AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #1 Skrevet 28. januar 2024 Jeg tåler gluten svært dårlig, magen reagerer og det oppstår inflammasjon i kroppen (sjekket med blodprøver). Tåler heller ikke spelt noe godt. Har lest om at dette med Surdeigsbrød skal være bedre for magen. Er det mulig å kjøpe dette fra matbutikker, eller må jeg lage det selv for å få den samme "gode" effekten på magen og fordøyelsen? Noen som vet? 🙏 Anonymkode: 1825d...c3a
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #2 Skrevet 28. januar 2024 Det går an å kjøpe surdeigsbrød på matbutikken, men sjansen for at det er ordentlig surdeigsbrød er minimal. Lag det selv, eller kjøp hos en baker. Anonymkode: 87499...b0e 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #3 Skrevet 28. januar 2024 Vet ikke hvor du bor, men anbefaler grovt surdeigsbrød fra Godt Brød. Det er som gull for min mage og holder meg mett lenge. Ganske dyrt, men verdt det synes jeg. Anonymkode: 9b6d2...1eb
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #4 Skrevet 28. januar 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg tåler gluten svært dårlig, magen reagerer og det oppstår inflammasjon i kroppen (sjekket med blodprøver). Tåler heller ikke spelt noe godt. Har lest om at dette med Surdeigsbrød skal være bedre for magen. Er det mulig å kjøpe dette fra matbutikker, eller må jeg lage det selv for å få den samme "gode" effekten på magen og fordøyelsen? Noen som vet? 🙏 Anonymkode: 1825d...c3a Best å lage selv, jeg merker forskjell på hjemmelaget og butikk brød. Men jeg tåler surdeigsbrød fra butikken mye bedre enn vanlig grovbrød fra butikken, så du kan jo teste det. Har du prøvd Gluten Go kapsler? Anonymkode: dd547...3f7
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #5 Skrevet 29. januar 2024 Om surdeigsbrødet er laget av mel med gluten, så har det fortsatt gluten. Anonymkode: c9826...1a1 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #6 Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Om surdeigsbrødet er laget av mel med gluten, så har det fortsatt gluten. Anonymkode: c9826...1a1 Ja, såklart. Men ts er på jakt etter brød som inneholder mindre gluten, og det er industribakte brød TILSATT mer av. Anonymkode: 87499...b0e 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #7 Skrevet 29. januar 2024 Surdeigsbrød inneholder mindre fruktaner som mange blir oppblåst av, men like mye gluten. Spelt er den melsorten som inneholder minst fruktaner, så hvis du skal surdeigsbrød må du spise spelt. Er du sikker på at du ikke tåler gluten? Anonymkode: 4999e...d27
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå