Gå til innhold

Bør man fortelle den man dater at man er bifil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bifil mann som stort sett dater kvinner.

Ingenting som tilsier at jeg er bifil av utseende og annet. Men det er jeg altså. 

Er mer kresen på menn og har derfor aldri datet eller vært sammen med en. Kun klina litt med en en gang på byen. 

Men det jeg lurer på er om jeg bør fortelle kvinnene jeg dater at jeg er bifil? 

I mitt forrige forhold holdt jeg det skjult. Også fordi jeg egentlig ikke forsto det selv før litt inn i forholdet, og jeg tenkte at det ikke spilte noen rolle til eller fra siden det var henne jeg ville være sammen med. Men så ble det slutt av andre årsaker.

Og nå dater jeg igjen en kvinne og det begynner å bli seriøst. Bør jeg fortelle?

Strengt tatt spiller det jo ingen rolle mtp at jeg er trofast når jeg er i et forhold og ikke går rundt å har lyst på andre menn eller kvinner.

Hva mener dere?

Anonymkode: 5306c...c41

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, det synes jeg du må bestemme selv. Jeg hadde nok ville visst fordi det er en del av identiteten til partneren min og ville sett på det som en tillitserklæring at han hadde fortalt meg :) 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Strengt tatt spiller det jo ingen rolle mtp at jeg er trofast når jeg er i et forhold og ikke går rundt å har lyst på andre menn eller kvinner.

Her er mitt svar, så lenge du ikke er utro, spiller det ingen rolle. 

Samtidig, føler du at dette er noe du vil dele, så fortell :) 

Anonymkode: 06d61...c92

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Typen min sa det på første date.

Han har heller ikke hatt forhold med menn, men hatt mange ons.

Anonymkode: e84e9...235

Skrevet

Du ser ikke bifil ut? Jeg visste ikke at de hadde spesielle kjennetegn...

Hvem og hva du har rota med på byen en enkelt gang har ingen betydning. Å bevisst skjule et tidligere forhold fordi det var med en mann hadde vært sært, men at du i teorien også kan finne menn tiltrekkende er like uinteressant og uviktig å bli informert om som hvilke kvinner du er tiltrukket av.

Anonymkode: 3fb29...69c

• Nyttig 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Jepp. For det er annerledes om du også tiltrekkes mot menn. Det kan jeg ikke konkurrere mot uansett.

Skrevet
WhisperingWind skrev (1 minutt siden):

Jepp. For det er annerledes om du også tiltrekkes mot menn. Det kan jeg ikke konkurrere mot uansett.

Hvorfor er dette en greie? Å tenke at man skal konkurrere mot det motsatte kjønn når partneren er bifil? 

Anonymkode: 01ee6...cb9

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet

Kvinner har ofte veldig mye fordommer mot bifile menn, så hvis ikke det vil påvirke forholdet, så ville jeg latt være å si noe 

Anonymkode: ae305...e55

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Var sammen med en bifil mann. Han hadde hatt sex med menn, men ønsket forhold med kvinne. Han sa det ganske tidlig da vi begynte å date. Personlig så jeg ikke på det som noe problem, så lenge han var ren for kjønnssykdommer. Er litt skjev i skøyta selv, og har ikke hatt noe problem med at menn har syntes det har vært noe problem.

Anonymkode: 23097...64b

• Liker 4
Skrevet
WhisperingWind skrev (6 minutter siden):

Hvorfor må det være en konkurranse? Hvorfor ikke akseptere at han er interessert i deg? Alle andre han møter er ikke en trussel mot deg...

Kjæresten min er bi, jeg anser ikke noen menn som konkurrenter, og jeg anser heller ikke andre kvinner som konkurrenter. Han vil ha meg, og det er det som betyr noe for meg.

• Liker 6
Skrevet

Så lenge du er trofast spiller det ingen rolle

• Liker 1
Skrevet

Ja jeg synes du skal si det, ikke fordi det nødvendigvis er så big deal, men det blir fort det når sånne ting kommer frem senere.

Anonymkode: fa278...266

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bifil mann som stort sett dater kvinner.

Ingenting som tilsier at jeg er bifil av utseende og annet. Men det er jeg altså. 

Er mer kresen på menn og har derfor aldri datet eller vært sammen med en. Kun klina litt med en en gang på byen. 

Men det jeg lurer på er om jeg bør fortelle kvinnene jeg dater at jeg er bifil? 

I mitt forrige forhold holdt jeg det skjult. Også fordi jeg egentlig ikke forsto det selv før litt inn i forholdet, og jeg tenkte at det ikke spilte noen rolle til eller fra siden det var henne jeg ville være sammen med. Men så ble det slutt av andre årsaker.

Og nå dater jeg igjen en kvinne og det begynner å bli seriøst. Bør jeg fortelle?

Hva mener dere?

Anonymkode: 5306c...c41

Ja
lik linje som folk må orientere om de faktisk har tenkt å satse på ekteskap dersom det blir seriøst nok
eller om de faktisk ønsker seg unger eller ei.

Anonymkode: fbb20...d22

• Liker 2
Gjest WhisperingWind
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor må det være en konkurranse? Hvorfor ikke akseptere at han er interessert i deg? Alle andre han møter er ikke en trussel mot deg...

Kjæresten min er bi, jeg anser ikke noen menn som konkurrenter, og jeg anser heller ikke andre kvinner som konkurrenter. Han vil ha meg, og det er det som betyr noe for meg.

Ikke konkurranse i den forstand. Men jeg vil lure på om det vil være et savn seksuelt på sikt når en tenner på begge kjønn.

Skrevet

Jeg tenker litt slik at en legning er jo en stor del av en person, så jeg ville iallefall ha visst det, for min del hadde det ikke spilt noen rolle, men likevel greit å vite. Selv er jeg biseksuell tror jeg . jeg kan fint ha sex med andre damer og kan like det bedre enn sex med menn, men har aldri hatt følelser for kvinner. Jeg er åpen om det.

Anonymkode: 6a26f...c0c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja
lik linje som folk må orientere om de faktisk har tenkt å satse på ekteskap dersom det blir seriøst nok
eller om de faktisk ønsker seg unger eller ei.

Anonymkode: fbb20...d22

Altså, jeg er enig i at bifil legning er en naturlig ting å nevne etterhvert som man blir kjent, fordi det er en del av deg, men hvorfor er det på lik linje med disse tingene?

Tingene du nevner kan for noen være dealbreaker, og påvirker forholdet direkte. Om en person har mulighet til å tiltrekkes samme kjønn i tillegg til motsatt burde være helt irrelevant for selve forholdet, har man valgt hverandre leter man jo ikke aktivt videre uansett, så da bør det ha lite å si, så lenge man stoler på hverandre.

Anonymkode: 0518f...2cd

• Liker 1
Skrevet
WhisperingWind skrev (2 timer siden):

Ikke konkurranse i den forstand. Men jeg vil lure på om det vil være et savn seksuelt på sikt når en tenner på begge kjønn.

Hvis jeg skulle ha tenkt på alt jeg potensielt ikke kan gi han, og alt han potensielt kan savne, så hadde jeg blitt gal. Og det gjelder helt uansett om han er bi eller hetro.

Gjest WhisperingWind
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis jeg skulle ha tenkt på alt jeg potensielt ikke kan gi han, og alt han potensielt kan savne, så hadde jeg blitt gal. Og det gjelder helt uansett om han er bi eller hetro.

Alle har lov å ha sine egne tanker og meninger. Ingen har rett eller feil.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jepp. Og man er helt klar over hvilket kjønn den man blir sammen med har. 

Anonymkode: 01ee6...cb9

Skrevet

For meg hadde det vært en dealbreaker om du ikke fortalte det tidlig - før vi hadde hatt sex.

Dette er en del av deg og den du er. Er du ærlig om det kan vi snakke om det. Holder du en så stor del av deg skjult, da hadde det blitt slutt når det kom frem senere - fordi tilliten ville vært brutt. Dette er en så grunnleggende side av deg selv, at om du ikke fortalte det veldig tidlig, så hadde jeg ikke kommet til å stole på deg igjen. Også fordi det viser lite respekt for den du dater å ikke være åpen om det, for da kan den du møter ikke ta et informert valg om hva den ønsker videre.

Anonymkode: 96735...e6c

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...