Gå til innhold

Kan hpv "blusse opp" igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt samme partner i ca 20 år, med pause for ca 10-12 år siden. Jeg har ikke hatt noen andre partnere i løpet av de 20 årene. 

Påvist celleforandringer for 5-6 år siden og positiv hpv-test. Celleforandringer var borte og hpv negativ ved siste celleprøve som var våren 2020.

Tok ny celleprøve nå før jul (burde nok ha tatt før) og nå er det på nytt celleforandringer og positiv hpv-test.

Spørsmålet blir da; kan den gamle hpv-smitten ha ",blusset opp igjen"? Eller må det være ny smitte? Kan jeg og partner ha smittet hverandre fram og tilbake? Eller er det overveiende sannsynlig at han har blitt smittet andre steder og overført det til meg?

Noen som vet?

Anonymkode: 7223b...b8b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det kan ligge latent i Årevis med en av dere, så kan det bryte ut.. bli borte igjen og komme igjen. Hatt samme partner i over 20 år, fikk det påvist i fjor. 

Anonymkode: 778fb...8c9

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ja det kan ligge latent i Årevis med en av dere, så kan det bryte ut.. bli borte igjen og komme igjen. Hatt samme partner i over 20 år, fikk det påvist i fjor. 

Anonymkode: 778fb...8c9

Så om viruset blir borte kan det komme tilbake, også uten ny smitte? Jeg reagerte mest på at jeg først var positiv, så negativ og så positiv igjen. Vet heller ikke om det er samme type hpv, sist fikk jeg bare beskjed om hpv positiv, nå er det påvist "høyrisiko hpv-virus".

Anonymkode: 7223b...b8b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...