Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer litt på dette. Jeg er en kvinne i slutten av 20-årene. En tid der jeg liksom skulle boltret meg i valgmuligheter ifølge internett.

Opplever at menn på nettet  ofte mener kvinner bare kan velge og vrake. At det at jeg nå er singel er at jeg liksom har avvist menn og ligget rundt i 20-årene. Dette er ikke sant. Opplever selv av brorparten av kvinner er sånn. Vi har ikke hatt så veldige valgmuligheter, forhold, sexpartnere ol. Menn tar ikke initiativ og ikke avviser vi menn heller. 

Føler dere andre kvinner dere har masse valgmuligheter og at menn prøver seg mye? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"brorparten", eller søsterparten, er de som ikke blir lagt merke til. De kvinnene som ikke er så sosiale, litt sjenerte, eller har andre interesser enn å gjøre seg tilgjengelig på byen, apper, og sosiale medier. Jeg tror kvinner flest får være i fred for det påståtte trykket, hvis de ikke er typen til å like litt oppmerksomhet. 

For gutta, er det jo lettest å fokusere på dette med sexpartnere, fordi det er der forskjellen i muligheter synes best. I mannlig tankegang er det også slik at, vil ingen ha sex med meg, så er det heller ingen som vil bli kjæreste med meg.  For en blyg og sosialt hemmet kvinne, vil det fortsatt komme tilbud om (i det minste) sex, hvis hun bare gjør seg tilgjengelig i utelivet, eller på en app. 

Sadetgar skrev (2 timer siden):

Menn tar ikke initiativ

Jeg nekter å tro at alle har sluttet med det, men vi har kanskje fostret et par generasjoner med menn, som ikke vet hva menn er og bør være. Kanskje også hjulpet av et feminisert oppvekst og utdanningsforløp, der man ikke har skjønt hva som kan viskes ut mellom kjønnene, og hva som ikke kan det. 

Det var ikke dette du spurte etter, men er ikke en drøfting mer interessant enn å bare rope inn i ekkokammeret? 

Anonymkode: 3a7d6...948

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...