han i ettertid eller ikke og hvor god venninne er hun egentlig når hun setter deg i en slik situasjon.

Synes oppførselen til din veninne er helt forkastelig. Er hun så missfornøyd med det forholdet hun har så burde hun ende det før hun involverer seg med noen andre. Hvordan har hun reagert om typen gjordet dette mot henne?

Vanskelig valg og jeg ønsker deg lykke til.

Skrevet (endret)

Huff, for et dilemma :( Jeg synes både Snusken og Shea har et veldig godt poeng. Så hva skal man da velge? Jeg føler virkelig med deg. Jeg tror likevel at jeg hadde ventet litt til, lagt enda mer press på venninna di og sagt at det er egoistisk av henne å holde på sånn. Likevel forstår jeg at det må være vanskelig å være i en slik situasjon venninna di er i også. Men, å fortelle det til samboeren sin tror jeg ærlig talt hun skal få si selv. Det må være grusomt for henne, OG han, at noen andre kommer og forteller det. Jeg vet egentlig ikke hva som er værst jeg, å få vite av noen andre at kjæresten din er utro, eller at kjæresten sier det selv. Hjelpe meg.

Men, kan ikke du prøve litt til da? Å legge litt press på venninna di? Kanskje finner dere en løsning på det? Men du må fortelle henne at om hun skal si det, så må hun finne ut av det snarest. Kan ikke drive å være utro. Og husk: Noe sånt GÅR IKKE AN å holde hemmelig i lengden. By eller ikke by, de VIL bli oppdaget. Om ikke så kommer det iallefall ut før eller siden UANSETT. Spørsmålet er om venninnen din vil ordne opp for seg før dette skjer, eller vente til helvetet bryter løst av seg selv? Dess lengre hun venter, dess verre blir det.

:( Stakkars alle sammen. En slik situasjon er ikke godt for noen, hverken den som er skyldig i utroskapen, eller den som blir berørt av den.

Endret av Lanalia

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...