AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #1 Skrevet 28. januar 2024 Når menn sier det er vanskeligere for dem i dating i dag, er det egentlig det? Eller er saken rett og slett den at verden begynner å gå tom for seriøse kandidater? Anonymkode: 6b491...5f7
Tvist Skrevet 28. januar 2024 #2 Skrevet 28. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Når menn sier det er vanskeligere for dem i dating i dag, er det egentlig det? Eller er saken rett og slett den at verden begynner å gå tom for seriøse kandidater? Anonymkode: 6b491...5f7 Gå tom? Det har vel aldri vært flere mennesker i verden. Og heller ikke flere single i Norge. 4 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #3 Skrevet 28. januar 2024 Verden går ikke tom for serriøse kandidater. Menn anerkjenner at å gå på date med noen som ikke liker deg, eller ha sex med noen som ikke liker deg er bedre enn å ikke gå på date eller ikke ha sex. Men jeg vet ikke om det er vanskeligere for noen sliter ikke, selv om de er en normal fyr. Hvem vet? Jeg har sett menn som sliter og tenkt at jeg forstår hvorfor. Å det handler om personlighet og logikk, og at de prøver seg på kvinner som typisk forelsker seg i andre typer menn enn dem. Anonymkode: 7c4e1...85d 2
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #4 Skrevet 28. januar 2024 Dating var ikke et fenomen før. Man var sosial, ble kjent med folk og ble sammen (forlovet enda lenger tilbake i tid). Menn står fritt til å bruke denne fremgangsmåten. At de heller går for dette dating-opplegget er derers valg. Anonymkode: 15fd1...ef2 4 7
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #5 Skrevet 28. januar 2024 Jeg er overbevist om at folk er mer useriøse i dag enn det de var 20+ år siden. Nå har de fleste en bisarr fokus på casual sex og kortvarige flings Anonymkode: 1b022...c84 11 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #6 Skrevet 28. januar 2024 Min opplevelse da jeg var 20 og singel for 20 år siden, var at menn ofte valgte penere og mindre sjenerte jenter enn meg. Jeg ble sjeldent valgt av menn i det hele tatt, og satt med et sterkt inntrykk av at jeg alltid var annenrangs eller tredjesortering. De få gangene jeg ble valgt, var det kun for sex. Hadde en skikkelig glow-up som 21-åring, og først da ble menn interessert. Først da var det opp til meg å hvem jeg ville velge. Fant meg en kjekk og fin fyr som jeg fortsatt er gift med, så jeg er fornøyd. Men jeg måtte jobbe veldig med meg selv for å fremstå attraktiv for menn, både med sjenanse, dårlig selvbilde, klær og ansikt og kropp. Var først da jeg tok skikkelig tak at jeg ble ei som var "bra nok" for menn. Jeg kjenner menn som virkelig ikke løfter en finger for å fremstå attraktiv. Går i slitte hettegensere med flass på skuldrene, spiser drittmat, leier kjellerleilighet og driter litt i å gjøre en bra innsats på jobb. Likevel tror de at de skal få seg ei 10 år yngre dame med deilig sprettrumpe og silikonpupper. Det henger jo ikke på greip. Anonymkode: 8b08d...dac 8 14
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #7 Skrevet 28. januar 2024 Just now, AnonymBruker said: Jeg er overbevist om at folk er mer useriøse i dag enn det de var 20+ år siden. Nå har de fleste en bisarr fokus på casual sex og kortvarige flings Anonymkode: 1b022...c84 Enig! Jeg har veldig god erfaring med dating for 10+ år siden så.. 😅 virker som om det er en Tinder greie som skjer nå Anonymkode: 0b06a...09d 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #8 Skrevet 28. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dating var ikke et fenomen før. Man var sosial, ble kjent med folk og ble sammen (forlovet enda lenger tilbake i tid). Menn står fritt til å bruke denne fremgangsmåten. At de heller går for dette dating-opplegget er derers valg. Anonymkode: 15fd1...ef2 Enig. Jeg er 45, og dating var ikke noe vi drev med. Det var bare i USA/på film de drev med det. Det virket bare teit og påtatt. Vi ble bare kjent med folk, vi. Traff nye folk, kom i prat, fant på ting sammen, trivdes i hverandres selskap, ringte til hverandre. I dag kalles det vel "organic" eller noe. Finne kjæreste på naturlig måte. I dag blir man bedømt, avvist og "sveipet" bort før man i det hele tatt har vekslet et ord. Hvis jeg blir singel igjen, kommer jeg nok ikke til å utsette meg for dette. Å legge seg selv ut på dating-apper er jo å be om vonde nedturer. Anonymkode: cf7ce...b7f 3 3
Gjest Anonymus51 Skrevet 29. januar 2024 #9 Skrevet 29. januar 2024 Som 53-årig mann har jeg like mye suksess i dating nå som da jeg var 23. Det har ikke blitt vanskeligere, og damene er like ofte interessert nå som da. Men de er eldre nå enn da jeg var 23 😅😅😅 Dersom man holder seg rimelig godt, spiser sunt og kler seg normalt bra, er det mange kvinner der ute som er aktuelle for deg. Søk flotte damer på din egen alder, det gir nok størst sjanse for å treffe den rette.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #10 Skrevet 29. januar 2024 19 hours ago, AnonymBruker said: Dating var ikke et fenomen før. Man var sosial, ble kjent med folk og ble sammen (forlovet enda lenger tilbake i tid). Menn står fritt til å bruke denne fremgangsmåten. At de heller går for dette dating-opplegget er derers valg. Anonymkode: 15fd1...ef2 Det er ikke egentlig et reelt individvalg, da dette er kulturstyrt. Det er som å si at jobbsøking med CV, søknad, intervju og bemanningsbyrå er noe man velger selv, og at man like gjerne bare kan møte opp å ta en prat med sjefen, som i gamle dager. Det funker bare ikke sånn lenger. Anonymkode: 58270...151 3 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #11 Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er ikke egentlig et reelt individvalg, da dette er kulturstyrt. Det er som å si at jobbsøking med CV, søknad, intervju og bemanningsbyrå er noe man velger selv, og at man like gjerne bare kan møte opp å ta en prat med sjefen, som i gamle dager. Det funker bare ikke sånn lenger. Anonymkode: 58270...151 Jeg er ikke helt enig i sammenligningen. Det er vel ikke en eneste mann eller kvinne som er utilgjengelig for å møte noen på gamlemåten, selv om kommersielle krefter prøver å få enerett. Anonymkode: 5d612...577 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #12 Skrevet 29. januar 2024 1 hour ago, Anonymus51 said: Som 53-årig mann har jeg like mye suksess i dating nå som da jeg var 23. Det har ikke blitt vanskeligere, og damene er like ofte interessert nå som da. Men de er eldre nå enn da jeg var 23 😅😅😅 Dersom man holder seg rimelig godt, spiser sunt og kler seg normalt bra, er det mange kvinner der ute som er aktuelle for deg. Søk flotte damer på din egen alder, det gir nok størst sjanse for å treffe den rette. Og for å gjøre det enkelt, så verdsetter kvinner ordentlig menn som snakker til dem på en hyggelig og respektfull måte! Du, når du sier det som jeg har uthevet, viser jo tydelig at du har gode indre kvaliteter. For alt kommer til alt, så ser damer etter en å bli gammel med og da er det som betyr noe - at man har noen som man kan ha det fint med! ❤️ Anonymkode: 0b06a...09d 4
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #13 Skrevet 29. januar 2024 20 hours ago, AnonymBruker said: Enig. Jeg er 45, og dating var ikke noe vi drev med. Det var bare i USA/på film de drev med det. Det virket bare teit og påtatt. Vi ble bare kjent med folk, vi. Traff nye folk, kom i prat, fant på ting sammen, trivdes i hverandres selskap, ringte til hverandre. I dag kalles det vel "organic" eller noe. Finne kjæreste på naturlig måte. I dag blir man bedømt, avvist og "sveipet" bort før man i det hele tatt har vekslet et ord. Hvis jeg blir singel igjen, kommer jeg nok ikke til å utsette meg for dette. Å legge seg selv ut på dating-apper er jo å be om vonde nedturer. Anonymkode: cf7ce...b7f Jeg er 34 og ja, sånn fungerte det her også. 😅 Også sto man litt sånn hengende over fasttelefonen, fordi at man ikke hadde hørt fra han på 3-4 dager og lurte på om man skulle ringe - eller når mobilen kom, så kanskje man skulle sende en tekstmelding.. 🥰 Min eks og jeg, når vi holdt på, så snakket vi sammen 1-2 ganger i uken på messenger og traff hverandre 1-2 ganger i uken. Nå føles det å treffe noen, bare som mas. For ikke å snakke om alle mennene som virker som skal prøve å ligge med flest mulige damer. Anonymkode: 0b06a...09d 4 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #14 Skrevet 29. januar 2024 20 hours ago, AnonymBruker said: Min opplevelse da jeg var 20 og singel for 20 år siden, var at menn ofte valgte penere og mindre sjenerte jenter enn meg. Jeg ble sjeldent valgt av menn i det hele tatt, og satt med et sterkt inntrykk av at jeg alltid var annenrangs eller tredjesortering. De få gangene jeg ble valgt, var det kun for sex. Hadde en skikkelig glow-up som 21-åring, og først da ble menn interessert. Først da var det opp til meg å hvem jeg ville velge. Fant meg en kjekk og fin fyr som jeg fortsatt er gift med, så jeg er fornøyd. Men jeg måtte jobbe veldig med meg selv for å fremstå attraktiv for menn, både med sjenanse, dårlig selvbilde, klær og ansikt og kropp. Var først da jeg tok skikkelig tak at jeg ble ei som var "bra nok" for menn. Jeg kjenner menn som virkelig ikke løfter en finger for å fremstå attraktiv. Går i slitte hettegensere med flass på skuldrene, spiser drittmat, leier kjellerleilighet og driter litt i å gjøre en bra innsats på jobb. Likevel tror de at de skal få seg ei 10 år yngre dame med deilig sprettrumpe og silikonpupper. Det henger jo ikke på greip. Anonymkode: 8b08d...dac Ja... mange av dem. 🤣 Morsomt hvor lite reflekterte noen kan være. Anonymkode: 0b06a...09d
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #15 Skrevet 29. januar 2024 47 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er ikke helt enig i sammenligningen. Det er vel ikke en eneste mann eller kvinne som er utilgjengelig for å møte noen på gamlemåten, selv om kommersielle krefter prøver å få enerett. Anonymkode: 5d612...577 Det er ikke kommersielle krefter som er problemet, men hva slags forventninger folk har til deg, og hvilke sosiale normer som gjelder. En del gamle sjekkearenaer er ikke lenger innafor, rett og slett. Men klart, det er forskjell på om du er 23 eller 53. Eldre folk har selvsagt større aksept for eldre metoder. Anonymkode: 58270...151
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #16 Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men klart, det er forskjell på om du er 23 eller 53. Eldre folk har selvsagt større aksept for eldre metoder. Jeg er nærmere det høye tallet, men likevel har jeg problemer med å forstå hva du mener. Kan ikke ungdommer bli kjent med hverandre på byen, hjemmefester, idrettslag, studentaktiviteter etc lenger? Hvor kan jeg lese disse uskrevne reglene? Anonymkode: 5d612...577 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #17 Skrevet 29. januar 2024 4 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er nærmere det høye tallet, men likevel har jeg problemer med å forstå hva du mener. Kan ikke ungdommer bli kjent med hverandre på byen, hjemmefester, idrettslag, studentaktiviteter etc lenger? Hvor kan jeg lese disse uskrevne reglene? Anonymkode: 5d612...577 Veldig mange møtes i studietiden! Anonymkode: 0b06a...09d 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #18 Skrevet 29. januar 2024 Jo, jeg har inntrykk av at dating er mye vanskeligere for menn, enn kvinner. Vi kvinner er mer picky, og som regel har vi mange å velge mellom (selv om kvantitet ikke kan sammenlignes med kvalitet). På datingsider er det flere menn enn kvinner, det er også flere fake kvinne-profiler der som forsøker å scamme uerfarne menn. Det er fortsatt forventet at menn skal ta initiativet. Men mange er usikre, klønete, har ikke selvtillitt. Kanskje har ikke fedrene gjort en god jobb for sønnene sine heller, med å veilede dem i hvordan man skal være en god kar. Og kanskje er både kvinner og menn blitt for utålmodige og blir ikke kjent på den samme, naturlige måten som før. K35 Anonymkode: 09aad...4b4 2
Peters Skrevet 29. januar 2024 #19 Skrevet 29. januar 2024 (endret) Tvist skrev (23 timer siden): Gå tom? Det har vel aldri vært flere mennesker i verden. Og heller ikke flere single i Norge. Andelen kvinner 20-50 mot menn har aldri vært så lavt, så det har vel aldri vært så mange single menn som nå. Det er 120 770 mer menn enn kvinner i Norge i aldersgruppen 20-50 !!! Innvandring og flyktninger utgjør en stor andel, men burde ikke flyktninger fra Ukraina veie opp for dette? Hvis ikke bør vi ta i mot langt flere derfra å langt mindre menn fra andre steder. (Ikke for at de skal utnyttes av fæle, stygge, grusomme menn, men at etter noen år så blir de en naturlig del av samfunnet med familier) https://data.ssb.no/api/v0/no/table/03031/ Endret 29. januar 2024 av Peters 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #20 Skrevet 29. januar 2024 Det er 99 % utenlandske menn som dukker opp på min Tinder, Bumble, Hinge osv. i hvert fall. Jeg har ingenting imot utenlandske menn, men jeg vil ikke date en. Synes det er vanskelig nok å finne en man kan trives med om man ikke skal blande inn kulturforskjeller også. Sier ikke at det er lettere for det ene kjønnet enn det andre, men jeg skjønner i så fall hvorfor det er flere menn på appene enn kvinner. Anonymkode: 38360...741 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå