AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #61 Del Skrevet 28. januar 2024 Fibromyalgi, IBS, blødende magesår, nakkeskade og 8 prolapser i ryggen etter en rideulykke og konstant hodepine etter brudd på hodeskallen i den samme ulykken. Jobber 100 % i en lederstilling. Anonymkode: b7e92...c7e 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #62 Del Skrevet 28. januar 2024 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Fatter du ikke at man gidder? Kan man velge, altså? Er det her forskjellen mellom oss ligger? Har selv astma, generalisert angstlidelse, ocd, ibs, migrene, og sliter tidvis med depresjoner. Jobber 100%. Har i dag en jobb som jeg klarer å balansere med diagnosene. Tidligere jobbet jeg deltid i mange år. Anonymkode: 30e9c...5e0 Mange har et valg. Et valg mellom å ikke ha livskvalitet, ikke ha krefter igjen til familie og ting på hjemmebane, et valg om å ha vondt og vanskelig hele dagen på jobb. Jeg sier ikke alle ha et valg men noen greier å finne motivasjonen eller velger å gi alt på jobb og ikke ha så mye liv ellers. Anonymkode: c8d55...980 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #63 Del Skrevet 28. januar 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg har ikke annet valg enn å jobbe. Er ikke millionær. Uføretrygd frister ikke, får heller dø å jobb. Anonymkode: ae634...4d8 Da har du tatt et valg da. For meg er livskvalitet vikigere enn penger Anonymkode: c8d55...980 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #64 Del Skrevet 28. januar 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Mange sykdommer merker man ikke hvis man tar medisiner, holder seg i bevegelse eller har et kosthold som holder sykdommen i sjakk. Andre lidelser er det ikke medisiner eller behandlinger for, og da ender man utenfor arbeidslivet og ofte det sosiale livet i tillegg. Det verste man gjør er å sammenligne! Anonymkode: 442cf...65e og så kommer det an på hva slags jobb man har. Så sammenligninger blir bare idiotiske. Anonymkode: c8d55...980 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #65 Del Skrevet 28. januar 2024 Jeg har jobbet fra jeg var 18 år, ofte mer enn full stilling. Har jobbet ved siden av utdanning og høgskolestudier. Helt til det smalt veldig kraftig som 48 år gammel. Jeg har hatt to kreftdiagnoser, depresjon, angst, en drøss andre plager, men jobbet på. Nå har jeg kommet på sporet av rett diagnose, ADHD.. Kanskje kan jeg komme tilbake i jobb en dag, men inntil videre sier kroppen nei både fysisk og psykisk. Anonymkode: a69ea...87b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #66 Del Skrevet 28. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): og så kommer det an på hva slags jobb man har. Så sammenligninger blir bare idiotiske. Anonymkode: c8d55...980 Man bør jo ikke kunne bli ufør fordi man er i "feil" jobb, da. Prøver man ikke ut arbeid før uføretrygd innvilges lenger? Trodde det ikke fantes jobb å stå i for de som er ufør, jeg... Anonymkode: 30e9c...5e0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #67 Del Skrevet 28. januar 2024 Jeg har bindevevsykdom, alvorlig komplisert allergi, kronisk migrene, hjertesykdom, ibs, bipolar 2, har 2 prolaps i ryggen. Jobber gjør jeg, legene og psykologene jobber med å få litt hjernekapasitet inn slik at jeg begynner å ta det med ro for nå begynner kroppen for alvor å si ifra hvor dum jeg har vært. Så planen nå er ikke tilbake i full jobb, for etter 20 år å tro at det fungerer å bare kjøre på så tok jeg feil . Anonymkode: 52431...2b0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #68 Del Skrevet 28. januar 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Da har du tatt et valg da. For meg er livskvalitet vikigere enn penger Anonymkode: c8d55...980 Tatt et valg... Man kan faktisk velge å ikke jobbe, altså? Livskvalitet er for øvrig en subjektiv følelse, og for mange vil penger være en viktig faktor. Anonymkode: 30e9c...5e0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #69 Del Skrevet 28. januar 2024 100% frisk, ingen diagnoser. Men jeg har jobbet meg igjennom PTSD og OCD og blitt frisk gjennom terapi gjennom mangfoldige år. Jobber 100% Anonymkode: f3fef...86a 1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #70 Del Skrevet 28. januar 2024 Adhd, generalisert angstlidelse. Har også hatt både alvorlig og moderat depresjon. Men jeg fungerer bedre i jobb enn uten. De fleste uføre gjør jo ikke akkurat det eller blir verre var det. Arbeidsevne har jeg mye av, og arbeidslivet gir rutiner i til et kaotisk liv. Nå er jo heller ikke dette reget som tunge psykiske lidelser, og adhd er vel ikke engang en psykisk lidelse. Anonymkode: 6b3d6...b94 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #71 Del Skrevet 28. januar 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Man bør jo ikke kunne bli ufør fordi man er i "feil" jobb, da. Prøver man ikke ut arbeid før uføretrygd innvilges lenger? Trodde det ikke fantes jobb å stå i for de som er ufør, jeg... Anonymkode: 30e9c...5e0 Feil jobb er vel rart å si da, man har jo valgt et yrke da og av og til får man sykdom og plager som ikke funker sammen med den jobben. Anonymkode: c8d55...980 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #72 Del Skrevet 28. januar 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Tatt et valg... Man kan faktisk velge å ikke jobbe, altså? Livskvalitet er for øvrig en subjektiv følelse, og for mange vil penger være en viktig faktor. Anonymkode: 30e9c...5e0 Jeg er klar over det, men man tar hele tiden valg. Jeg er i jobb men den dagen helsa ikke holder mer så slutter jeg for å kunne få en helse jeg kan leve av. Pengene kommer for MEG, i andre rekke. Velger man at pengene skal styre livet så har man også gjort et valg. OG jeg lever på ingen måte et luksusliv men et godt liv. Anonymkode: c8d55...980 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #73 Del Skrevet 28. januar 2024 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Du er ikke syk en plass! 😅 Anonymkode: 93d24...1e1 Nei, helt enig 😁 Jeg føler meg på ingen måte syk, for jeg er ikke syk. Men det var mitt svar på spørsmålet, det er jo diagnosene jeg har, og jeg er i full jobb!🙂 Ikke alle diagnoser reduserer livskvaliteten (selv om hemorider jo er jækla vondt mens det står på, da, har heldigvis hev/senk-pult på jobb så jeg slipper å sitte så mye de dagene🤣) Anonymkode: dd215...c2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #74 Del Skrevet 28. januar 2024 17 minutter siden, AnonymBruker said: Man bør jo ikke kunne bli ufør fordi man er i "feil" jobb, da. Prøver man ikke ut arbeid før uføretrygd innvilges lenger? Trodde det ikke fantes jobb å stå i for de som er ufør, jeg... Anonymkode: 30e9c...5e0 Selvsagt får man ikke trygd med bakgrunn i "feil jobb". Anonymkode: ec3b6...e6a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #75 Del Skrevet 28. januar 2024 39 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har ikke annet valg enn å jobbe. Er ikke millionær. Uføretrygd frister ikke, får heller dø å jobb. Anonymkode: ae634...4d8 Så du tenker at uføretrygdede er millionærer? Anonymkode: ec3b6...e6a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #76 Del Skrevet 28. januar 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg er klar over det, men man tar hele tiden valg. Jeg er i jobb men den dagen helsa ikke holder mer så slutter jeg for å kunne få en helse jeg kan leve av. Pengene kommer for MEG, i andre rekke. Velger man at pengene skal styre livet så har man også gjort et valg. OG jeg lever på ingen måte et luksusliv men et godt liv. Anonymkode: c8d55...980 Men vi har faktisk ansvar for å forsørge oss selv. Uføretrygd er for de som overhodet ikke kan forsørge seg selv. At enkelte ønsker å prioritere familie og en hverdag med mer fritid og overskudd over det å jobbe burde ikke være en mulighet. Anonymkode: 30e9c...5e0 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #77 Del Skrevet 28. januar 2024 Kronisk utmattet og IBS. Før jeg fikk barn lå jeg på sofaen fra jeg kom fra jobb til jeg skulle legge meg. Nå legger jeg meg når barna legger seg. Har heldigvis en rolig jobb så da går det fint. Anonymkode: 7a19b...796 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #78 Del Skrevet 28. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men vi har faktisk ansvar for å forsørge oss selv. Uføretrygd er for de som overhodet ikke kan forsørge seg selv. At enkelte ønsker å prioritere familie og en hverdag med mer fritid og overskudd over det å jobbe burde ikke være en mulighet. Anonymkode: 30e9c...5e0 Man har bare et liv og det er mer i livet enn jobb. Det er vondt å hver eneste ettermiddag bare orke å sitte i en stol og ikke orke noe husarbeid. Dvs at man sitter med et hus som forfaller og ikke orker å ta vare på hverken det eller seg selv. Er DET livskvalitet? Nope! Alle har rett til å lage sin egen lykke. Anonymkode: c8d55...980 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #79 Del Skrevet 28. januar 2024 Angst, personlighetsforstyrrelse, ptsd og kronisk isjias. Anonymkode: 59737...446 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #80 Del Skrevet 28. januar 2024 Jeg har en del helseutfordringer fysisk, men er i full jobb. Jobb er en viktig arena for meg både når det gjelder mestring av oppgaver og sosialt sett. Jeg hadde ikke opplevd noen økt livskvalitet ved å bare være hjemme. Anonymkode: 5dc27...805 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå