AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #1 Skrevet 28. januar 2024 Jeg var ute og gikk tur med min hanhund, plutselig kom det ei kåt tispe løpende over veien for å få seg ett knull. Hva faen er det med hundeiere som lar bikkjer løpe løs slik? Den kunne jo blitt påkjørt. Og jeg er heller ikke interessert i at min hund skal bli angrepet av kåte tisper. Anonymkode: 9e257...f22
Anonymbruker*** Skrevet 28. januar 2024 #2 Skrevet 28. januar 2024 Mange hundeeiere har ikke skamvett overhode. Jeg har blitt plaget av hanhunder flere ganger når min hadde løpetid, tror ikke en eier har beklaget seg d.d. Ei presterte til og med å bli fornærma når jeg til slutt stampet i bakken for å få dyret hennes til å slutte å følge etter oss. Om du tenker den er så jævla skjør så får du det minste stoppe den fra å gå i bena på andre... 1
Gliffy Skrevet 28. januar 2024 #4 Skrevet 28. januar 2024 Dette har skjedd med meg også. Eier var oppgitt over at tispa ikke kom på innkalling. Da jeg spurte om hun ikke hadde løpetid (logisk med tanke på oppførselen) sa eier at joda, hun hadde jo det, men pleide å komme på innkalling 🙄
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #5 Skrevet 28. januar 2024 Gliffy skrev (1 time siden): Dette har skjedd med meg også. Eier var oppgitt over at tispa ikke kom på innkalling. Da jeg spurte om hun ikke hadde løpetid (logisk med tanke på oppførselen) sa eier at joda, hun hadde jo det, men pleide å komme på innkalling 🙄 Her var ikke eier å se engang. Anonymkode: 9e257...f22
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #6 Skrevet 29. januar 2024 Kan det være hun har rømt? Jeg har dessverre bare mange historier om hannhunder som bryter seg løs for å besøke oss når hunden vår har løpetid Anonymkode: 78803...8ba 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #7 Skrevet 2. februar 2024 Flere opplevelser? Anonymkode: 9e257...f22
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #8 Skrevet 2. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Flere opplevelser? Anonymkode: 9e257...f22 Ja. Anonymkode: 473ac...679
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #9 Skrevet 2. februar 2024 Som "fersk" hundeeier av ei tispe, så er dette min største frykt. Jeg slipper aldri mine hunder løs. De kan, men jeg vil ikke ta sjansen og har ikke behov. Sånn at det er sagt. Men har hørt at tisper under løpetid kan stikke av mye lettere fra hjemmet. Er det sant? Problemet her er at jeg vet ikke når hun har løpetid! Hun er 3 år og jeg har ikke merket løpetid bortsett fra én gang, kanskje. Hunden til ei venninne reagerte som hun hadde det, og jeg så innbilder meg at jeg antydning til hevelse. Mistenker hun blør lite og har så mye mørk pels at det er umulig å se. Også ser jeg ikke store hevelser. Har innbilt meg at hun har vasket seg litt ekstra i perioder, og mistenker det kan være løpetid. Sjekker jevnlig for å forsøke å få en pekepinne på hvor mange ganger i året hun har det og når. Men det er klinumulig. Hadde jeg vært sikker på at hun hadde løpetid, så hadde jeg passet ekstra på at hun ikke smetter ut ytterdøren ved et uhell. For jeg har hørt skrekkhistorier. Slitsomt å passe på hele året. Hun har aldri forsøkt å stikke av, aldri forsøkt å smette ut mellom beina. Men, frykten for at jeg åpner døren på feil dag er der. Har hatt 4 hannhunder tidligere og har opplevd å bli nedrent av ei løs tispe en gang. Hun hadde kommet seg ut ytterdøren under løpetid, med eieren hakk i hæl. Gikk bra, for jeg tok bare min i hendene. Ingen av mine 4 hannhunder reagerte stort på løpetid i nabolaget. Eneste problemet var at to av dem gikk med nesa festet til bakken og tok seg ikke tid til å tisse og bæsje på tur. Og han ene ropte ulv ulv om å tisse seg ut da det sto på som verst, også ble det bare tull på tur. Også lå han på dørmatten i stede for sofaen. Bodde i blokk og hadde 2 tisper som nærmeste nabo i samme oppgang. Anonymkode: 57017...429
Nutz Skrevet 2. februar 2024 #10 Skrevet 2. februar 2024 Om tispa var i ståperioden og eier ikke var å se, er det godt mulig hunden har stukket av på et eget eventyr. Utrolig hva de gjør for å reprodusere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå