Gå til innhold

Anbefal en fin grønnfarge til barnerom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min har lyst på grønt rom. Han er 6 år og har nå lyst på en litt mer voksen farge enn den babyblå han har nå. Rommet er litt mørkt, så ikke for mørk farge, men ikke pastell heller. Helst en litt støvete farge. Gulvet er i jotun Marakesh, sø gjerne noe som passer. 

tips? 

Anonymkode: 296a4...c6e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Støvete grønn, hva mener du med det? Grønt med grått i og mot det kalde (turkis)? Jeg tenker at kanskje soft mint eller minty breeze kunne fungert? Men kommer jo an på om du har bomull på karmer/lister, for disse lysere grønn/mint tonene går best til klassisk hvit. Av disse to så vil Minty Breeze i så fall fungere best. 

Anonymkode: e9f91...c7e

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Støvete grønn, hva mener du med det? Grønt med grått i og mot det kalde (turkis)? Jeg tenker at kanskje soft mint eller minty breeze kunne fungert? Men kommer jo an på om du har bomull på karmer/lister, for disse lysere grønn/mint tonene går best til klassisk hvit. Av disse to så vil Minty Breeze i så fall fungere best. 

Støvete, som i ikke en klar farge, slik som antique green (bare den er for mørk). Minty breeze er for blå, tenker en ren grønn farge. 

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Støvete, som i ikke en klar farge, slik som antique green (bare den er for mørk). Minty breeze er for blå, tenker en ren grønn farge. 

ts

Jeg syns Jotun laurbær er en fin farge. 

Anonymkode: 13b25...3f9

• Liker 1
Skrevet

Vi har Pale Linden og er veldig fornøyd med den. Lys grønn, ikke mot mint. 

Anonymkode: 361c1...93a

• Liker 4
Skrevet

Jeg elsker Pale Linden, har den på mitt rom, den er superfin.

Den heller litt mot pastell da, uten å være helt pastell. Men får litt barnerom-vibber av den faktisk.

Anonymkode: e24ba...a9d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Den likte jeg! 

ts

Skrevet

Jeg hadde tenkt å foreslå Laurbær, men den er jo gyllen og alt annet enn "støvete"..
En mer dempet variant er pale green. 

• Liker 1
Skrevet

Pale Linden er den fargen jeg er aller mest fornøyd med av fargene i huset mitt. Den er så frisk og rolig på samme tid. Nydelig grønnfarge. 

Anonymkode: 6f990...df3

• Liker 2
Skrevet

Krydderurt har vi på babyrommet. Nydelig farge 😍

Anonymkode: 17ba0...32d

Skrevet

Green harmony? 

Anonymkode: d3e55...e98

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Pale Linden er den fargen jeg er aller mest fornøyd med av fargene i huset mitt. Den er så frisk og rolig på samme tid. Nydelig grønnfarge. 

Anonymkode: 6f990...df3

Støtter denne! Elsker pale linden! Har også hatt et barnerom i minty breeze. Selv om fargen kanskje er litt 2018 og «oppbrukt» så synes jeg den er nydelig. 

Anonymkode: 54cde...331

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Den har vi på det ene gutterommet, den er fin. Men kanskje litt gul hvis de vil ha "støvete"? 

Skrevet

Vogngrønn 😀

Skrevet
Cezanne skrev (40 minutter siden):

Den har vi på det ene gutterommet, den er fin. Men kanskje litt gul hvis de vil ha "støvete"? 

Ja det er nok sant. 

Skrevet

Jeg tror vi har vårluft på barnerommet, det ble ihvertfall en veldig frisk grønnfarge.

Uansett vil jeg anbefale deg å ta en tur og skaffe fargeprøver, som du kan henge opp i det aktuelle rommet. Lyset spillet veldig stor rolle på hvordan farger oppleves.

Siden dette er rommet til et barn bør du velge ut et par alternativer du mener fungerer bra, og så la barnet ta det endelige valget. 

Anonymkode: 4762e...9e6

Skrevet

Laurbær er kjempefin! Hadde den på soverommet vårt tidligere. Har palmetto på et av barnerommene, den er også veldig fin! Ellers anbefaler jeg å dra til en fargehandler og se på det faktiske fargekartet, jotun lurer oss liksom til å velge mellom fem grønnfarger, når vi kan velge mellom tusen 😅

Skrevet

Laurbær oppleves støvete her, hvertfall. Har den og en litt mørkere en på ene barnerommet

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...