Gå til innhold

Hvilke diagnoser har du som er i full jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Man har bare et liv og det er mer i livet enn jobb. Det er vondt å hver eneste ettermiddag bare orke å sitte i en stol og ikke orke noe husarbeid. Dvs at man sitter med et hus som forfaller og ikke orker å ta vare på hverken det eller seg selv. Er DET livskvalitet? Nope! Alle har rett til å lage sin egen lykke. 

Anonymkode: c8d55...980

Jeg byttet jobb da jeg hadde det sånn. 

Anonymkode: 06299...080

• Liker 3
Skrevet

Prolaps som kommer og går. Stressmage. Angst. OCD. Autisme.

100% jobb, men sliten.

Anonymkode: 20189...a98

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så flink liten arbeidsmaur du er! Sånne arbeidsmaur vil kapitalismen ha :bolledeig:

Anonymkode: 633b8...657

Noen må jo være flink arbeidsmaur for at dine likesinnede skal ha mat på bordet og tilgang til KG.

Anonymkode: 59737...446

• Liker 3
  • Nyttig 8
Skrevet

Angst, polynevropati og Chrons. 100% jobb. Jeg er totalt utslitt etter jobb, men kunne aldri vært uføretrygdet. 

Anonymkode: c62de...e8f

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Angst, polynevropati og Chrons. 100% jobb. Jeg er totalt utslitt etter jobb, men kunne aldri vært uføretrygdet. 

Man blir faktisk ikke uføretrygdet fordi man er utslitt etter jobb da. 

Anonymkode: ec3b6...e6a

Skrevet

Blir så oppgitt når jeg vet folk er uføre pga diagnoser dere har nevnt, og dere er i 85-100% jobb. Da lurer jeg på hvordan de fikk innvilget det. All honør til dere.

Anonymkode: 80b2b...a34

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Blir så oppgitt når jeg vet folk er uføre pga diagnoser dere har nevnt, og dere er i 85-100% jobb. Da lurer jeg på hvordan de fikk innvilget det. All honør til dere.

Blir så oppgitt når folk ikke forstår grunnleggende ting som at alle diagnoser har forskjellige alvorlighetsgrader/omfang, og at man også kan ha tilleggsdiagnoser andre ikke er kjent med som også påvirker. 

Anonymkode: ec3b6...e6a

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Adhd, depresjon, «diffuse plager» og utmattelse. Fysisk og psykisk vold i oppveksten, udiagnostisert adhd frem til godt voksen alder, kronisk kyssesyke, skade i kne, diverse problemer med kroppen. Jobber fullt, men har i perioder ikke overskudd til noe særlig mer enn det.

Anonymkode: 305c5...a96

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Noen må jo være flink arbeidsmaur for at dine likesinnede skal ha mat på bordet og tilgang til KG.

Njaaa. Man kunne hatt engasjement for borgerlønn, et nytt politisk system el lign. Men klart når man sliter seg ut på å være en lydig arbeidsmaur orker ikke folk å tenke på sånt,  vøtt.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Njaaa. Man kunne hatt engasjement for borgerlønn, et nytt politisk system el lign. Men klart når man sliter seg ut på å være en lydig arbeidsmaur orker ikke folk å tenke på sånt,  vøtt.

Vi har ikke tid til sånt engasjement siden vi må jobbe enda mer for å forsørge dere andre. Snart blir vel pensjonsalderen økt til 85 år for å sikre at dere har tak over hode.

• Liker 8
Skrevet

Har PCOS og IBS, samt slitt med angst og depresjon i mange år, men er blitt mye bedre nå. Er i 100% full jobb

Anonymkode: db34b...2b9

• Liker 1
Skrevet (endret)

Bare selvdiagnostisering, men jeg har nok en mild grad av sosial angst, generell angst og dystymi (lett depresjon). Hvis jeg skulle gitt meg selv merkelapper.

Jeg takler ikke stress og høye lyder. Om det betyr at jeg er på autismespekteret vet jeg ikke. Føler at noe stemmer, men andre ting ikke. Sliter med migrene.

Jeg orker å stå i jobb, såvidt, men tror ikke jeg fungerer 100 %. Har en jobb hvor det er lett å komme seg unna og hvor jobben man gjør ikke er så målbar. Jeg er virkelig ikke flink i jobben, men selvfølgelig så får jeg skryt som jeg på ingen måte tar til meg. Jeg har selvinnsikt og vet at andre fungerer bedre enn meg og er flinkere.

Endret av DelvisPresley
Skrevet

Leddgikt, fibromyalgi med mange symptomer som blandt annet ibs og utmattelse. Nakkeprolaps, av og på med depresjon. 

Jobber som sykepleier i tre delt turnus og jeg har barn. 

Anonymkode: 02cb3...f90

• Hjerte 1
Skrevet

UPF, panikkangst, tidvis depresjon, skoliose.

Jobber 100%. Har vært sykemeldt i perioder.

Anonymkode: dc370...b7d

• Liker 1
Skrevet

Jeg har fibromyalgi, astma, migrene og adhd, samt perioder med depresjon. 

Jeg er i full jobb. Åpner faktisk ny bedrift nå den 1 Februar. Så da blir det mer enn 100% noen måneder. 

Anonymkode: 0be1d...3fe

• Liker 3
  • Hjerte 1
Annonse
Skrevet

Jeg er døv på et øre, har diabetes, fibromyalgi, hypertensjon, kronisk migrene, søvnproblemer og tidvis angst. Har også rastløse ben, d-vit mangel, kronisk jernmangel pga enorme blødninger ved menstruasjon, prolaps i hofte og nakke pluss slitasjesmerter i armene/skulder. Nei, det er ikke noe lett å stå i jobb, men å være hjemme er døden for meg. Jeg blir ikke noe bedre av det - tvert imot. Angsten tar meg hvis jeg går hjemme og suller uten mål og mening. Dessuten er det mye lettere nå enn da jeg gikk i full jobb og hadde 4 barn og 1 hund. Nå har vi ett «barn» boende hjemme. Ser dette høres voldsomt ut, men er egentlig ikke så gale når jeg vet at det ikke blir bedre. Tror nok også jeg klarer å stå i jobb fordi jeg har en jobb jeg styrer alt selv, har eget kontor og finner roen mens jeg jobber. Har full forståelse at ikke alle orker det jeg gjør, og vet ikke hvor mange flere år kroppen mi. tåler dette. Problemet mitt er meg, og at jeg ikke «klarer å være syk». Møter nok den berømte veggen på et eller annet tidspunkt. Er 51 år. Føler meg ikke bedre enn andre fordi om jeg jobber, bare så det er sagt! Her er det et ekstragir som tikker inn pga angst for å være alene hjemme på dagtid pga sykdomsangst. Pga denne angsten holder jeg meg i aktivitet «24/7». ☹️

Anonymkode: 8a468...679

• Hjerte 4
Skrevet

Kompleks ptsd (relasjonstraumer). 

Anonymkode: 6ef88...80d

• Hjerte 2
Skrevet

Jeg har SDS (Symptom Deficiency Syndrome). Jeg gikk lenge i jobb uten noen diagnose og det var veldig belastende. Derfor ble jeg glad da fastlegen satte diagnosen SDS. Nå har jeg endelig en diagnose, sånn at jeg også kan vurderes for AAP. Men foreløpig klorer jeg meg oppofrende fast til jobben min.🤗

Kilde: "Diagnosegaloppen - Nei, du er ikke syk. Vi har bare fått sykt mange diagnoser.

Anonymkode: 7b39e...462

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har SDS (Symptom Deficiency Syndrome). Jeg gikk lenge i jobb uten noen diagnose og det var veldig belastende. Derfor ble jeg glad da fastlegen satte diagnosen SDS. Nå har jeg endelig en diagnose, sånn at jeg også kan vurderes for AAP. Men foreløpig klorer jeg meg oppofrende fast til jobben min.🤗

Kilde: "Diagnosegaloppen - Nei, du er ikke syk. Vi har bare fått sykt mange diagnoser.

Anonymkode: 7b39e...462

Dette er jo fullt kurerbart, så skjønner ikke hvorfor du skal vurderes for AAP? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Vil bare si det i min diagnosegruppe er variasjonen på funksjon enorm. Noen sitter i rullestol og klarer ikke å gå og må ha hjemmesykepleie flere ganger i døgnet, noen av oss klarer å jobbe. Altså diagnoser sier lite om funksjon, og det er litt rart å må forklare dette til en voksen person?

Anonymkode: 52431...2b0

• Liker 5
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...