AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #1 Del Skrevet 28. januar 2024 Julaften laget legen en Facebook profil om til minneside, siden det var avdødes ønske at jeg gjorde. Fylte ut et skjema med informasjon fb etterspurte, og minutter etterpå ble fb profilen gjort om til minneside der det står :"Til minne om xxxx". Problemet er at jeg ikke får administrert den, siden det ikke står ordet "administrator" under profilbildet av avdøde, slik fb skriver på sine info sider at det skal gjøre. Når det står "administrator" under profilbildet av avdøde, kan jeg trykke på det for å komme inn på avdødes minneside for å åpne opp siden for at både jeg og andre kan skrive. Facebook har ikke kundeservice så jeg får ikke kommet i kontakt med de. Hjelp! Anonymkode: d64dc...6b4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #2 Del Skrevet 28. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Julaften laget legen en Facebook profil om til minneside, siden det var avdødes ønske at jeg gjorde. Fylte ut et skjema med informasjon fb etterspurte, og minutter etterpå ble fb profilen gjort om til minneside der det står :"Til minne om xxxx". Problemet er at jeg ikke får administrert den, siden det ikke står ordet "administrator" under profilbildet av avdøde, slik fb skriver på sine info sider at det skal gjøre. Når det står "administrator" under profilbildet av avdøde, kan jeg trykke på det for å komme inn på avdødes minneside for å åpne opp siden for at både jeg og andre kan skrive. Facebook har ikke kundeservice så jeg får ikke kommet i kontakt med de. Hjelp! Anonymkode: d64dc...6b4 Korr : Ikke legen, men jeg Ts Anonymkode: d64dc...6b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 28. januar 2024 #3 Del Skrevet 28. januar 2024 Hadde den avdøde ønske om at du skulle være administrator? Tror man må legge inn ønsket administrator selv (mens man fremdeles lever) og mulig personen ikke gjorde dette? En god venninne har iallefall lagt inn meg som «forvalter» av kontoen hennes dersom noe skulle skje…. Men nå gjetter jeg litt her altså. Kondolerer så mye ❤️ 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #4 Del Skrevet 28. januar 2024 Sirah skrev (1 time siden): Hadde den avdøde ønske om at du skulle være administrator? Tror man må legge inn ønsket administrator selv (mens man fremdeles lever) og mulig personen ikke gjorde dette? En god venninne har iallefall lagt inn meg som «forvalter» av kontoen hennes dersom noe skulle skje…. Men nå gjetter jeg litt her altså. Kondolerer så mye ❤️ Han ønsket at jeg skulle ordne fb siden hans til en minneside, men han visste ikke hva som måtte ordnes. Jeg leste inne på Facebook at navnet til administrator må stå i testamentet, men har hørt at det ikke er nødvendig, og at folk har gjort det samme som meg, og at tilgangen til minnesiden har ordnet seg med en gang minneside var laget. Dette med minneside var et veldig sterkt ønske fra avdøde fordi han var redd for å bli glemt, så det plager meg mye at jeg ikke har klart å ordne det siden det er over 3 måneder siden avdøde gikk bort. Ts Anonymkode: d64dc...6b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoia Skrevet 28. januar 2024 #5 Del Skrevet 28. januar 2024 Hva slags profil er det der nå da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #6 Del Skrevet 28. januar 2024 Hoia skrev (14 minutter siden): Hva slags profil er det der nå da? Avdødes profil men som har blitt låst slik at ingen kan skrive noe der, og så står det "til minne om xxxx" over profilbildet. Ts Anonymkode: d64dc...6b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 28. januar 2024 #7 Del Skrevet 28. januar 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Han ønsket at jeg skulle ordne fb siden hans til en minneside, men han visste ikke hva som måtte ordnes. Jeg leste inne på Facebook at navnet til administrator må stå i testamentet, men har hørt at det ikke er nødvendig, og at folk har gjort det samme som meg, og at tilgangen til minnesiden har ordnet seg med en gang minneside var laget. Dette med minneside var et veldig sterkt ønske fra avdøde fordi han var redd for å bli glemt, så det plager meg mye at jeg ikke har klart å ordne det siden det er over 3 måneder siden avdøde gikk bort. Ts Anonymkode: d64dc...6b4 Jeg tror som sagt avdøde måtte ha lagt deg til før han gikk bort, men skal ikke være skråsikker på at dette stemmer. Vet bare at Facebook har veldig strenge rutiner på dette. Håper virkelig at jeg tar feil og at du får ordnet det slik han ønsket ❤️ 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 30. januar 2024 #8 Del Skrevet 30. januar 2024 (endret) Tråden er ryddet for avsporing. Rhodiola, adm. Endret 30. januar 2024 av Rhodiola etterfølgende innlegg ble slettet for avsporing den 30.01.2024 kl. 10:49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #9 Del Skrevet 30. januar 2024 Klart dette må ordnes med skjema på FB før vedkommende dør. Ellers kunne jo hvem som helst opprettet minnesider for hvem man ville da! Anonymkode: 3dd5f...816 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #10 Del Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Klart dette må ordnes med skjema på FB før vedkommende dør. Ellers kunne jo hvem som helst opprettet minnesider for hvem man ville da! Anonymkode: 3dd5f...816 Har snakket med en enkemann som er administrator av sin avdøde kones minneside, og det var ikke avklart før hun døde. ts Anonymkode: d64dc...6b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #11 Del Skrevet 30. januar 2024 Det står på FB hjelpesider at minnekonto uten minnekontoforvalter ikke kan endres. Er du minnekontoforvalter så skal du ha tilgang etter hva jeg forstår. Anonymkode: 75eb3...de8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #12 Del Skrevet 30. januar 2024 https://nb-no.facebook.com/help/1568013990080948 Om minnekontoforvalter - FB hjelpesider Anonymkode: 75eb3...de8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #13 Del Skrevet 30. januar 2024 https://nb-no.facebook.com/help/764712286927215/?helpref=related_articles Hvordan legge til en minnekontoforvalter i en facebookprofil som er omgjort til minnekonto. Litt strenge regler ser jeg. Anonymkode: 75eb3...de8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #14 Del Skrevet 30. januar 2024 https://nb-no.facebook.com/help/275013292838654/?helpref=hc_fnav For å administrere kontoen til avdød person Anonymkode: 75eb3...de8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #15 Del Skrevet 30. januar 2024 https://nb-no.facebook.com/help/828408313868251?helpref=about_content Ser det er et skjema på siden man kan fylle ut hvis man har spørsmål ser det ut til. Er selv ikke på FB men det er det det står der. Anonymkode: 75eb3...de8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #16 Del Skrevet 30. januar 2024 Vær obs på at når du er minnekonto-forvalter, så er det ikke mye du får administrere. Man får forandre profilbilde, men får ikke slette tidligere bilder. Jeg la til et bilde fra mobilen min ved en feil, og det ligger der nå på minnesiden til den avdøde til evig tid. Fikk jo lagt til et nytt bilde, men det andre feil-bildet ligger jo bakom. Anonymkode: a91a1...3c3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #17 Del Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): https://nb-no.facebook.com/help/275013292838654/?helpref=hc_fnav For å administrere kontoen til avdød person Anonymkode: 75eb3...de8 Jeg har prøvd å gjøre det som står der, men minnesiden mangler ordet "administrator" som skal stå under profilbildet av avdøde, og da kommer jeg ikke videre. Ts Anonymkode: d64dc...6b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoia Skrevet 30. januar 2024 #18 Del Skrevet 30. januar 2024 Jeg har ikke vært på Facebook på over ti år, jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #19 Del Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Har snakket med en enkemann som er administrator av sin avdøde kones minneside, og det var ikke avklart før hun døde. ts Anonymkode: d64dc...6b4 Mest sannsynlig har hun da krysset av han som minnekontoforvalter før hun døde. Dette er noe hun kunne gjort nesten uten å tenke over det, og for mange år siden, og uten å informere han om det. Er man oppnevnt som minnekontoforvalter får man tilgang med én gang kontoen blir omgjort til minnekonto. Hvis du ikke har tilgang til administrator-knappen, så er du ikke minnekontoforvalter. Da er du besøkende på minnesiden som alle andre. For å få tilgang må du nok gå gjennom stegene i linken fra innlegg #13. Det ser veldig tungvint ut dessverre.. Anonymkode: a91a1...3c3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå