kristoffer25 Skrevet 30. januar 2006 #1 Skrevet 30. januar 2006 Jeg er en gutt på 25 som har en samboer på 24. Vi har vært sammen i 3 år nå. I all tid har vi hatt sex når hun har hatt mensen, men i blant har hun følt det blir litt for mye blod og da koser vi heller på andre måter, el. så suger/runker hun meg etc. Men i de siste mnd. har hun ikke villet gjøre noen ting! Ikke vil hun ha sex, ikke vil hun komme med en "hjelpende hånd", og det er så vidt jeg kan se el. ta på henne uten at det blir galt! Hva kan det være? Og hvordan gjør dere det under mensen? Har dere sex uansett, eller er det full stopp en uke?
Malama Skrevet 30. januar 2006 #2 Skrevet 30. januar 2006 Hos oss er det "full stopp" i noen dager. Ikke i en uke, men i noen dager. Jeg er bare ikke opplagt til denslags når jeg blør og føler meg "utilpass" og dessuten har smerter og heller føler for paracet og varmeflaske som "sengekos" enn noen som helst form for sengekos som inkluderer seksuell aktivitet. Men hva som kan gjøre at hun plutselig har endret mening... ja si det. Hun harikke f.eks sluttet på p-piller nylig? Før, da jeg gikk på p-piller blødde jeg mindre og hadde mindre smerter, så jeg har nok også blitt mer vvisende akkurat disse dagene nå etter at jeg sluttet, fordi jeg har mye mer vondt og rett og slett ikke orker. Eller det kan selvsagt vær noe helt annet. syklusen kan jo forandre seg av andre årsaker også, og når man f.eks blør mer og har mer vondt, så er ikke sexlike fristende, hverken med hjelpende hånd eller noe annet. Du kan jo forsøke (en dag hun IKKe har mensen da, og ikke anklagende) spørre henneom dette. for hun er egentlig den eneste som kan svare på hvorfor det er sånn.
Gjest 2324 Skrevet 30. januar 2006 #3 Skrevet 30. januar 2006 Jeg har ikke sex under mensen. Føler meg lite sexy under de dagene jeg blør, derfor er det også full stop hos oss i de dagene det gjelder.
Gjest Gorgonzola Skrevet 30. januar 2006 #4 Skrevet 30. januar 2006 Jeg er en gutt på 25 som har en samboer på 24. Vi har vært sammen i 3 år nå. I all tid har vi hatt sex når hun har hatt mensen, men i blant har hun følt det blir litt for mye blod og da koser vi heller på andre måter, el. så suger/runker hun meg etc. Men i de siste mnd. har hun ikke villet gjøre noen ting! Ikke vil hun ha sex, ikke vil hun komme med en "hjelpende hånd", og det er så vidt jeg kan se el. ta på henne uten at det blir galt! Hva kan det være? Og hvordan gjør dere det under mensen? Har dere sex uansett, eller er det full stopp en uke? ← Tricky det der, kjenner meg litt igjen fra et tidligere forhold. Hvis dere har et rimelig aktivt og bra sexliv ellers og hun melder seg ut når perioden kommer synes jeg du kan ta opp tema med henne og forklare at det er en prøvelse at dere en gang i måneden stopper helt opp med tanke på sex. Hvis din samboer under mensen har mye vondt og slett ikke føler for noen form for seksuell aktivitet har du ikke noe særlig valg annet enn å respektere det. Du må selv ta litt ansvar her og dersom trykket blir uutholdelig går det jo an å lette litt på det på egen hånd (bokstavelig talt). Hun jeg var sammen med den gangen som jeg refererer til her nektet meg å ta en kjapp en selv, hun mente at når vi var sammen skulle hun besørge at jeg var tilfreds. Når hun så ikke gjorde det ble det hele bare for dumt, jeg gadd ikke mer men det var mange andre årsaker til det altså. I dag funker det sånn at dersom min kjære ikke orker sex på flere dager, enten det er mensen eller andre årsaker så tar jeg ansvar selv. Dessuten hender det at hun kommer snikende og hjelper meg av sted og det er jo ikke annet enn koselig det! Konklusjon: Snakk med henne om dette, og som Malama sier, bring det på bane når hun ikke har mensen og dropp enhver hentydning som kan virke anklagende, da er du sjanseløs :-D
Arkana Skrevet 30. januar 2006 #5 Skrevet 30. januar 2006 Vi har sex som normalt under mensen, ser ingen grunn til å la være. Man blør jo ikke kontinuerlig, og jeg tror aldri vi har opplevd søl på sengetøy (bruker ikke håndkle under heller).
Gjest Gamle Alex Skrevet 30. januar 2006 #6 Skrevet 30. januar 2006 . Man blør jo ikke kontinuerlig, ). ← Det er jo forkjellig fra person til person, her er det stopp i nesten 5 dager for jeg blør masse i ca 5 dager
Malama Skrevet 30. januar 2006 #7 Skrevet 30. januar 2006 Vi har sex som normalt under mensen, ser ingen grunn til å la være. Man blør jo ikke kontinuerlig, og jeg tror aldri vi har opplevd søl på sengetøy (bruker ikke håndkle under heller). ← Det varierer nok ja, jeg blør "kontinuerlig" i et par døgn. Det ville blitt mye søl på sengetøyet. Men ikke alle blør like mye selvsagt, og det er jo fint for deg at du ikke gjør det. For meg ville det vært umulig. Bare det å ta en dusj uten tampong innebærer jo rødt gulv disse dagene, så å ha sex ville definitivt innebære masse griseri i senga. Vi bruker hånndduk de siste dagene, når jeg ikke blør så mye, fordi det kommer litt liekvel, og det er så mye lettere å vaske et hånkle enn å skifte på senga.
Gjest roxy Skrevet 30. januar 2006 #8 Skrevet 30. januar 2006 hos meg også er det stopp i ca. en uke til alle spor etter mens er borte (Og det ser jeg egentlig ikke på som noe problem..) bare respekter at hun ikke vil du- det er nok ikke noe galt!
monja Skrevet 30. januar 2006 #9 Skrevet 30. januar 2006 Jeg klarer ikke tanken på sex når jeg har mensen. Det er ikke livsnødvendig akkurat de 5 - 7 dagene jeg blør. Så her er det full stopp, ikke liker jeg berøring av noe slag heller da.
Gjest Nigo-san Skrevet 30. januar 2006 #10 Skrevet 30. januar 2006 Vi har sex "som vanlig" når jeg har mensen, med unntak av en ganske opplagt aktivitet Faktisk synes jeg det hjelper mot mens-smerter også. Men som svarene viser, er det mange meninger om dette, og alle er vel like normale. Det som er rart, er jo at din samboer plutselig "skifter mening" på dette feltet... Jeg skjønner ikke helt hva som kan forårsake det. Bortsett fra den nevnte p-pille-saken, har jeg dessverre ingen tips å gi her... Er alt som vanlig ellers da? Mystisk :klø:
Gjest Gjesta Skrevet 30. januar 2006 #11 Skrevet 30. januar 2006 Jeg klarer ikke tanken på sex når jeg har mensen. Det er ikke livsnødvendig akkurat de 5 - 7 dagene jeg blør. Så her er det full stopp, ikke liker jeg berøring av noe slag heller da. ← Sånn er jeg også.....
Gjest gjest1 Skrevet 31. januar 2006 #12 Skrevet 31. januar 2006 Vi har ikke sex når jeg har mensen. Jeg pleier som regel å hoppe over, så jeg har ikke det så ofte. Jeg føler meg ikke noe sexy da, jeg er øm osv, i tillegg synes ikke min kjære at det er noe delikat å ha sex da. Det er heller ikke noe problem for oss å vente de få dagene. Det fins jo andre ting man kan gjøre Etter å ha lest mange andre tråder ang mens og sex så føler jeg meg nesten unormal for det virker som de fleste har sex da...
Gjest Bøllefrøet Skrevet 31. januar 2006 #13 Skrevet 31. januar 2006 Nei, det har vi ikke.. Hvertfall ikke de første 3 dagene eller noe sånt..
Gjest Jalileh Skrevet 31. januar 2006 #14 Skrevet 31. januar 2006 Kan hende hun har fått pms-plager? Jeg hadde det i en periode, og det siste jeg tenkte på var sex da. Selv så kjører jeg brannbil, jeg, men ikke før det har gått 2-3 dager.
mito Skrevet 31. januar 2006 #15 Skrevet 31. januar 2006 Jeg kjører på. Sex er som en biff, litt blod gjør det bare bedre.
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2006 #16 Skrevet 31. januar 2006 Jeg har aldri sex med min kjæreste/samboer / den som til enhver tid er min partner når jeg har fått menstruasjon.Da er det full stopp i minst 5 dager, til det er over. Grunnen til det er at jeg føler meg litt "uren" i den perioden, ute av form, slapp, vondt i hodet og litt i magen, øm i kroppen og ikke helt meg selv. Det siste jeg trenger og ønsker da er faktisk sex. Derimot nærhet og fysisk kontakt gjennom klemmer og det å bli tatt litt ekstra vare på i de dagene, er helt topp. De menn som forstår slikt, de får maks uttelling for det ellers utenom mensen, mens de utålmodige sure "masete" mennene tvert i mot møter mer motvilje og mindre goodwill i perioden utenom mensen!!
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2006 #17 Skrevet 31. januar 2006 Jeg kjører på. Sex er som en biff, litt blod gjør det bare bedre. ← Glad jeg ikke har en kjæreste med den holdningen....blir kvalm av tanken!
Nita Skrevet 31. januar 2006 #18 Skrevet 31. januar 2006 Godt med sex ja men er da mennesker, ikke ustyrlige dyr heller....klarer fint å la sexen bero i et par dager i måneden. Desto bedre når mensen er over og jeg kan "tvinge" kjæresten til en omgang eller to
Gjest Aloha Skrevet 31. januar 2006 #19 Skrevet 31. januar 2006 Greier meg fint uten de få dagene det gjelder.
Lealaus Skrevet 31. januar 2006 #20 Skrevet 31. januar 2006 I de dagene er butikken stengt. Med lås og slå. :-) Jeg kan gjerne kose og gjøre ting for ham, men det er ikke alltid han vil da heller, fordi han synes at noe mangler.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå