Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, igjen nå i kveld har samboer kommet hjem stupfull.. han klarer så vidt å prate og faller rundt.. det skjer kanskje 2 ganger i måneden. Jeg hater det. Har familie med alkoholproblem, så jeg er veldig bekymret rundt alt som har med alkohol å gjøre.. dette vet jo samboer.

Det viser seg at han har styrt rundt i byen i 40 minutter, mens alle vennene har dratt hjem fra baren. Jeg syntes det er ekkelt at han har så lite kontroll.. jeg føler han ikke klarer å styre alkoholinntaket og blant venner er han kjent for å drikke mye når det er fester. Det skal sies at han ikke ellers i hverdagen har noe problem med drikking. 

Vi skal begynne prøving på barn nå snart og vil ikke ha en mann som sliter med alkoholinntaket til de grader når han drikker.

Hva ville dere gjort?

Anonymkode: f3a6e...c6d

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakket med han, og satt ned foten. 

Anonymkode: fcd3f...7f7

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hei, igjen nå i kveld har samboer kommet hjem stupfull.. han klarer så vidt å prate og faller rundt.. det skjer kanskje 2 ganger i måneden. Jeg hater det. Har familie med alkoholproblem, så jeg er veldig bekymret rundt alt som har med alkohol å gjøre.. dette vet jo samboer.

Det viser seg at han har styrt rundt i byen i 40 minutter, mens alle vennene har dratt hjem fra baren. Jeg syntes det er ekkelt at han har så lite kontroll.. jeg føler han ikke klarer å styre alkoholinntaket og blant venner er han kjent for å drikke mye når det er fester. Det skal sies at han ikke ellers i hverdagen har noe problem med drikking. 

Vi skal begynne prøving på barn nå snart og vil ikke ha en mann som sliter med alkoholinntaket til de grader når han drikker.

Hva ville dere gjort?

Ville ikke fått barn med han… 

Anonymkode: 52576...430

• Liker 14
  • Nyttig 5
Skrevet

Det hadde vært turnoff for meg.  Skulle mannen min rave dritings i gatene mens jeg var hjemme da er det game over for minn del

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Før det blir snakk om barn, så hadde jeg forlangt at han kuttet ut det overforbruket. Om han ikke klarer det, så ikke få barn med han. Og ikke hør på han om han sier at det blir annerledes når du blir gravid/barnet er kommet, for det blir ikke bedre.

Hilsen en som har vokst opp med alkohol, og som aldri ville tillatt det rundt mine barn.

Anonymkode: 4d014...0aa

• Liker 4
Skrevet

Fullstendig uaktuelt. Tydelig beskjed i form av ultimatum. 

Anonymkode: 23d0a...770

• Liker 4
Skrevet

Han har et ganske alvorlig alkoholproblem siden han ikke greier å kontrollere inntaket sitt selv om han altså vet at du vokste opp i et hjem med alkoholproblemer.

Den mannen du er samboer med er ikke skikket til å bli far - han må først innse sine alkoholproblemer og så gå i terapi for å jobbe med årsaken til disse problemene han har. Siden han blir så full, ikke greier å kontrollere seg, og han blir det ganske jevnlig, så antar jeg at han trolig må bli avholdsmann, i hvert fall i lang, lang tid, men selv da er det risiko for at han havner utpå igjen hvis han først tar seg en fest og drikker.

Om du ønsker at dine barn skal vokse opp i et hjem med alvorlige alkoholproblemer, da blir du gravid med denne mannen...

Ønsker du det ikke, da finner du deg en annen mann du kan få barn med, en som har orden på seg selv og som behandler deg bedre, en som ikke har rusproblemer.

❤️

Anonymkode: 3a7ab...6d6

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Er han 20 så Okay , men vent med barn. 
Er han 30 - ikke få barn med han. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

rett fra læreboka: Man kommer fra alkoholisert familie, har vonde minner fra det og finner seg en alkoholisert partner slik at man kan fortsette å pine seg selv

Anonymkode: cbd77...a4a

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

At han ikke drikker i ukedagene er ikke en "unnskyldning" her. Sanseløst beruset to ganger i mnd, mens vennene har vært hjemme forlengst, er ikke normalt og et stort varsko. Han klarer tydeligvis ikke å begrense seg, samme hva du eller venner mener. At han har et slikt rykte blant vennene sier også sitt. Han er sikkert en ok fyr, men jeg hadde aldri fått barn med han. Det hadde jeg faktisk ikke tatt sjansen på. For barnets del! 

Anonymkode: e3aec...84c

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde også et familiemedlem som slet med alkohol og hadde aldri akseptert en slik oppførsel fra en partner. 

Det er dumpegrunn for meg. Se for deg 5år frem i tid og han kommer hjem drita full og barnet deres våkner og er vitne til pappa er litt syk? 

Samboer har faste dager i måneden hvor han er ute med gutta. Det hender han kommer hjem veldig sent, men jeg har aldri sett han full som blir beskrevet i HI. 

Anonymkode: 65b4d...d29

Skrevet

Neste gang så filmer du ham, mulig det er ganske preventivt.

Anonymkode: 9bca3...5d9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hva ville dere gjort?

To ganger i måneden og ellers aldri et problem ? La han få drikke seg dritings om han ønsker det så lenge han ikke er stygg mot deg eller andre. Selv om jeg forstår at du har utfordringer knyttet til familie med alkoholproblemer, så synes jeg ikke det er fair at du nekter han. Men du kan jo dele dine bekymringer med han

• Liker 1
Skrevet

IKKE FÅ BARN MED HAM.

Anonymkode: 3dc0f...488

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hva ville dere gjort?

Ikke gjør det! Du må ikke finne på å få barn med en som ikke kan kontrollere sitt alkoholinntak!! 
Du vet hvordan han er. Om du blir gravid, vil ikke dette endres… 

Anonymkode: f2018...613

• Liker 1
Skrevet

De få gangene jeg har blitt så full som du beskriver, har jeg blitt SÅ flau og sørget for at det ikke skjer igjen. Jeg skjerper meg så inni de grader, og passer alkoholinntaket etterpå. Det har altså gått flere år imellom slike fyllekuler.

Det at dette skjer med din samboer så ofte, det er bekymringsverdig. Det er faktisk alkoholikertendenser - at noe "tar over" når man begynner å drikke, og man klarer ikke å stoppe.

Jeg har vokst opp med en far som har hatt det slik hele livet. Fungerer fint i hverdagen - er ansvarlig og kjempeflott person - men så snart han drikker alkohol så svartner det. Han drikker seg sørpe driting slik som du beskriver. Han blir ikke voldelig eller noe, bare helt amøbe. 

Denne tendensen gjorde at min mor skilte seg fra han. Og at alle kjærester har gått fra han i ettertid. Jeg har selv ganske traumatiske minner fra da jeg bodde hos han etter skilsmissen. Jeg var 15+ år, og fant han ofte i helgene så dritings at jeg ble helt fortvilet. Fikk han i seng og var våken halve natta fordi jeg var redd for at han skulle kvele i sitt eget oppkast. Var også vitne til at han falt ned trappene en gang og hylgrein for at jeg var redd for at han skulle dø. 

Min mor jobbet altså hardt for å skjerme oss gjennom hele barndommen helt til hun ikke orket mer. Det er tungt å måtte grue seg til alle middager ute, alle bryllup og bursdagsfeiringer, fordi du vet at mannen kommer til å drite seg ut og gjøre deg flau. Og alltid være den som tar ansvar og får han i seng.

Den dag i dag klarer jeg ikke være sammen med han hvis han drikker alkohol. Får helt klump i magen. Han har heldigvis ENDELIG skjønt alvoret, og har nå vært edru i 3 måneder 🤞 Han er i 60-årene, så dette har vart i over 40 år.

Tenk deg nøye om før du får barn med han. Jeg hadde aldri i livet utsatt mine barn for det jeg har gått gjennom.

Anonymkode: 63fb4...659

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

IKKE FÅ BARN MED HAM.

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ikke gjør det! Du må ikke finne på å få barn med en som ikke kan kontrollere sitt alkoholinntak!! 
Du vet hvordan han er. Om du blir gravid, vil ikke dette endres… 

Anonymkode: f2018...613

Er ingenting som tyder på at han har problemer med å regulere alkoholinntaket.

Om dere før dere får barn elsker å ligge til kl 12:00 hver dag og sove, skal man fraråde andre mennesker å få barn med dere ? Hva man gjør når man ikke har barn har ingenting med saken å gjør. Kan ikke fraråde noen å få barn med en mann som drikker to dager i måneden.

Skrevet
Dorma skrev (1 minutt siden):

Er ingenting som tyder på at han har problemer med å regulere alkoholinntaket.

Om dere før dere får barn elsker å ligge til kl 12:00 hver dag og sove, skal man fraråde andre mennesker å få barn med dere ? Hva man gjør når man ikke har barn har ingenting med saken å gjør. Kan ikke fraråde noen å få barn med en mann som drikker to dager i måneden.

Jo, når han drikker seg stupfull to ganger i måneden er det et faresignal. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jo, når han drikker seg stupfull to ganger i måneden er det et faresignal. 

Ingen faresignal i det hele tatt. Hadde det vært hver dag så kan jeg forstå bekymringen.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Stina234 skrev (6 timer siden):

Det hadde vært turnoff for meg.  Skulle mannen min rave dritings i gatene mens jeg var hjemme da er det game over for minn del

Får ikke mannen din lov æ gå ut å drikke uten at du er med? 

Anonymkode: d3d56...b4a

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...