AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #201 Del Skrevet 1. februar 2024 Når uføre blir et "valg" som man kan velge for å få best mulig livskvalitet så er samfunnet virkelig gått til helvete. Det bør handle om siste mulige utvei. Alle jeg jobber med, spesielt de som er litt oppi årene har diverse kroniske sykdommer. Kollegaen min som nylig døde av kreft 😥 jobbet gjennom behandling helt til hun var i pallativ fase. Jeg har selv: Leddgikt (er kun sykemeldt når det rammer øynene, uveitt, da ser jeg jo ingenting), Diverse angstproblematikk (som har bedret seg av behandling) Jeg vet at dette er et uføre-forum, men det må virkelig være rom for slike tråder uten at dere roper krenking og håning. Å bli provosert av folk med sykdommer som er i jobb er fullstendig patetisk. Anonymkode: bf062...102 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #202 Del Skrevet 1. februar 2024 Crohns - relativt mild form. Anonymkode: 23e95...a86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #203 Del Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 28.1.2024 den 15.35): Enig. Er det en tråd for å fremme hvor flinke de er til å jobbe selvom de er syke? Anonymkode: d9b2e...1fc Er ikke det litt forfriskende da? Ser jo knapt annet enn folk med diagnoser som skryter av at de er trygda og later som om de har det så fælt. ME-folk er blant de verste her, de hetser jo til og med leger og forskere som kommer med forslag til behandling! Nei, de insiterer på å være «syke» for jobbe vil de ikke. Skulle så ønske de ble tatt fra trygd og endelig måtte stå opp av senga som oss andre. Folk som virkelig er syke er noe annet, men det gjelder ikke late folk som har fantasisykdommen ME. Anonymkode: a962e...9d8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #204 Del Skrevet 1. februar 2024 On 1/28/2024 at 4:16 PM, AnonymBruker said: Det er ikke noe jeg beundrer når noen gjør seg til en helgen og er "flinke" og jobber tross sykdom. Du skader bare deg selv og jeg fatter ikke at du gidder. Når hver dag er bare vond, hvilken livskvalitet har du da? Anonymkode: c8d55...980 Er ikke sikkert alle blir bedre av å ikke jobbe (?) Anonymkode: 3d599...405 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silvia515 Skrevet 1. februar 2024 #205 Del Skrevet 1. februar 2024 Jeg lever med IBD og påfølgende kroniske sykdommer. Kjipt, men klarer meg fint så lenge jeg ikke stresser eller spiser ultraprosessert mat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #206 Del Skrevet 1. februar 2024 On 1/28/2024 at 4:16 PM, AnonymBruker said: Det er ikke noe jeg beundrer når noen gjør seg til en helgen og er "flinke" og jobber tross sykdom. Du skader bare deg selv og jeg fatter ikke at du gidder. Når hver dag er bare vond, hvilken livskvalitet har du da? Anonymkode: c8d55...980 Hvorfor kan man ikke beundre de som finner det meningsfylt å jobbe på tross av sykdom eller lidelser? Hvis man klarer det uten å risikere sin livskvalitet, så bør vi vel være takknemlig som gjør nettopp det og bidrar til velferden! Kudos til alle som klarer å jobbe! 👏 Anonymkode: 76834...047 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #207 Del Skrevet 2. februar 2024 Jeg har adhd, kpstd, depresjon, sosial angst og ibs jobber 100% men jeg er jo ikke syk, jeg har en kropp som er velfungerende, nå er jo det sånn at for meg kan jeg bli mer «syk» av å ikke jobbe. Men ja med disse tingene i hodet er det krevende å jobbe. Men det tror jeg det er for de aller fleste. Alle har sine ting å styre med, med eller uten diagnose. Sikkert mange som har diagnose uten å vite det også. På toppen av diagnoser spiller jo andre ting inn også, personlighet, oppvekst, og tilknytning , erfaringer og livet man har levd, alt det er med på å forme oss forskjellig. og også hvem man har i livet, om man har støtte osv. vi er jo så forskjellige, jeg blir veldig inspirert av å lese dette, jeg trodde ikke så mange hadde så mye greier, tenker at vi er normale hele gjengen. motiverende og se så mange stå på, all Kreds til de som jobber ☺️ og mange har ikke det valget og må dessverre si stopp, det er ingen tror jeg som VIL være ufør, er vel ikke akkurat best utbetalt der. Så all kreds til de som klarer å si stopp og tar vare på seg selv 😊 jeg tenker at ingen burde ta seg nær at noen skryter litt av seg selv, vi trenger alle det, uten at det betyr at vi ser ned på andre. -kvinne 40 stå på i livet 💚 Anonymkode: 3d599...405 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #208 Del Skrevet 2. februar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har adhd, kpstd, depresjon, sosial angst og ibs jobber 100% men jeg er jo ikke syk, jeg har en kropp som er velfungerende, nå er jo det sånn at for meg kan jeg bli mer «syk» av å ikke jobbe. Men ja med disse tingene i hodet er det krevende å jobbe. Men det tror jeg det er for de aller fleste. Alle har sine ting å styre med, med eller uten diagnose. Sikkert mange som har diagnose uten å vite det også. På toppen av diagnoser spiller jo andre ting inn også, personlighet, oppvekst, og tilknytning , erfaringer og livet man har levd, alt det er med på å forme oss forskjellig. og også hvem man har i livet, om man har støtte osv. vi er jo så forskjellige, jeg blir veldig inspirert av å lese dette, jeg trodde ikke så mange hadde så mye greier, tenker at vi er normale hele gjengen. motiverende og se så mange stå på, all Kreds til de som jobber ☺️ og mange har ikke det valget og må dessverre si stopp, det er ingen tror jeg som VIL være ufør, er vel ikke akkurat best utbetalt der. Så all kreds til de som klarer å si stopp og tar vare på seg selv 😊 jeg tenker at ingen burde ta seg nær at noen skryter litt av seg selv, vi trenger alle det, uten at det betyr at vi ser ned på andre. -kvinne 40 stå på i livet 💚 Anonymkode: 3d599...405 Så fint skrevet. Og godt jobbet! Jeg sliter selv med kptsd og medfølgende psykiske og fysiske vansker, blant annet mye fatigue. Forstår det slik at du ikke har det. Jeg ønsker også å greie å jobbe og bare ville spørre raskt om du har noen spesielle grep eller ting som har hjulpet deg håndtere disse tingene og være mindre plaget så du greier å jobbe? Anonymkode: ca0f3...2b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #209 Del Skrevet 2. februar 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Det står jo skrevet, hvorfor hen mener det gjør tråden viktig. Le, så slipper du å spørre om noe som allerede er sagt Anonymkode: 6621b...fe7 Jeg ler, men ser fortsatt ikke at det har noen betydning. Anonymkode: 4e46f...c2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #210 Del Skrevet 2. februar 2024 20 hours ago, AnonymBruker said: Så fint skrevet. Og godt jobbet! Jeg sliter selv med kptsd og medfølgende psykiske og fysiske vansker, blant annet mye fatigue. Forstår det slik at du ikke har det. Jeg ønsker også å greie å jobbe og bare ville spørre raskt om du har noen spesielle grep eller ting som har hjulpet deg håndtere disse tingene og være mindre plaget så du greier å jobbe? Anonymkode: ca0f3...2b5 Jeg tror ofte det som hjelper meg er å akseptere i meg selv at det er sånn, la det få lov å være slik/ ha det slik. At en finner en ro i det på en måte. og så er jeg flink til å gå inn i en rolle på jobb, å maskere har jeg lært godt fra adhd’en min. Men det kan tenkes litt som skuespill, du tar rollen som det du jobber med og «later» som du er den beste av deg selv. Av og til har det til og med positiv utfall, som om jeg ble motivert av meg selv, altså karakteren jeg spilte. andre dager er ikke sånn, men sånn er det, opp og ned. Anonymkode: 3d599...405 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå