Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei venninne som skal flytte fra samboer. Hun skal bo hos foreldre en stund. Hun spurte om hun kunne lagre noe i kjelleren min. Først sa jeg at det ikke var plass. Men så stablet jeg esker mer i høyden så hun fikk plass til en del esker. Så spurte hun om hun også kunne sette ett skoskap der. Og det fikk hun. Nå er det kanskje fullt men plass midt på gulvet. I dag ringte hun og spurte om hun kunne sette inn en kommode der. Jeg vet ikke hva jeg skal svare. Vil jo ha litt plass å bevege meg på i tilfellet jeg må finne noe i kjelleren før hun har tatt sine ting. Skal jeg bare si nei? Hun vet jo at det er plass 

Anonymkode: 0b818...c5f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du sier nei..

Anonymkode: 8c574...a84

• Nyttig 1
Skrevet

Selvfølgelig kan du si nei.

• Nyttig 1
Skrevet

Det er bare å si nei, at den plassen som er igjen trenger du for å finne frem til dine egne ting.

• Nyttig 3
Skrevet

Si nei. Hun er utnyttende. Hun får leie lager eller fordele det litt, ikke fylle huset ditt med all sin drit.

Anonymkode: ef791...67d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hun gjør sånne ting ofte. F eks hun spørr om jeg kan kjøre henne på ikea. Og når vi er der så spørr hun om vi også kan dra innom der og der. Hun vet at hvis hun hadde spurt om det først, så hadde jeg sagt nei. Eller hun spørr om jeg kan hjelpe å bære en lett hylle ned i kjelleren, men når jeg kommer så er det flere ting som skal bæres ned i kjelleren. Hadde vært bedre om hun sa alt fra starten av 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hun gjør sånne ting ofte. F eks hun spørr om jeg kan kjøre henne på ikea. Og når vi er der så spørr hun om vi også kan dra innom der og der. Hun vet at hvis hun hadde spurt om det først, så hadde jeg sagt nei. Eller hun spørr om jeg kan hjelpe å bære en lett hylle ned i kjelleren, men når jeg kommer så er det flere ting som skal bæres ned i kjelleren. Hadde vært bedre om hun sa alt fra starten av 

Men hvorfor sier du ikke nei?

Anonymkode: 188f9...507

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde en slik venninne. Jeg trakk meg unna. I dag har vi ikke kontakt. Det hender fortsatt at hun tar kontakt, men da er det alltid fordi hun skal ha noe. Trekk deg unna denne venninnen. Gi henne en dato da hun må hente tingene sine. Du må stoppe henne, for hun klarer ikke stoppe selv.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men hvorfor sier du ikke nei?

Anonymkode: 188f9...507

Er ikke lett når jeg har sagt ja til noe men så blir det mer

Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker said:

Er ikke lett når jeg har sagt ja til noe men så blir det mer

Ikke si ja når du vet hun alltid slenger mere på, Einstein. Problem løst. 

Anonymkode: 55158...d25

• Nyttig 1
Skrevet

Da svarer du bare "beklager, nå er det fullt gitt. Jeg er nødt til å ha litt rom for å finne fram til ting jeg trenger der selv"

Enkelt og greit

• Nyttig 2
Skrevet

Det er så lett å sitte på sidelinjen og spørre hvorfor du ikke stopper henne.

Du har blitt offer for Normalization of deviance - Wikipedia

Men jeg har ikke noe annen løsning enn å si "nei, nå er det nok", jeg heller.

Anonymkode: 66049...0b3

• Liker 1
Skrevet

Beklager, men nå er det helt fult.

Anonymkode: caebe...f34

• Liker 1
Skrevet

Nei hadde jeg sagt. Det finnes muligheter å leie lager en plass. 

Anonymkode: 309a8...78b

• Liker 1
Skrevet

Det er hennes ansvar at hun spør mye. Det er ditt ansvar hva du svarer. 

Ta ansvar for deg selv og si nei.

Anonymkode: 30eb6...186

• Nyttig 1
Skrevet

Skal jeg ta betaling for å lagre tingene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...