AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #1 Del Skrevet 28. januar 2024 Sexolog vs sex coach? Er det noen forskjell på disse yrkesfag titlene. Eller er det same same? Anonymkode: fe00d...72e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #2 Del Skrevet 28. januar 2024 Jeg kan bli sex coach. sexologer har en lag utdanning og er vel lege i bunn. En coach kan alle som føler for det være. Men, om coachen har gode referanser og man får en god kontakt med denne coachen, så kan det nok være like så greit å bruke en coach. Men, her ville jeg ha vurdert hva det er du ønsker hjelp med. F.eks om man er mann, og man ønsker å upgrade sex ferdighetene sine, ville jeg ha gått til en coach. Er man en som sliter med prestasjonsangst, ville jeg ha valgt sexolog. Er man et par, som trenger å bli bedre på å kommunisere sammen, så ville jeg valgt sexolog. Så, hvor komplisert er de problemene du sliter med. Er det mange faktorer inn i bildet så ville jeg mest sannsynlig valgt sexolog. Men, samtidig, kan man helt sikkert finne mennesker med så dyp forståelse og god erfaring at de vil være bedre enn en sexolog også. Men, dette kan man jo ikke vite før man har valgt ut noen spesifikke personer. Anonymkode: dc924...cde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adina Skrevet 10 timer siden #3 Del Skrevet 10 timer siden Nå er det strengt tatt ingen krav for å kunne kalle seg sexolog heller.... det er noe hvem som helst kan kalle seg. Det er ikke en beskyttet tittel. Folk TROR at en sexolog har en omfattende utdannelse, noe mange sexbutikker utnytter ved å markedsføre seg med at de har "sexologer" som hjelper deg som kunde underveis. Noen har kanskje et deltids kurs, noen har kanskje en mer omfattende utdanning med helsefaglig utdanning i bunn og noen har absolutt ingenting. De som har en helse/lege utdannelse heter vel typisk "spesialist i klinisk sexologi" eller noe i den duren. Et google søk konkluderte med at i Norge benytter de med en mer omfattende utdannelse titlene: "Spesialist i sexologisk rådgivning NACS, Spesialist i klinisk sexologi NACS, Spesialist i seksualundervisning og opplysning NACS og Spesialist i vitenskapelig sexologi NACS. Fra 2024 er det to nye titler som er beskyttet: Autorisert klinisk sexolog NACS og Autorisert pedagogisk sexolog NACS." Benytter de en annen enn disse 6 beskyttede titlene, så er det ikke sikkert de har mer utdannelse enn hvem som helst du møter i køen på REMA. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #4 Del Skrevet 7 timer siden Adina skrev (3 timer siden): Nå er det strengt tatt ingen krav for å kunne kalle seg sexolog heller.... det er noe hvem som helst kan kalle seg. Det er ikke en beskyttet tittel. Folk TROR at en sexolog har en omfattende utdannelse, noe mange sexbutikker utnytter ved å markedsføre seg med at de har "sexologer" som hjelper deg som kunde underveis. Jepp. Sånn er det. Anonymkode: e3bec...a68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå