Gå til innhold

Hvor mye setter du inn på aksjefond månedlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange fond har du? 
har du fast trekk eller varierer du selv fra måned til måned? 

spør av ren nysgjerrighet da jeg er relativt ny innen dette! Forstår at alle sparer ulikt med forutsetningene de har. 

Har selv to globale indeksfond per nå 😊

Anonymkode: 333bd...ae2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ett som vi setter inn 7500 kr på i måneden. Før betalte vi også inn 5000 kr ekstra på boliglånet hver måned. Nå er dette spist opp av renteoppgangene.

Anonymkode: 51012...971

Skrevet

For øyeblikket ingenting. Har gått over til crowdlending. Har bare avkastningen fra de forrige 2 årene stående igjen i et aksjefond, så ca 120 000 for øyeblikket.

Tidligere satte jeg inn litt nå og da, ingenting fast.

Anonymkode: 4ad2c...18b

Skrevet

Spaserer ca 10000 i indeksfond og kjøper aksjer gjennom jobben for ca 3000 hver mnd.

Kjøper nordnet sine norske, svenske, finske, danske og globale indeksfond. Fast trekk. 

Spart i fond siden 2017 men livssituasjon har gjort at det har variert hvor mye 

Anonymkode: 30dc6...4fa

Skrevet

Vi sparer 30000 i aksjefond hver måned pluss 3 barnetrygder. Byttet noe fra aksje til high yield rentefond i høst, må se om det blir endringer der. 

Anonymkode: e7e70...91d

Skrevet

Sparer 5000 i mnd i fond som egen pensjonssparing, barnetrygden til hver av ungene på hver sin fondskonto, så totalt 8000/mnd. 

Anonymkode: 7e09c...b4c

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor mange fond har du?

Jeg hadde en del fonds gjennom årene men endte opp med å kjøpe kun ett eneste produkt til slutt. Jeg ønsket meg en portefølje som er enkelt og som jeg ikke trenger å følge med på hver eneste dag. 

10 minutter siden, AnonymBruker said:

har du fast trekk eller varierer du selv fra måned til måned?

Sparingen er budsjettert og automatisert. Det vil si fast trekk samme dag som lønn.

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Har selv to globale indeksfond per nå 😊

Om du forteller oss hvilke det er og hva som er vektingen på disse, så kan vi eventuell komme med innspill.

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Kjøper nordnet sine norske, svenske, finske, danske og globale indeksfond. Fast trekk.

Dette var spennende. Hvor mye overvekter du skandinavia i forhold til verden?

Schnuhu

• Liker 1
Skrevet

Kjører fast trekk på lønnsdag, 7500,- fordelt på meg og barna. Middels+ risiko på meg, høy risiko på barn.

Anonymkode: 6e144...116

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Vi sparer 30000 i aksjefond hver måned pluss 3 barnetrygder. Byttet noe fra aksje til high yield rentefond i høst, må se om det blir endringer der. 

Anonymkode: e7e70...91d

😮 30 000!! 

Anonymkode: ae261...b26

• Liker 1
Skrevet

Jeg sparer pr d.d 12000 på fond månedlig.  Ved lønnsøkning blir det fondsøkning. 

Anonymkode: f1e1b...570

Skrevet

Oj. Trudde jeg var litt flink jeg. Jeg sparer 1500 pr mnd. Men det er jo ingenting ser jeg. 

Anonymkode: 5c466...08c

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Oj. Trudde jeg var litt flink jeg. Jeg sparer 1500 pr mnd. Men det er jo ingenting ser jeg. 

Hehe samme her!! 

Anonymkode: 1a2f4...276

• Liker 7
Skrevet

30 000 i found, men blir endring snart pga boligkjøp.

Anonymkode: 96214...8e9

Skrevet

Fast trekk 1000 kr pr. hode i familien, vi er 4 stykker. Kjører indeksfond... Ellers går mye av pengene til å betale ned lån. 

Anonymkode: f4453...93c

• Liker 1
Skrevet

Samboeren og jeg har fast trekk på 10000 til fondssparing i måneden. De er fordelt utover fire KLP-fond. I tillegg sparer vi en tusing til barna i fond

Anonymkode: 7d3a4...7b2

Skrevet

Sparer 8000 i fond pr md, trekkes fast på lønningsdagen. I tillegg kommer egenbetalingen på innskuddspensjonen hvor det trekkes ca 2000 av lønnen.

Mannen gjør samme, han sparer 6000 i fond.

I tillegg går barnetrygden til egen fondskonto.

Anonymkode: 1f413...f19

Skrevet

Jeg sparer ingenting i måneden, men jeg sparer overskuddet fra feriepenger og bonusen på jobb hvert år. Omtrent 50.000 i året. 

Synes jeg er kjempeflink, men ikke sammenlignet med dere andre som svarer i tråden. 

Anonymkode: 9c71e...ee2

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan virkelig ingenting om fond, skjønner egentlig ikke helt hva det er, til tross for å ha lest/fått det forklart flere ganger.

Men jeg har alltid tenkt at sparing i fond er penger man er villig til å miste. Jeg sparer 1000 i måneden i fond, og har nå 150K der (kjøpt for 100K). Det er jo ikke kjempemye penger, men jeg er i midten av 30-årene og kommer til å ha fondene til jeg blir pensjonist. 

Burde jeg spare mer i fond? Eller er det penger jeg må være villig til å tape? 

Anonymkode: 1a2f4...276

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Lol jeg å 😂 sparer 1000. Men så er det dette budsjettet mitt tillater, så tenker det er greit jeg. 

Anonymkode: 0bd86...331

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Sparer 2000 i mnd i global indeks fond.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...