Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ca 500 kr på konto og får lønn om ca 2 uker. Det kjennes lite ut. Det skal dekke for mine to tenåringsdøtre  og meg selv. Jeg kan ikke se jeg har noe til forfall av regninger nå de to neste ukene, men mulig vi trenger bussbillett, diesel, mat og andre ting. Var satt opp til fysio i løpet av den tiden, men kansellerte den da jeg ikke har råd til egenandelen på 250 kr. 

Noen som har tips for 3 voksne og leve for 500 i 2 uker?

Anonymkode: 42b34...2f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går jo ikke, om du ikke har skapene fulle av mat.

Anonymkode: 50d11...a0a

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg har ca 500 kr på konto og får lønn om ca 2 uker. Det kjennes lite ut. Det skal dekke for mine to tenåringsdøtre  og meg selv. Jeg kan ikke se jeg har noe til forfall av regninger nå de to neste ukene, men mulig vi trenger bussbillett, diesel, mat og andre ting. Var satt opp til fysio i løpet av den tiden, men kansellerte den da jeg ikke har råd til egenandelen på 250 kr. 

Skaffe seg mer jobb og bruke tid på den framfor og klage på kg om at man ikke har økonomiskstyring. 

Anonymkode: 3fc01...8d1

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Kål er billig og godt. 
Stek det i smør sammen med løk og gullerøtter (finsnittet). 
Supper er mettende og godt 

knekkebrød er billigere enn brød. 
Hjemmebakt brød er enda billigere. 

gå i butikken tidlig om formiddagen for å finne nedprisede varer. 

Pant flasker 

Selg noe på Finn

Lykke til ❤️

Anonymkode: f198f...986

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hadde du sagt 5000 kr, kunne vi kommet med tips, men dette går jo rett og slett ikke. 

• Liker 1
Skrevet

500kr er alt for lite. Transport og mat koster mer. Tøm skap og fryser og lag mat av det. Be om lån fra noen du stoler på hvis du ikke har kredittkort. 

Anonymkode: 6ee72...def

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Har dere frelsesarmeen eller annet i nærheten, slik at du kan hente mat? Mange som også gir bort gratis mat på Finn.

Evt pante flasker funnet ute? Søk nødhjelp!

Anonymkode: 75e92...f82

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Om du har mye mat i skapene så kunne det gått. Men om det i tillegg skal dekke transportkostnader så blir det vanskelig. 

Det er bra regninger er betalt, men i dette tilfelle hadde jeg heller bedt om utsettelse på noen regninger. Noen du kan låne av?

Anonymkode: 81a22...8b9

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Seriøst? Du vet ikke med 100% sikkerhet hvilke regninger du har og når de har forfall? Ikke overraskende at du "plutselig" har bare 500 kr igjen som skal vare i to uker. 

Bruk tid i dag på å gå gjennom fryser, kjøleskap  og matskap og lag en matplan for de to ukene.

Når det er gjort setter du deg ned og går gjennom hva som har gått ut av kontoen din de siste 3-6 mnd og lager et budsjett. Kutt alt som ikke er nødvendig og sett opp sparing til bufferkonto.

Anonymkode: e0d20...725

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

men mulig vi trenger bussbillett, diesel, mat og andre ting.

Nei, dere trenger nok ikke 'andre ting' de neste to ukene.

Her kommer det an på hvor mye mat dere har i hus. Om dere ikke har favoritten, men noe annet, så får dere heller spise 'noe annet'.

Om dere trenger mer, er der noe som kan selges? Er det noe som kan fåes gratis?

Sosialstødnad er også et alternativ.

Anonymkode: ad82c...003

• Liker 7
Skrevet

Det går jo ikke med mindre dere har alt av mat i hus.. Jeg handlet for 3 dager i går og brukte 500kr. Er helt tom for penger nå nesten, så handlet smart og fikk til middager også. Men bare fordi vi hadde det meste hjemme. 

Når det skal dekke transport også.. Har du noe som kan pantes? Selges? 

Anonymkode: 570e6...f92

Skrevet

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har dere frelsesarmeen eller annet i nærheten, slik at du kan hente mat? Mange som også gir bort gratis mat på Finn.

Evt pante flasker funnet ute? Søk nødhjelp!

Forresten, barnetrygd kommer jo nå om noen dager. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Her i huset er det kun melk vi hadde trengt om det hadde vært tomt for penger. Har massevis av mat i fryseren, skapene og kjøleskapet. Kunne klart oss på 500kr i to uker. Har 6k som skal holde oss i 3 uker. Er ufør og enslig forsørger.

Jeg har full tillit til at ts har flere dager med mat tilgjengelig.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det er jo så inn i dag og tigge på Tiktok eller på Spleis. Mulig du kan prøve det 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Forresten, barnetrygd kommer jo nå om noen dager. 

godt poeng :)

• Liker 2
Skrevet

Du får selge noe i lokalgrupper på fb, går gjerne kjappere enn Finn, men kan prøve Finn og.

Anonymkode: 8080f...501

• Liker 2
Skrevet

Ts her. Takker for alle innspill. Jeg har full jobb og kan ikke jobbe mer. Barna er 18 år og går på vgs, så får ikke barnetrygd. Jeg har gått gjennom budsjett tidligere og har egen regningskonto jeg setter av på, så jeg er 99% sikker på at regningene er betalt, men det er jo alltids en mulighet for at man har glemt en.

Det ble mye ekstra utgifter nå og etterslep etter jul så derfor så lite igjen. Jeg har ikke kredittkort og ønsker ikke å låne eller få via Spleis/matutdeling, jeg vil fixe det selv.

Mat. Jeg har noe mat i skuffer og skap, jeg skal gå gjennom de. Fryseren gikk i stykker for en uke siden og jeg måtte kaste maten. Antar jeg får noe igjen på forsikring, men det kommer nok ikke uansett før lønnsutbetaling. Noen nevnte flaskepant. Det hadde jeg helt glemt, tror jeg har en sekk innerst i uteboden med bruspant fra i sommer, skal sjekke det ut.

Er takknemlig for alle innspill om å spare penger akkurat nå. Takk! Ts

• Liker 10
  • Hjerte 6
Skrevet (endret)

Dette er jo en av de sjeldne tilfeller der en bør ta fra buffer. Hva skjedde med den da? 

Benytt sjansen til å justere på budsjettet. Her er det tydeligvis noko som ikke ble budsjettert korrekt eller så klarte du ikke å holde deg til budsjettet. 

Dette løser ikke det akutte problemet du har men bør gjøres for det om!

Schmuhu

Endret av Schmuhu
  • Liker 3
Skrevet

Tenkte jeg skulle gi tips om det var snakk om kun MAT. Men diesel osv? Det går ikke. 

Selg noe på finn? Får du ikke Barnetrygd nå den 31 januar som alle andre?? Det er 2500 for 2 barn. 

Anonymkode: 19806...6ab

Skrevet

Barn over 6 år 1054 kroner

Barnetrygd.

Den kommer 31jan. 

Så ca 2100 da

Anonymkode: 19806...6ab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...