Gå til innhold

Hvor mye koster det å kjøre fra Oslo til Italia?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har gjort det? Hvor mye penger fram å tilbake?

Skrevet
Anonym21345 skrev (4 minutter siden):

Noen som har gjort det? Hvor mye penger fram å tilbake?

Hvor mange mil? Hvor mye bruker bilen på mila? Gang med 3 og legg til bommer.

Anonymkode: 432b6...274

• Liker 2
Skrevet

Spørs jo helt hvilken vei dere kjører, hvor i Italia dere skal og hva slags bil dere kjører.

Hvor mange mil er det? Gang det opp med forbruket på bilen og legg på litt bomveier om dere kjører motorveier. 

Anonymkode: 66ee5...f4a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Spørs jo helt hvilken vei dere kjører, hvor i Italia dere skal og hva slags bil dere kjører.

Hvor mange mil er det? Gang det opp med forbruket på bilen og legg på litt bomveier om dere kjører motorveier. 

Anonymkode: 66ee5...f4a

Vi er usikker,aldri vært i Italia før. Så er første gangen. Har dere kjørt?

Skrevet

Det er umulig å si hva det koster om vi hverken vet reisemål eller biltype, men lurt å regne rundt 3 kr/km. Det dekker drivstoff, slitasje o.l., men er ikke nøyaktig når vi ikke vet hva slags bil dere har eller hva drivstoffet koster

Ifølge google maps er det ca 2500 km fra Oslo til Roma. Roma er vel omtrent midt i Italia. Reisen dit vil koste rundt 7500 pluss bompenger + ferge Larvik-Hirtshals. Om du vil unngå ferge, men kjøre Øresundbroen, tror jeg du kan legge på 200-300 km, eller en knapp tusenlapp i bilutgifter + 500 i bompenger. Jeg tipper hele reisen  koster 10-12 000 inkl. bompenger (men skal absolutt ikke være spesielt påståelig).

• Liker 2
Skrevet

Jeg har regnet ut at drivstoffutgifter fra sør-Spania til Oslo vil koste meg omtrent 9.000 kr, om jeg ikke husker feil. Det er beregnet på at bilen bruker omtrent 1,1 liter på mila. I antall mil vil nok det kunne være sammenlignbart med Italia.

Bomveiavgiftene, spesielt i Frankrike, skal være veldig høye, og kommer i tillegg, om man ikke unngår de og kjører mere sentralt i Europa.

Anonymkode: 92f85...aa3

• Liker 1
Skrevet
Grønt blad skrev (29 minutter siden):

Det er umulig å si hva det koster om vi hverken vet reisemål eller biltype, men lurt å regne rundt 3 kr/km. Det dekker drivstoff, slitasje o.l., men er ikke nøyaktig når vi ikke vet hva slags bil dere har eller hva drivstoffet koster

Ifølge google maps er det ca 2500 km fra Oslo til Roma. Roma er vel omtrent midt i Italia. Reisen dit vil koste rundt 7500 pluss bompenger + ferge Larvik-Hirtshals. Om du vil unngå ferge, men kjøre Øresundbroen, tror jeg du kan legge på 200-300 km, eller en knapp tusenlapp i bilutgifter + 500 i bompenger. Jeg tipper hele reisen  koster 10-12 000 inkl. bompenger (men skal absolutt ikke være spesielt påståelig).

Om man tar kiel båten til Tyskland da? Både opp og ned, hvor mye ca da?

Skrevet
Anonym21345 skrev (1 minutt siden):

Vi kjørte til nord-Italia i fjor. Tok Kiel båten begge veier. Brukte ca 4-5 000,- i bensin. Vi kjørte heller ikke raskeste veien

Anonymkode: 8984d...00f

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Vi kjørte til nord-Italia i fjor. Tok Kiel båten begge veier. Brukte ca 4-5 000,- i bensin. Vi kjørte heller ikke raskeste veien

Okei,en vei eller begge veier?

Skrevet
Anonym21345 skrev (Akkurat nå):

Okei,en vei eller begge veier?

Begge veier. Men var nok nærmere 5000 enn 4000,- men vi hadde også en bil som kun var 1 år gammel og ikke bruker altfor mye drivstoff. I Italia er det en del bommer, husker ikke hvor mye vi brukt på det, men maks 1000 kr. Sikkert ikke så mye heller.

Skrevet

Vi kjører over alpene og ikke gjennom, da blir det ca 5500km. Så kan du regnet prisen på din bil. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Begge veier. Men var nok nærmere 5000 enn 4000,- men vi hadde også en bil som kun var 1 år gammel og ikke bruker altfor mye drivstoff. I Italia er det en del bommer, husker ikke hvor mye vi brukt på det, men maks 1000 kr. Sikkert ikke så mye heller.

I tillegg til drivstoff kommer slitasje på bil, forsikring, verditap og slikt. Når man regner 3 kr/km, er dette inkludert faktorene ovenfor. Verditapet er betydelig større på en ny bil enn en 10 år gammel bil. Bare sånn at TS har det i bakhodet 😊

Skrevet
Anonym21345 skrev (1 time siden):

Jeg vet ikke, men du kan jo selv gå inn på google maps og søke opp veibeskrivelse fra Kiel til feriemålet ditt. 😊 Gang antall km med to, så får du svaret 😊 

Så må du også bestemme deg for om du vil vite utgifter til drivstoff og bompenger, eller om du også vil ta forsikring, økt slitasje o.l. med i regnestykket. 😊

• Liker 1
Skrevet

Før du kan beregne pris må du bestemme deg for reiserute, eller i det minste legge inn et forslag i f.eks. Google maps. Hvor i Italia du skal har mye å si for kostnadene, samme med ruten du velger. 

Vi brukte rundt 10 000 på turen nedover i fjor, men da med rekordpriser på drivstoff i flere land og uten at vi gadd å sammenligne priser for å spekulere i hvilket land vi skulle fylle tanken i. Kjørte fra Oslo via Danmark med noen omveier i Sveits og Østerrike (som er relativt dyre land). Vi endte opp i Venezia, som er ganske langt nord i Italia. 

Anonymkode: e1735...2c7

• Nyttig 1
Skrevet

Ja, vi har gjort det. Hvor mye det koster, kommer jo av en rekke valg. Skal du ta båt deler av strekningen, kjøre hele. Hvor mange dager tenker du ned.

Vi reiste fra Stockholm til Gardasjøen i sommer. Vi valgte å bruke 4 døgn. ca 1200 kr pr natt i overnatting, drivstoff ca 3000kr, drivstoff er svært dyrt langs autoBahn. Bompenger ca 1000 kr. Hjem igjen valgte vi å ta båt Hirtshals- Larvik, bare båtturen kosten 3500 kr. 

Anonymkode: f6bd9...1d2

Annonse
Skrevet

Blir dyrere alt i alt enn tog og fly

Anonymkode: 47e90...93a

Skrevet

Noen jeg kjenner tok en sånn tur for noen år siden. De tok ferja til Kiel og kjørte derfra og ned til Roma mener jeg det var. De kjørte et stykke hver dag og tok inn på et tilfeldig hotell/motell når de skulle sove. Var vel borte i en 14 dager eller noe tilsammen. Mener på de sa at hele turen havnet på en 35.000-40.000 kroner inkl overnatting og mat. De hadde fått biltrøbbel på veien og måtte bli hentet av bilbergerger en gang, så det er sikkert en verkstedregning med i det regnestykket også 😁

Skrevet

Vi kjørte til Spania i fjor, ikke helt det du spør om. Men vi betalte ca 10000 kr og det inkluderte lading og bom. Vi tok ingen ferge. 

Anonymkode: 70c72...285

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...