Gå til innhold

Privatklær i helsesektoren - hvilke klær?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid brukt uniform på jobb, men har fått ny jobb i omsorgsbolig der de bruker private klær. Hvilke type klær bruker man? Det er en varierende brukergruppe, så blir noe stell.

Anonymkode: bd285...b7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skikkelig uting å måtte bruke private klær når man skal drive med stell. En ting er å gå i private klær når man er på tur, er i butikken, går på kino ect med brukere, men ikke i stell inne på institusjonen. Jeg har kun brukt private klær den gang jeg var sykepleiestudent i praksis i psykiatrien, da gikk jeg i jeans og helt vanlige bomullstopper fra cubus (https://cubus.com/no/p/langermet-topp-i-bomull-gra-t-skjorter--singlets-longsleeves-dameklar/7354882_F952 ). De koster lite så det var ikke krise om den ble ødelagt av en eller annen grunn, og det skilte seg ikke ut på noen måte. Dessuten tålte de vask på 60 grader. Mange av pasientene der jeg var røykte helt ekstremt, så de stinket jo av klærene etterpå. 

Anonymkode: 479a3...61b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker bare vanlig klær, jobber i hjemmetiltak. Men bruker ikke de strikkede cardiganene mine foreks. Eller andre pene plagg. Men helt standard bukser og t-skjorter og gensere. 

Anonymkode: 99fcb...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ordinære fritidsklær, dvs. olabukse (eller annen uformell bukse) og en genser/topp/trøye. 

Anonymkode: 3f9c5...21c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig hadde tenkt at det var stellefrakker tilgjengelig, det brukes på sykehjem også over uniform slik at man slipper å gå rett fra stell til mat.. så det ville jeg absolutt forventet at var der. 

Ellers ville jeg gått med vanlig jeans eller pull up pants, slacks, og enkle bomulls gensere uten utringning eller uprofesjonelle tekster osv. Litt farge gjør ikke noe, og mange kan sette pris på at det er litt farge. Og evt en fleecejakke, tynn ullgenser til når det evt er kaldt, men som regel er det god varme på sånne plasser. Er det slik at du syntes det blir varmt med tynn bomull genser, så er t skjorte å foretrekke over singlet. 

Anonymkode: f1406...fce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde bruke billige klær som tåler kokvask. Burde også få lov å vaske de på jobben, har du arbeidstøy på jobb vett😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...