jenth Skrevet 28. januar 2024 #1 Del Skrevet 28. januar 2024 (endret) Vi er en liten familie på tre, med en gutt på 13 år. Min mann har en bror som har samboer og 2 barn med henne, på 14 og 11 år. Vi hadde god kontakt med alle de første par årene for over 10 år siden ,men vi så oss etterhvert litt lei på at de bare tok kontakt når de trengte noe, som å låne penger, "låne "sigaretter osv. De var ikke særlig glad i å betale tilbake. Da kuttet de oss nærmest ut. De har kun fokusert på hennes familie og hennes søsken sine barn i alle sammenhenger. Jeg har jevnlig invitert barna deres fordi jeg vil bli kjent med de og fordi sønnen min skal få ha et forhold til søskenbarna sine. Det er ofte mye om og men med foreldrene, med å få til avtaler, men vi har hatt de hos oss fast noen dager i sommerferier og i juleferier. De har også spurt oss om å være barnevakt. Broren til mannen min og samboeren hans, har aldrig invitert vår sønn på noe som helst, noen gang. Jeg har uansett villet at barna skal ha kontakt, og har invitert deres barn .Samboeren til min svigerbror har jeg ikke sett på flere år, min svigerbror har jeg/vi kun sett når han har droppet av/hentet barna. Det er alltid jeg som har villet ha de her jevnlig siden de var små. Jeg har tatt de med på campingturer, sirkus, tivoli lekt og sett filmer med de oppover årene. Min mann har egentlig bare hengt på. Hun eldste jeg er tante til er i puberteten og kan bli litt utagerende, hun har ropt og bannet til de andre barna, og er tydelig full av hormoner. Jeg snakker da selvfølgelig med de i etterkant av episodene. Sønnen min og kan erte på seg en stein han og, og jeg hører det meste de sier til hverandre når de er høylytte. Brått ville ikke eldstejenta komme til oss noe mer. Jeg skal ha satt griller i hodet på henne om at hun er dominerende. Hun kan nok være det innimellom , men jeg føler selv at jeg er glad i henne og søsteren og vet at jeg aldrig har sagt slike ting til henne. Uansett skrev jeg til min svigerbror at dette var fryktelig leit ,og håpet vi kunne nøste opp i dette . Jeg hørte aldrig noe mer. Nå ,over et år etter denne hendelsen, og over 10 år etter att de sluttet å ha særlig med oss å gjøre, gir min manns bror hentydninger til min mann om at de skal finne på noe sammen ,og vil dra å besøke en felles gammel venn som bor et stykke unna ,på helgebesøk. Min mann og broren møttes, broren beklaget at de har ghostet oss i så mange år, de har det hyggelig på kafeen de møttes på, og de setter dato for helgeturen. Jeg er glad på min manns vegne, men jeg sitter igjen med en klump i magen. Føler meg overkjørt og deprimert. Det har ikke blitt noe mer snakk om at jeg skal ha satt griller i hodet på eldstejenta deres, (yngstejenta har fortsatt å komme hit)og ingen har bedt om unnskyldning til meg for de siste 10 årene. Eldstejenta skal snart konfirmeres, vi er blitt invitert, men jeg føler ikke for å gå , Eldstejenta unngår meg og svarer heller ikke på meldinger fra sønnen min noe mer. Hele situasjonen er vond,synes jeg. Min mann sier at det ble for mye å ta opp med broren på en gang, og at han skulle kanskje snakke mer med ham på turen deres. Mannen min vil fra avgårde å ha det gøy med broren og kompisen, men jeg synes dette er gått for fort. Vi burde vel snakke sammen om det med mellom meg og eldstejenta deres ,og gitt dette mer tid, før de evt drar på tur sammen. Det har også tross allt vært over 10år med ghosting. Er jeg urimelig? Endret 28. januar 2024 av jenth Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hill83 Skrevet 28. januar 2024 #2 Del Skrevet 28. januar 2024 Blir vel neppe noe bedre av å droppe konfirmasjonen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #3 Del Skrevet 28. januar 2024 La han dra og ta det etterhvert . ungdomsjenter er bare sånn. jeg har hatt kjempekontakt med min i 17 år men nå er alle teite, satser på det går over. Ang ghosting ta det etterhvert ellers vil de snu og ikke møte dere mer . Dra i komf og ta med bilder fra alt koselig dere har gjort, vis at dere bryr dere. Ungdomstid med hormoner er tøft for ungdommen Anonymkode: 6214b...a84 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #4 Del Skrevet 28. januar 2024 Du har ikke blitt «ghostet» i 10 år. Dere har hatt jevnlig kontakt. Lær deg hva ordet betyder før du bruker det. Du går selvklart i konfirmasjonen. Sett deg i et hjørne og ikke vær påtrengende overfor jenten. Når eller hvis hun får lyst å besøke fetteren igjen skal hun nok si fra. Det er ikke noe du kan tvinge igjennom. Og ikke bland deg i forholdet mellom din mann og hans bror. I det hele tatt, slutt å være så anmassende. Anonymkode: 9d92e...339 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #5 Del Skrevet 28. januar 2024 Svoger. Ikke svigerbror. Anonymkode: 2b357...165 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulla Ullsokk Skrevet 28. januar 2024 #6 Del Skrevet 28. januar 2024 Men første skritt på veien her er jo at mannen din og broren tar opp forholdet igjen! Så dere må ta det derfra og så kommer det til å bli anledning til å snakke om resten. Hvis han ikke blir med på turen pga alt ikke er nøstet opp, så kan det være nok til at det aldri skjer. Og da har mannen mistet broren enda en gang. Jeg forstår deg, men her bør du være den kloke og ha tålmodighet. Det ordner seg på sikt. 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jenth Skrevet 28. januar 2024 Forfatter #7 Del Skrevet 28. januar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du har ikke blitt «ghostet» i 10 år. Dere har hatt jevnlig kontakt. Lær deg hva ordet betyder før du bruker det. Du går selvklart i konfirmasjonen. Sett deg i et hjørne og ikke vær påtrengende overfor jenten. Når eller hvis hun får lyst å besøke fetteren igjen skal hun nok si fra. Det er ikke noe du kan tvinge igjennom. Og ikke bland deg i forholdet mellom din mann og hans bror. I det hele tatt, slutt å være så anmassende. Anonymkode: 9d92e...339 Når jeg gjentatte ganger har ringt og sendt meldinger til invitasjoner, og de ikke svarer ,og jeg møter på de i en butikk hvor de står og later som ingenting, gang på gang etter flere år, så er det ghosting. Ikke kom her å forklare definisjoner for meg. Er grenser hvor mye jeg kan fylle ut og forklare her, men du har ikke noe med å bare hoppe til konklusjoner av den grunn. Det å slippe av ungene utenfor ,noe som min sønn har avtalt med de på en sammenkomst besteforeldre deres har hatt, er ikke å treffes jevnlig. Endret 28. januar 2024 av jenth 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jenth Skrevet 28. januar 2024 Forfatter #8 Del Skrevet 28. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Svoger. Ikke svigerbror. Anonymkode: 2b357...165 Ok. syntes det var noe som skurrer med det ordet😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #9 Del Skrevet 28. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Svoger. Ikke svigerbror. Anonymkode: 2b357...165 jenth skrev (9 minutter siden): Ok. syntes det var noe som skurrer med det ordet😊 Ordene svigerbror og svigersøster står i blant annet Tanums store rettskrivningsordbok, Nynorskordboka og Det Norske Akademis ordbok. Det er ikke galt å bruke dem. Anonymkode: bb2e4...fa2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PM75 Skrevet 28. januar 2024 #10 Del Skrevet 28. januar 2024 Jeg skjønner at det er vanskelig å svelge at alt liksom er ok. Særlig når det er du som har jobbet med å holde kontakten og sørge for at barna kjenner hverandre. Men jeg tror dessverre du aldri vil få en unnskyldning eller en forklaring på noe som helst. Hvis du klarer å dra i konfirmasjonen, gjøre ditt brste for å hygge deg og så la ting ta sin tid, så tror jeg det er det beste du kan gjøre akkurat nå. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå