Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er dårlig på å forstå jobber bak jobbannonser. Skulle gjerne jobbet med å behandle søknader til Nav fra kontor. Typisk ting jeg kan gjøre på kontoret. Er ikke så glad i kontakt med pasienter, lede møter osv. 

https://www.finn.no/337453222

Hva tror dere denne stillingen innebærer? 

Anonymkode: a7a6e...6c7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her vil du møte klienter som lever av sosialhjelp. Hva trodde du lå i «veiledning»? Dersom du vil jobbe som ren saksbehandler i NAV kan du søke ved NAV Arbeid og ytelser. Her kreves imidlertid god leseforståelse og god skriftlig formidlingsevne. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Kometen skrev (23 minutter siden):

Her vil du møte klienter som lever av sosialhjelp. Hva trodde du lå i «veiledning»? Dersom du vil jobbe som ren saksbehandler i NAV kan du søke ved NAV Arbeid og ytelser. Her kreves imidlertid god leseforståelse og god skriftlig formidlingsevne. 

Vet ikke hva som ligger i veiledning. Om det er chat, telefon, svar på henvendelser via nett. Men du tenker det er mennesker som kommer som man har møter med? 

Da skal jeg lete etter de jobbene 😊

Skrevet

Stillingstittel sier veileder. En veileder har ansvar for brukere og må møte de. En veileder har en viktig rolle i en nav bruker i ulike prosesser de er i, 

Anonymkode: dd78e...ecd

• Liker 1
Skrevet

Dette er høyst sannsynlig er jobb der det er mye kontakt med søkere av sosialstønad. Ikke bare mye kontakt, men til tider kontakt som er svært krevende.

Noen NAV-kontor har egne vedtak-skrivere som skriver vedtak på sosialstønad. De kan ha mindre kontakt med søkerne.

Det er ikke alle NAV-kontor som er like flinke til å formulere stillingsannonser. Dersom du søker på en stilling og kommer på intervju; still konkrete spørsmål om hva stillingen innebærer. Bruk utlysningsteksten, og spør ut fra den. 

• Liker 1
Skrevet

Takk skal dere ha. Ser at dette ikke er jobben for meg 😊

Skrevet

Dette er en saksbehandlerstilling. Du behandler søknader om sosialhjelp, men snakker også med de som søker for å kartlegge behovene de har/økonomien deres. Det kan nok også innebære enkel økonomisk veiledning. 

Det leser jeg ut i fra annonsen. 

Anonymkode: b46d9...d86

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...