AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #1 Del Skrevet 28. januar 2024 Hva tenker du om en person som sender bilder av alt de gjør hele tiden men aldri spør hvordan det går med deg? Det er snakk om alt fra 2-10 bilder daglig av barna, middagen, hva en ser på tv, hva en har kjøpt osv. Rett og slett alt en gjør. Er slike folk selvopptatte? Ensomme? Avhengige av bekreftelse? Skjønner ikke greia. Anonymkode: 68c30...ffc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Btw Skrevet 28. januar 2024 #2 Del Skrevet 28. januar 2024 48 minutter siden, AnonymBruker said: Hva tenker du om en person som sender bilder av alt de gjør hele tiden men aldri spør hvordan det går med deg? Det er snakk om alt fra 2-10 bilder daglig av barna, middagen, hva en ser på tv, hva en har kjøpt osv. Rett og slett alt en gjør. Er slike folk selvopptatte? Ensomme? Avhengige av bekreftelse? Skjønner ikke greia. Anonymkode: 68c30...ffc 🙄🙄🙄 Tenker at de er ekstrem selvopptatte, har lav EQ og er muligens mental ubalansert, ikke venner-materiale. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #3 Del Skrevet 28. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva tenker du om en person som sender bilder av alt de gjør hele tiden men aldri spør hvordan det går med deg? Det er snakk om alt fra 2-10 bilder daglig av barna, middagen, hva en ser på tv, hva en har kjøpt osv. Rett og slett alt en gjør. Er slike folk selvopptatte? Ensomme? Avhengige av bekreftelse? Skjønner ikke greia. Anonymkode: 68c30...ffc Jeg blir veldig stresset av dem og blokkerer til slutt 🙈 kjenner ingen som holder på sånn nå. Anonymkode: a2feb...b7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #4 Del Skrevet 28. januar 2024 Jeg forstår ikke hvorfor noen tror alt de foretar seg er like spennende for andre som for dem selv. Anonymkode: 68c30...ffc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #5 Del Skrevet 28. januar 2024 Aff, sånne folk er nitriste! Jeg foretrekker helt klart at man heller legger ting i storyen sin, sånn at man aktivt kan velge å se. Hyggelig med en bildesnap i ny og ne, men daglig "drit" fra perifere bekjente er bare mas. Jeg vet selvfølgelig jeg kan blokkere, men synes det er "slemt" ettersom jeg kun har venner, familie og enkelte bekjente (jeg godtar venneforespørsler fra folk jeg er på hils med). Tragisk, men de mest aktive jeg har på snap er folk som har passet 45 år. 🙄 Anonymkode: b3442...345 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #6 Del Skrevet 28. januar 2024 Jeg tenker at de har lyst til å dele fra livet sitt og ønsker at du gjør det samme. De viser at de er der, og om du trenger å snakke med dem så er de der. Anonymkode: 594dd...9f1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #7 Del Skrevet 29. januar 2024 Hadde en venninne som holdt på slik, bombanderte meg med bilder av sine interesser: shopping, syden, trening, og hunden sin. Koselig med hunden, men når personen ikke viser noe interesse for ditt liv, eller spør hvordan det går, så blir det litt… avstumpet? Det ble så tydelig at jeg skulle fylle en funksjon i livet hennes, men det føltes ikke som en ekte relasjon. Orket ikke å svare eller reagere på bildene til slutt, og da sluttet hun. Skulle gjort det lenge før, men brukte å være en people pleaser. Anonymkode: 05d03...ae6 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #8 Del Skrevet 29. januar 2024 Jeg ser ikke noe galt ved det. Verre med de som sender selfies med teite filtre eller der de synger og aper seg til… Anonymkode: bfa81...b49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #9 Del Skrevet 29. januar 2024 Har ei småbarnsmor på vennelista som deler alt. Men hun kan aldri treffes i real life. Hun er aldri sammen med venner. Men har tid til sosiale media døgnet rundt. Skjønner det ikke. Og disse som sender matsnap? Det er ikke snakk om fancy restaurant, men knekkebrød til lunsj og toro tomatsuppe. Skjønner heller ikke det. Anonymkode: 43263...d5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #10 Del Skrevet 29. januar 2024 6 hours ago, AnonymBruker said: Jeg tenker at de har lyst til å dele fra livet sitt og ønsker at du gjør det samme. De viser at de er der, og om du trenger å snakke med dem så er de der. Anonymkode: 594dd...9f1 Dette. Jeg har en venninne jeg vet er nedfor. Jeg sender henne oftere snap enn andre. Det gjør at hun deler oftere tilbake; og ser en mening med det hun gjør selv. Vi snakket faktisk om det - for hun sa «Men jeg gjør aldri noe verdt å dele». Etter at vi hadde diskusjonen, tror jeg hun finner litt mer glede i det hverdagslige. Anonymkode: d648c...2ee 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #11 Del Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg tenker at de har lyst til å dele fra livet sitt og ønsker at du gjør det samme. De viser at de er der, og om du trenger å snakke med dem så er de der. Anonymkode: 594dd...9f1 Nja noen trenger kun et publikum. Ingen av de som deler med meg er interessert i mitt liv😄Blir litt som med eksen min som ringer hver 3.dag for å oppdatere meg(skjønner ikke greia), men våger jeg å snakke om mitt liv blir samtalen kjapt avsluttet gitt🫣 Anonymkode: ee337...b67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missLynch Skrevet 29. januar 2024 #12 Del Skrevet 29. januar 2024 Noen har et sykelig behov for bekreftelse, tenker jeg. Folk som er veldig trygge i seg selv gjør ikke dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #13 Del Skrevet 29. januar 2024 Jeg har et "tilfelle" på FB som er trebarnsmamma og alle barna har diagnoser. Hun har nok et slitsomt liv, men det er likevel ganske pinlig at det omtrent hver bidige dag postes bilde av henne selv, sovende i sofaen med én eller annen tekst som forteller hvor utslitt hun er og at hun bare falt sammen på sofaen og sovnet. Jeg er fristet til å kommentere noe i retning "Vet du at du har en eller annen creepy person i din nærmeste krets som stadig vekk knipser bilde av deg når du har kollapset på sofaen og sover tungt?" Det er ganske pinlig å forestille seg hvordan disse bildene blir iscenesatt vha kjæreste eller barn. De må jo bli dritleie av at mamma maser på dem med "ta bilde av meg nå...mens jeg ligger her...vent til jeg har fått rigget meg til, bustet håret litt og lukker øya...jeg teller til tre!" Anonymkode: 089c8...204 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Btw Skrevet 29. januar 2024 #14 Del Skrevet 29. januar 2024 (endret) 14 hours ago, AnonymBruker said: Jeg tenker at de har lyst til å dele fra livet sitt og ønsker at du gjør det samme. De viser at de er der, og om du trenger å snakke med dem så er de der. Anonymkode: 594dd...9f1 Hvorfor skal de vise at de er der når de ikke gidder genuin å høre hvordan det går med deg? Det blir jo kun støy og "fake" empati. Endret 29. januar 2024 av Btw 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Btw Skrevet 29. januar 2024 #15 Del Skrevet 29. januar 2024 (endret) 15 hours ago, AnonymBruker said: Hadde en venninne som holdt på slik, bombanderte meg med bilder av sine interesser: shopping, syden, trening, og hunden sin. Koselig med hunden, men når personen ikke viser noe interesse for ditt liv, eller spør hvordan det går, så blir det litt… avstumpet? Det ble så tydelig at jeg skulle fylle en funksjon i livet hennes, men det føltes ikke som en ekte relasjon. Orket ikke å svare eller reagere på bildene til slutt, og da sluttet hun. Skulle gjort det lenge før, men brukte å være en people pleaser. Anonymkode: 05d03...ae6 Ja, det er så meningløst. Tror at de gjør dette fordi folk rundt dem gjør det samme slik uten å tenke over hva poenget med dette. Ellers så har de main-character syndrom som tror at du har som fulltidsjobb å reagere på deres liv 🤡 Håper social media går til grunne snart slik at folk kan begynne å oppføre normal igjen. Jeg forstår ikke hva de fleste holde på med lenger 🙈 Endret 29. januar 2024 av Btw 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #16 Del Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Har ei småbarnsmor på vennelista som deler alt. Men hun kan aldri treffes i real life. Hun er aldri sammen med venner. Men har tid til sosiale media døgnet rundt. Skjønner det ikke. Og disse som sender matsnap? Det er ikke snakk om fancy restaurant, men knekkebrød til lunsj og toro tomatsuppe. Skjønner heller ikke det. Anonymkode: 43263...d5f Jeg kan godt forstå henne, som småbarnsmor selv. Livet er hektisk, energien lav. Det er mange ulike faktorer som gjør at det å være fysisk sosial, er ganske utfordrende til tider. I den sammenheng har sosiale medier, spesielt Snapchat blitt en måte å være sosial på. Selvfølgelig må man være bevisst på hvordan man bruker tid der mtp familieliv, men det gir meg altså sosialt påfyll å snakke med folk og få og sende bilder på snap. Anonymkode: 2dcf9...4eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå