AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #1 Skrevet 28. januar 2024 Jeg er så sliten! Sover dårlig, men sover mye. I natt sov jeg i 11 timer. Var våken i nesten 2 timer og sov i 3 timer igjen. Nå har jeg vært våken i et kvarter og vil bare gå å sove igjen. Jeg er ikke direkte trøtt, jeg er bare sliten fysisk og psykisk. Følelsen er ikke den samme som når man sover for mye heller. Det er en annen type trøtthet, som om kropp og hode har stoppet helt opp. Jeg vil gjøre noe, men får det ikke til! Vaske gulv, spille spill, se tv eller lese en bok. Dagene blir så lange og tomme når jeg bare sover. Men jeg har ikke fokus eller energi til det. Jeg tenker alltid at i morgen blir det bedre, men det blir ikke bedre. Jeg kan ligge å stirre i veggen i timevis, for jeg får ikke til å fokusere på noe annet. De dagene jeg har tvunget meg selv til å ikke sove for mye. Eller de dagene hvor tankekjøret har forhindret meg i å sove. Så føler jeg akkurat det samme. Jeg får ikke den følelsen av å ha sovet for mye følelsen. De dagene jeg har vært våken, så får jeg heller ikke til å se TV eller fokusere, men jeg får heller ikke til å sove, men følelsen av å være konstant umettet av søvn og tom for energi er der. Det har tatt meg en halvtime å skrive dette, og nå er jeg helt tappet for energi. Er dette normalt, eller er det noe annet galt med meg? Anonymkode: d77f8...ecb 2
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #2 Skrevet 28. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg er så sliten! Sover dårlig, men sover mye. I natt sov jeg i 11 timer. Var våken i nesten 2 timer og sov i 3 timer igjen. Nå har jeg vært våken i et kvarter og vil bare gå å sove igjen. Jeg er ikke direkte trøtt, jeg er bare sliten fysisk og psykisk. Følelsen er ikke den samme som når man sover for mye heller. Det er en annen type trøtthet, som om kropp og hode har stoppet helt opp. Jeg vil gjøre noe, men får det ikke til! Vaske gulv, spille spill, se tv eller lese en bok. Dagene blir så lange og tomme når jeg bare sover. Men jeg har ikke fokus eller energi til det. Jeg tenker alltid at i morgen blir det bedre, men det blir ikke bedre. Jeg kan ligge å stirre i veggen i timevis, for jeg får ikke til å fokusere på noe annet. De dagene jeg har tvunget meg selv til å ikke sove for mye. Eller de dagene hvor tankekjøret har forhindret meg i å sove. Så føler jeg akkurat det samme. Jeg får ikke den følelsen av å ha sovet for mye følelsen. De dagene jeg har vært våken, så får jeg heller ikke til å se TV eller fokusere, men jeg får heller ikke til å sove, men følelsen av å være konstant umettet av søvn og tom for energi er der. Det har tatt meg en halvtime å skrive dette, og nå er jeg helt tappet for energi. Er dette normalt, eller er det noe annet galt med meg? Anonymkode: d77f8...ecb Jeg ville gått til legen og tatt blodprøver for jernlagre, d-vitaminer og alt mulig sånt for å utelukke at det kan påvirke negativt på det andre du sliter med. Anonymkode: a9211...1b7
Kalevala Skrevet 29. januar 2024 #4 Skrevet 29. januar 2024 Ja, det er normalt. Mange blir overrasket over hvor fysisk depresjon arter seg. De fleste ser for seg mørke tanker, men de kroppslige symptomene kan være helt invalidiserende. Hvor lenge har du hatt det sånn? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå